יחסי הסגרה בין מדינות

אנו חיים בעולם גלובלי בו אנשים שהם אזרחיה של מדינה אחת, עשויים לנהל את חייהם במקביל במדינה אחרת. אזרחים אלו יכולים לבצע עבירות במדינה שבה הם נמצאים בפועל. כך נוצר מצב של קושי להבין תחת איזה תחום שיפוט הנאשם נמצא.

האם עליו להשפט בתחומי המדינה בה בוצעה העבירה הפלילית לכאורה? או שמא יתקיים ההליך הפלילי בתחומי המדינה שבה יש לחשוד אזרחות? במאמר זה נסביר מהם יחסי הסגרה בין מדינות ואיך הם משפיעים על אופן התנהלותו של ההליך הפלילי במקרים כאמור לעיל.

יחסי הסגרה בין מדינות – מה זה?

למעשה העניין של יחסי הסגרה יכול להיות מורכב למדי. הסגרה של אדם אחד אשר ביצע עבירה מסוימת ממדינת אחת אל אחרת נעשית בתנאיםפ מסוימים ונעשית על פי הליכים הקבועים בחוק של רשויות האכיפה והחוק. על כל פנים, מדינות מנהלות יחסים משפטיים שבגינם הן רשאיות לקבל אליהם אזרחי אשר ביצעו עבירה מסוימת.

 

יחסי הסגרה בין מדינות – מה מהותם?

נשאלת השאלה מדוע ישנו צורך בכלל בהסגרה של אדם אחד בין מדינות. מדוע לא נותנים לאדם אשר ביצע את העבירה להישפט במדינה בה נעשה האירוע. דבר זה מתקיים מכיוון שישנם פשעם אשר נעשים במדינה אחת כאשר הם משפיעים על מדינה אחרת. בנוסף מאחר דשאדם הוא אזרחו של מדינה מסוימת על מדינה זאת לשפוט אותו.

 

כיצד מתנהלים יחסי הסגרה בין מדינות בפועל?

לרוב יחסי ההסגרה מתבצעים כאשר מדינה אחת מצליחה ללכוד אדם אשר ביצע עבירה מסוימת במדינה אחרת ולפיכך ישנו צורך לשפוט אותו במדינה זאת. האדם נמסר לידי רשויות המדינה במסגרת הליך מסוים שיכול להתבצע בתנאים מוגבלים. עורך דין פלילי יכול לעזור בקיום תקין של הסגרת האדם ממדינה אחת למדינה אחרת.

יחסי הסגרה בין מדינות
יחסי הסגרה בין מדינות

יחסי הסגרה בין מדינות – הליך מקובל

מדינת ישראל מקיימת יחסי הסגרה עם מדינות רבות. הרצון של מדינת ישראל הוא לקיים יחסי הסגרה עם כמה שיותר מדינות כדי להגביל בפני הפושעים את האפשרות לברוח מן החוק לעבר מדינות שונות. מצד שני ישנן מדינות אשר היחסים בינן לישראל אינם תקינים ולפיכך לא מתנהלים יחסי הסגרה.

 

יחסי הסגרה- מתי הדבר לא קורה?

כאמור, ישנה רשימה מוגבלת של מדינות אשר מדינת ישראל מקיימת  איתן את יחסי ההסגרה. מצד שני, כמו שאמרנו מכיוון שישנן מדינות אשר היחסים המשפטיים בינן לבין ישראל קיימים בצורה לקויה או לא קיימים כלל וכלל ודבר זה יכול להעיק על התנהלות ההסגרה בין המדינות ולפיכך ההסגרה לא מתקיימת.

 

יחסי הסגרה בין מדינות – מהן המדינות אליהן ניתן להסגיר?

למעשה תשובה לשאלה זאת משתנה מדי פעם מכיוון שאנחנו נמצאים במדינת חוק אשר מקיימת יחסים עם מדינות שונות. יחסים אלו משתנים מיום ליום. יש לבדוק בצורה מדויקת דרך הערוצים המקובלים מהן המדינות איתן מדינת ישראל מקיימת יחסי הסגרה. עורך דין פלילי יכול לעזור בעניין זה.

 

מהו הסכם הסגרה בין מדינות?

כאשר מדינות חותמות ביניהן על יחסי הסגרה הרי שהדבר יכול לגרום לכך ששתי המדינות יבצעו יחסי הסגרה בצורה נפוצה ותקינה לאורך פרק זמן ממושך. יחסי הסגרה נעשים במסגרת תנאים מסוימים אשר נמצאים בהסכם. טוב לדעת כי ישנן דרכים בהן ניתן להשתמש כדי שאנשים משונים יוכלו לקבל גישה אל פרטי ההסגרה השונים בין המדינות.

 

יחסי הסגרה הדדיים בין מדינות

הסכם ההסגרה עובד בצורה חלקה רק כאשר שני הצדדים מסגירים אחד כלפי השנייה את הפרטים. אם היחסים המתקיימים בצורה לא תקינה הרי שהדבר יכול להביא להפרת ההסכם ואף לסופו. יש להבין בצורה מפורטת האם שני המדינות ביצעו את יחסי ההסגרה אחת כלפי השנה לאורך הזמן.

 

יחסי הסגרה בין מדינות – כל מקרה לגופו

מקרים מסוימים יכולים לגרום לכך שיחסי ההסגרה לא יתקיימו בצורה תקינה כפי שהתקיימו בעבר. כך כל מדינה יכולה לבחור מנסיבות מסוימות לבקש לא להסגיר תא האזרח שביצע עבירה אל המדינה השנייה. אם ההסגרה לא מתבצעת יש לבדוק לעומק מדוע היא לא בוצעה ולנסות להבין כיצד יש לפתור את הדבר.

 

על הבעייתיות במשפט שנערך במדינה זרה בעקבות יחסי הסגרה בין מדינות

הצורך להסגיר אזרחים חשודים ככאלו שביצעו עבירה בין מדינות קיים על מנת שהאזרחים יקבלו את הזכויות שניתנות להם על פי המדינה אליה הם משתייכים. משפט אצל מדינה זרה יכול בהחלט להוביל למצב בו אזרחים שונים יקבלו משפט לא תקין כיוון שהם נשפטים במדינה שהיא אינה שלהם.

 

כיצד יודעים שהליך ההסגרה מתבצע באופן חוקי?

כדי שהסכם ההסגרה יתבצע  בצורה הטובה ביותר, עליכם מוטלת האחריות לבדוק את התנאים שבתוכם הוא צריך להתקיים. בנוסף כדי שהתנאים אלה יתממשו בצורה הטובה ביותר יש לעקוב אחר פעולת ההסגרה. עורך דין פלילי הוא האדם אשר יכול לפקח על מילוי התהליך בניסיון להבין אם הוא בוצע בצורה תקינה.

 

על שינויים החלים מעת לעת ביחסי הסגרה בין מדינות

יכול להתקיים מצב בו הסכמי ההסגרה משתנים מדי פעם כאשר דבר זה יכול לגרום לכך שאדם אחד אשר ביצע במדינה מסוימת ישפט במדינה זאת או ימסר למדינה אליה הוא משויך. הסיכוי לכך שהחוקים אלו ישתנו הוא גדול למדי ויש להבין כי זהו הליך נפוץ. אנו מדברים על יחסים בין מדינות שהם דינמיים.

 

בשורה התחתונה

יחסי הסגרה בין מדינות שונות הוא דבר המתקיים בשגרה בין מדינות אשר היחסים המשפטיים בינם הם תקינים. כדי שהיחסים אלה יתמלאו בצורה תקינה על שתי המדינות לפעול בצורה מסוימת לאורך זמן ואף לשאוף כי פעולות אלו ימשכו לאורך זמן בצורה תקינה. יחסי הסגרה הם יחסים שיכולים להשתנות מעת לעת.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים