ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה

אחד הנושאים הבוערים ביותר בעולם התעסוקה הוא נושא תשלומי הפנסיה. כל מעסיק צריך להיות אחראי על כך שכלל התשלומים שהוא מפריש לעובד מופקדים לקרן הפנסיה, קופת הגמל או ביטוח המנהלים שלו באופן מלא ובזמן.

ניסיונות להתחמק מתשלומים בכלל ומתשלומי פנסיה בפרט עלולים לעלות ביוקר לבעל העסק, ולכן מראש לא כדאי להכניס את הראש הבריא שלכם אל תוך המיטה החולה הזו.

בכל מקרה, במידה ואתם זקוקים לייצוג מעסיקים בנושא פנסיה, כדאי להכיר את כל הנושא הזה קצת יותר לעומק. בשורות הבאות נבחן מצבים שבהם ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה עשוי להיות רלוונטי ומועיל, ונדון בתפקידו של עורך דין המתמחה בדיני עבודה בהקשר זה.

על חובת ההפקדה של המעסיק לחיסכון הפנסיוני של העובד

החל משנת 2008, בה נחקק צו ההרחבה להסכם פנסיית חובה, תשלומי פנסיה הם תשלומי חובה שבהם לוקחים חלק גם המעסיק וגם העובד, כאשר הם מפרישים אחוזים שונים לקרן מדי חודש. ההפרשות לפנסיית חובה עומדות נכון להיום על 18.5 אחוזים משכר העובד, אשר מתוכם המעסיק נדרש להפריש 12.5 אחוזים, ואילו העובד מפריש 6.5 אחוזים לחיסכון הפנסיוני שלו.

 

הפרשת תשלומי פנסיה ללא קשר לשכר העובד

חלק מהעסקים משלמים שכר גבוה יותר ואילו חלק מהם משלמים שכר נמוך יותר, אך הפרשת תשלומי פנסיה אינה תלויה בגובה השכר. גם במקרים בהם העובדים משתכרים שכר מינימום, בעלי העסקים צריכים להפריש להם תשלומי פנסיה שעומדים, גם הם, על 18.5 אחוזים.

 

מצבים שבהם ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה הופך רלוונטי

כאשר מעסיקים פועלים בצורה לקויה, בין אם באופן מכוון ובין אם לאו, בכל הנוגע לזכויות הפנסיה של העובדים שלהם, הם חשופים לתביעות מצידם. ברוב המקרים התשלומים שהעסק יצטרך לשלם לעובד בגין הפסד בתביעה, עלולים להיות גבוהים יותר בהרבה מאשר תשלומי הפנסיה שאותם הוא היה צריך להפריש עבור העובד על פי דין.

ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה
ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה

פעמים רבות כאשר עובד פונה לערכאות משפטיות בתביעה כנגד המעסיק שלו בנוגע להתנהלות לקויה מצידו בנושא תשלומי הפנסיה, קל לעובד להוכיח את טענותיו באמצעות ראיות כגון תלושי השכר שלו. כאשר בתלוש השכר של העובד לא מפורטים התשלומים של המעסיק לקרן הפנסיה, הדבר מהווה ראיה להתנהלות בלתי תקינה של המעביד.

באופן הזה, העובד יכול לטעון לא רק למחסור בתשלומי הפנסיה, אלא גם לפגיעה אנושה בזכויותיו הביטוחיות בקרן, בעקבות החוסר בהפקדות שוטפות שפוגע בכיסוי הנכות. במקרים כאלו, יכול החוב של המעסיק כלפי העובד להגיע לעשרות אלפי שקלים, ובנוסף לכך, המעסיק יצטרך לשלם גם את ההוצאות הנלוות להליך המשפטי.

 

על חובת תשלום פנסיה לעובדים כאינטרס הדדי

כאשר עסקינן בתשלומי פנסיה לעובדים, האינטרס לפעול כחוק הוא גם בצד המעביד. זאת משום שברגע שמעסיק פוגע בצורה כזו או אחרת בתנאי ההעסקה החוקיים של העובד, הוא למעשה מסכן גם את העסק שלו.

הדבר עלול לבוא לרעתו לא רק בתביעה קטנה שתתנהל בינו לבין העובד התובע, אלא גם לעורר עניין ציבורי ולהפוך לנושא שירחיק לקוחות, ירחיק עובדים פוטנציאלים ויפגע, בהתאם לכך, גם בהכנסות של העסק.

ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה – איך זה עובד בפועל?

על מנת להתמודד בהצלחה עם תביעות מהסוג הזה, וכמובן כדי לסיים את ההליך המשפטי במינימום נזק, קבלת שירות מטעם עורך דין דיני עבודה היא לא פחות מהכרחית.

עורך דין דיני עבודה מכיר את החוק על בוריו, ידע להמליץ לכם על אפיקי הפעולה הרצויים במקרים בהם נדרשת בקרת נזקים, וינסה לצמצם עד כמה שניתן את ההוצאות הנלוות להליך המשפטי, במידה ובית המשפט יפסוק תשלום פיצויים לעובד.

במקרים רבים, ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה יכול להוביל גם לפתרון הבעיה מחוץ לכותלי בית המשפט, הכל בהתאם לנכונות של המעסיק והעובד להגיע להבנות משותפות.

 

ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה כדרך להקדים תרופה למכה

ייעוץ משפטי מקצועי מטעם עורך דין המתמחה בדיני עבודה, הוא הדרך להקדים תרופה למכה בכל הנוגע להתמודדות עם מחלוקות בין מעבידים ועובדיהם בנושא הפנסיה. פעמים רבות בעל עסק עלול שלא להכיר את החקיקה העדכנית בנושא זכויות פנסיוניות וכתוצאה מכך לפעול באופן המנוגד לחוק מבלי להיות מודעים לכך.

למרבה המזל, עורך דין דיני עבודה ידע ליצור עבורכם את התשתית שתאפשר לכם להתנהל מול העובדים שלכם בצורה חוקית והוגנת, ובכך לחסוך מכם תסבוכות משפטיות מיותרות מבעוד מועד.

 

על חשיבות הפניה לעורך דין דיני עבודה לטובת ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה

בעלי עסקים רבים, ובפרט בשלבים הראשונים במחזור החיים של העסק, נדרשים לתפקד תחת מספר "כובעים", ולתפעל בעצמם פנים שונים בהתנהלות השוטפת של העסק שלהם: המכירות, השיווק, הפיתוח, ניהול קשרי הלקוחות ועוד.

אולם ככל שהעסק צומח, המעסיק מגלה כי מדובר במשימה מורכבת יותר לביצוע שלשם השלמתה נדרשת האצלת סמכויות לישויות נוספות. זהו למעשה השלב שבו העסק גדל ומתחיל להעסיק עובדים, כאשר העסקת העובדים לכשעצמה – פותחת בפני המעסיק עוד תחום שמצריך ניהול שוטף: תנאי ההעסקה, לרבות נושא הפנסיה.

על מנת שתוכלו "להשתלט" גם על העניין הזה בעסק הולך ומתפתח, מומלץ לפנות לגורם מקצועי עם אוריינטציה משפטית שיסיר מכתפיכם את העול הכרוך בלמידת הוראות החוק הנתונות לשינוי תמידי, ויאפשר לכם להתפנות לנושאים הנוגעים באופן ישיר לפעילות העסקית של הארגון שלכם.

 

בשורה התחתונה

מעסיק שרואה לנגד עיניו הן את טובת העסק והן את טובת עובדיו, מוטב לו שיקפיד להפקיד את תשלומי הפנסיה של העובדים שלו כסדרם. שכן, במידה ולא יעשה זאת, הוא חושף את העסק שבנה במאמץ רב לתביעות מצד העובדים ולפגיעה קשה במוניטין העסקי שלו.

ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה באמצעות עורך דין דיני עבודה, הוא הדרך להבטיח כי ידכם על העליונה בכל הנוגע להכרת זכויות העובדים ושמירה רציפה על סנכרון תמידי בין האינטרס שלהם לאינטרסים שלכם כמעסיקים.

התכנים המובאים להלן אינם בגדר חלופה לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין מוסמך, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום צורה. במקרים בהם נדרש ליווי משפטי בנושא זכויות מעסיקים, זכויות עובדים או בכל נושא אחר, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מקצועית מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה.