יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה

תקופת ההריון היא אחת התקופות המבלבלות עבור האישה ההרה, במיוחד עבור זו שעומדת בסיטואציה הזו בפעם הראשונה בחייה.

לצד עשרות בדיקות דם, בדיקות פולשניות, ביקורים אצל רופאים שונים, ביקורות, מעקבים ועוד, מצופה האישה להמשיך ולנהל את חיי העבודה והתעסוקה שלה באופן שוטף, ולדאוג לכך שהיא מקבלת את מלוא הזכויות שמגיעות לה בגין היותה אישה בהריון.

החוק מגדיר כמה וכמה סעיפים ברורים הנוגעים בהתנהלות הנדרשת מצד המעסיק מול אישה בהריון, בין היתר בנושאים שונים של פיטורין, הפחתת שכר, שינוי היקף משרה ועוד, והוא מגדיר איך המעסיקים צריכים להתנהל מול נשים הרות גם בהיבט הכלכלי.

יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה גם היא אחד הנושאים שמקבלים תשומת לב נרחבת במסגרת החוק, והיא נושאת בחובה לא מעט נקודות שצריך וכדאי להכיר מראש.

אז מה צריך לדעת על יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה? מה עושים כאשר זכויות האישה היולדת אינן מתממשות במלואן? ואיך עורך דין דיני עבודה קשור לכל אלו? כל התשובות בהמשך המאמר.

יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה – זה באמת קורה?

לעיתים נדמה שכאשר אנו מדברים על שמירת הריון, מדובר אך ורק על התקופה הקודמת ללידה, אולם בפועל המצב הזה לא ממש מדויק. יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה היא מצב נפוץ למדי, אשר מתרחש בקרב נשים הרות שעומדות בפני לא מעט סיכונים בזמן הלידה ובמהלכה.

שמירה שכזו באה במטרה להבטיח שהאישה תמצא בכמה שפחות סיטואציות שמסכנות אותה ועלולות ליצור אצלה מצב בריאותי בעייתי עבורה ועבור העובר, או שעלולות להביא איתן החמרה במצב רפואי מסוים שהן כבר נמצאות בו.

 

האם יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה מלווה בתשלום?

אישה בהריון אינה אמורה להיפגע אף לו במקצת מעצם היותה בהריון. ההריון מביא איתו לא מעט זכויות עבור האישה, כגון איסור פיטורין, לדוגמה, ואיסור לפגוע בהיקף המשרה ובשכרה של האישה.

בהתאם, גם יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה היא סיטואציה שאינה אמורה לפגוע באישה ההריונית, והיא אמורה לקבל בעבורה תשלום.

יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה
יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה

"יש מעסיקים ויש מעסיקים" – יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה

לצערנו, ניתן להבחין בלא מעט מעסיקים שאינם מכבדים, בלשון המעטה, את האופציה של יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה. מעסיקים אלו מתנהלים במגוון דרכים לא מכבדות ולא הוגנות כלפי הנשים, שכן הם אינם משלמים את דמי הביטוח שאותם הם צריכים לשלם עבור השמירה.

כמובן שקיימים גם מקרים שבהם הגמלה משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי, אולם במקרים שבהם המעסיק הוא זה שעליו מוטלת חובת התשלומים והוא אינו מכבד אותה – הוא בהחלט מתנהל בצורה לא תקינה.

 

עובדת רשאית לתבוע מעסיק שאינו מתיר יציאה לשמירת הריון לאחר חופשת הלידה

מעסיק שאינו מכבד את זכויותיה של העובדת, מסתכן בכך שהיא תפתח מולו בהליכים משפטיים. עורך דין דיני עבודה הוא איש המקצוע שמלווה הליכים משפטיים מהסוג הזה, והוא מי שיכול להוביל את האישה ההריונית התובעת אל עבר התוצאות שאותן היא מתכננת לקבל מההליך. בחלק מהמקרים הליכים משפטיים מהסוג הזה נגמרים בפיצויים של עשרות אלפי שקלים.

 

מה קורה כאשר המוסד לביטוח לאומי הוא האחראי על התשלומים ליולדת?

במקרים של יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה בהם המוסד לביטוח לאומי הוא האחראי על התשלומים לאישה ההריונית, ניתן לפעול במישור הישיר אל מול המוסד לביטוח לאומי.

היות ומדובר כאן על סיטואציה שמצריכה הצגת מסמכים, הגשת טפסים ופתיחת תביעות, לא פעם גם ההליך אל מול המוסד לביטוח לאומי עלול להיות מתיש, ארוך ומייגע.

 

עורך דין דיני עבודה מסייע גם בהתמודדות עם המוסד לביטוח לאומי

על מנת שהליך קבלת הגמלה והקצבה יוכל להיות כמה שיותר מהיר וזריז, כדאי לפנות אליו באמצעות איש מקצוע בדמות עורך דין דיני עבודה. ברגע שעורך דין דיני עבודה מעורב בהליך, הוא יכול לייעץ ולהוביל באשר למסמכים שאותם יש לאסוף ולהגיש למוסד לביטוח לאומי, ולזרז את הבקשה.

כמו כן, במקרים שבהם הבקשה נדחית ולא מועברים לאישה הכספים שאותם מגיע לה לקבל – עורך דין דיני עבודה ידע לפעול בערוצים נוספים על מנת לדאוג לכך שהתשלומים אכן יתבצעו כהלכה.

דברים שחשוב לדעת על יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה

היות ויציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה היא לא עניין של מה בכך, אלא היא נובעת מתוך מצבים רפואיים שמעמידים את האישה בסכנה, יש דברים שחשוב לדעת באשר להתנהלות איתה ברגע האמת.

ראשית, חשוב להבין שקיימות דרכים שונות שבאמצעותן מחושבים התשלומים עבור יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה. חופשת הלידה מתפרשת על פני כ-26 שבועות, כאשר ארבעה עשר שבועות מתוכם משולמים, ואילו שנים עשר מתוכם לא משולמים.

על מנת לבצע את החישוב לתשלום עבור יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה, כדאי להיעזר באיש מקצוע שידע לשקלל את כל הנתונים ולהגיע לכדי תוצאה אחת ברורה. עורך דין דיני עבודה יכול כמובן לסייע גם בעניין זה.

 

עורך דין דיני עבודה – כשיש מישהו שמחזיק בכל הכלים, הכל הופך פשוט יותר

בכל הנוגע להליכים משפטיים, הליכים בירוקרטיים ולהתמודדויות שונות אל מול החוק – עורך דין דיני עבודה הוא האדם הטוב ביותר שיכול לסייע.

עורך דין דיני עבודה מכיר את כלל החוקים והסעיפים הרלוונטים לעניין, ככה שהוא בהחלט יכול להעניק מהידע ומההיכרות המופתית שלו עם מערכת החוק והמשפט, למטרת השגת התוצאות הרצויות.

ברגע שעורך דין דיני עבודה נמצא לצד אישה שמתמודדת עם סיטואציה של יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה, היא יכולה להיות הרבה יותר רגועה באשר להליך שאותו היא עומדת לעבור.

 

הריון ולידה – סיטואציות רגשיות לא פשוטות שמציפות לא מעט תחושות קשות

יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה היא בהכרח סיטואציה שמביאה איתה לא מעט תחושות ורגשות, ולכן ההתמודדות עם הליכים בירוקרטיים ומשפטיים שונים עלולה להיות על מורכבת יותר על אחת כמה וכמה מהתמודדויות אחרות.

ברגע שנלווה לאישה ההריונית עורך דין דיני עבודה, הוא שומר על קור רוח ועל פרספקטיבה הרבה יותר שקולה ומאוזנת לעניין. באופן הזה, יכולה האישה לדעת שיש מי שנלחם עבורה בכל רגע נתון, גם כאשר היא זקוקה למנוחה ולהפסקה קצרה מה"מלחמה" הבירוקרטית הזו.

 

הדרך למימוש הזכות ליציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה

במקרים שבהם האופציה של יציאה לשמירת הריון מיד לאחר חופשת הלידה עולה על השולחן, מתוקף מצב בריאותי לא טוב של האישה, אין כל סיבה לוותר על האופציה הזו, או לקבל בהכנעה את חוסר ההתחשבות של הגופים השונים. עם עורך דין דיני עבודה תוכלי לממש את כל הזכויות שלך, ולקבל את כל התשלומים המגיעים לך על פי החוק.

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.