טיפולי פוריות – איסור הפיטורים

יש אנשים שמנסים להיכנס להריון ומצליחים לעשות זאת בקלות, אולם לעומתם קיימים לא מעט אנשים, גברים ונשים כאחד, שנאלצים להתמודד עם לא מעט סיבוכים לאורך הדרך. ברגע שאדם מסוים אינו מצליח בהליכי ההפרייה, הן מסיבות של אי פוריות, גילאים מאוחרים, בעיות רפואיות שונות ועוד, הוא יכול לגשת לטיפולי פוריות, על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלו במועד כמה שיותר מוקדם.

היות וטיפולי פוריות הם דבר שעלול לגלוש גם לשעות הפנאי וגם לשעות העבודה, קיימים כמה וכמה חוקים מסודרים לגבי התנהלות המעסיקים בזמן טיפולי פוריות של עובד או עובדת. זה הזמן להכיר את החוק הנוגע בטיפולי פוריות – איסור הפיטורים, להבין מה קורה כאשר המעסיקים אינם מכבדים את החוק הזה, וכמובן איך עורך דין דיני עבודה יכול להיות קשור לכל הדברים האלו.

טיפולי פוריות – איסור הפיטורים: מה זה אומר?

קיימים כל מיני מצבים בחייו של העובד שבהם המעסיק אינו רשאי לפטר אותו, אלא בהינתן אישור מיוחד מטעם גורמים מיוחדים וספציפיים. ניתן להבחין בכל מיני מצבים שונים כאלו, כאשר חלק מהם קשורים בנושא ההריון והניסיון להיכנס להריון. ממש כשם שאסור לפטר אישה בהריון, כך גם קיים החוק של טיפולי פוריות – איסור הפיטורים.

למעשה, ברגע שעובד מסוים נאלץ לפסוח על ימי או שעות עבודה בשל טיפולי פוריות, המעסיק מחוייב שלא לפטר אותו במשך טיפולי הפוריות, והן ב-150 הימים שלאחריהם.

 

האם טיפול פוריות – איסור הפיטורים הוא חוק שתקף ללא תנאים?

אז זהו, שקיימים סייגים בעניין של טיפולי פוריות – איסור הפיטורים שחשוב מאוד להכיר. בכל הנוגע לעובדים שנעדרים ממקום עבודתם לשם טיפולי פוריות, בחתימה על ימי מחלה כמובן, מדובר על איסור פיטורים שמתייחס גם לתקופת הטיפולים וגם ל-150 הימים שלאחר סיום הטיפולים, עבור כל עובד שהוא, בין אם הוא עובד ותיק בחברה ובין אם הוא עובד חדש בה.

לעומת זאת, כאשר מדברים על עובדים שאינם נאלצים להיעדר ממקום עבודתם לשם טיפולי פוריות, איסור הפיטורים יתייחס לעובדים שנמצאים במקום עבודתם במשך 6 חודשים לפחות.

טיפולי פוריות - איסור הפיטורים
טיפולי פוריות – איסור הפיטורים

מקרים שבהם המעסיק יוכל לדלג על סעיף טיפול פוריות – איסור הפיטורים

לעיתים הרצון לפטר עובד מסוים ינבע לא מההיעדרות שלו בגין טיפולי הפוריות או מסיבות רפואיות אחרות, אלא פשוט מתוקף העובדה שהעובד אינו מבצע את עבודתו כהלכה, גם בזמנים שבהם הוא מגיע למקום העבודה. במקרים שכאלו, יוכל המעסיק לפנות אל משרד העבודה או אל הממונה על חוק עבודת נשים, ולהנפיק מהם אישור מיוחד המתייחס לפיטורי העובד או העובדת.

אישור זה יוכל לתקף את עצם העובדה שהרצון של המעסיק לפטר את העובד אינו קשור בשום עניין חיצוני, אלא בטיב העבודה שלו.

 

צמצום או הרחבת משרה לעובד שעובר טיפולי פוריות

כחלק מהחוק שמתייחס לנושא של טיפולי פוריות – איסור הפיטורים, קיים גם סעיף שמתייחס להיקף המשרה שהעובד מחויב אליה. בזמן טיפולי פוריות אין המעסיק רשאי להרחיב או לצמצם את היקף המשרה של העובד, וכמובן שגם לא לפגוע בשכרו.

 

מה קורה כאשר המעסיק אינו מכבד את כלל הסעיפים שכולל החוק?

ברגע שמתקיימים פערים בין המעסיק לבין העובד סביב הנושא של טיפולי פוריות – איסור הפיטורים, העובד רשאי לשכור את שירותיו של עורך דין דיני עבודה, על מנת לפתוח בהליכים משפטיים כלפי המעסיק. היות והעובד זכאי לממש את מלוא זכויותיו השונות במקום עבודתו, ברגע שנעשית פגיעה בהן מטעם המעסיק, בהחלט ניתן לנקוט בצעדים כנגדו.

מדובר על צעדים מקובלים שיכולים להוביל לפיצויים עבור העובד, ולהשיב את הצדק והסדר למקומם.

 

עורך דין דיני עבודה – כדי לדאוג שחוק טיפולי פוריות – איסור הפיטורים יתממש

כמקובל בעולם המשפט, בתור צעד ראשוני ישלח עורך דין דיני עבודה למעסיק מכתב התראה, שבו הוא מפרט את שלל הסיבות שבגינן מעוניין העובד לפתוח בהליך משפטי כנגדו. עם מכתב ההתראה יוכל המעסיק לבחור בחזרה לדרך הישר או בדרך ההליך המשפטי, אולם עורך דין דיני עבודה מחויב לעדכן אותו על כוונותיו של העובד. לעיתים הנושא נסגר באמצעות מכתב ההתראה, אך לפעמים לא יהיה מנוס אלא לגשת להליך משפטי ארוך טווח.

עורך דין דיני עבודה – רלוונטי גם למעסיק עצמו

ממש כשם שהעובד מסתייע בעורך דין דיני עבודה לשם ההליך המשפטי, כך גם המעסיק רשאי לעשות זאת. ההתמודדות בהליך המשפטי צריכה להיות מכובדת, ייצוגית וכמובן מקצועית, ולכן עורך דין דיני עבודה יכול למלא את התפקיד הזה בהצלחה עבור כל אחד משני הצדדים המעורבים בהליך זה.

 

הליך משפטי ללא עורך דין דיני עבודה – הליך משפטי שעלול לעלות לכם ביוקר

לא מעט אנשים בטוחים שהם מבינים את כל מה שצריך על מנת לייצג את עצמם בהליך משפטי בנושא של טיפולי פוריות – איסור הפיטורים ובכלל, אך בפועל הם עלולים לקבל תוצאה שלא ממש הולמת את הרצונות שלהם. בסופו של דבר, כמו שאנחנו פונים לאיש מקצוע בכל תחום: רפואה, אלקטרוניקה, אינסטלציה ועוד, כך גם בתחום עריכת הדין והמשפטים לא כדאי לפסוח על בחירת איש מקצוע שילווה אתכם בדרך.

 

כל היתרונות של עורך דין דיני עבודה בזמן הליך משפטי

מערכת המשפט היא אינה מערכת ש"משחקת משחקים", אלא מערכת שמגיעה במטרה להצליח להוציא את האמת והצדק אל האור. הדבר הזה יכול להיעשות אך ורק על ידי ייצוג מכובד ומקצועי מטעם עורך דין דיני עבודה, שיכול להיערך לכל דיון בעניין עם מלוא ההוכחות, הראיות, הידע והמקצועיות שהוא הצליח לצבור לצורך התמודדות עם התיק המדובר.

כמובן שאדם ללא ידע שקשור בהליך המשפטי, בהתנהלות, בחוקים ותתי הסעיפים השונים ועוד – לא יוכל להתמודד עם מערכת המשפט בצורה ראויה, ובוודאי שלא לצאת מההליך המשפטי כשידו על העליונה. כל אלו ועוד מובילים למסקנה אחת ברורה שחשוב להבין היטב – עורך דין דיני עבודה הוא לא עניין של בחירה, הוא עניין של חובה.

 

טיפולי פוריות – איסור הפיטורים – נושא שמלווה בלא מעט רגשות קשים

משום שמדובר כאן לא על "סתם" עוד הליך משפטי, אלא על הליך משפטי שנוגע בפרטים מאוד אישיים שעלולים להציף כל מיני רגשות שונים – עורך דין דיני עבודה הוא איש מקצוע שכדאי לקחת בחשבון. עורך דין דיני עבודה ישמור על קור רוח ויציבות נפשית לאורך כל ההליך, ולא יתן לרגשות השונים להתערבב עם הייצוג המכובד והראוי שלו.

בנוסף, עורך דין דיני עבודה יוכל ללוות אתכם ולסייע לכם לאורך כל הדרך, הן מבחינה רגשית וכמובן שגם מבחינה מקצועית, ולצעוד איתכם יד ביד אל עבר התוצאות שאליהן אתם שואפים להגיע.הדבר החשוב ביותר הוא שלא תוותרו על הזכויות שלכם, בוודאי בנושאים עדינים ורגישים כל כך. בהצלחה!

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.