חקירה באזהרה או חקירה פלילית במשטרה

משרדנו מתמחה בייצוג נאשמים שזוהי הסתבכותם הראשונה והם לרוב נעדרי עבר פלילי. ייצוג נאשמים נעדרי עבר פלילי דורש התייחסות מיוחדת ושונה, שכן מדובר בנאשמים שלהם אינטרסים נוספים מלבד חומרת העונש.

ראשית, רוב האנשים שמזמנים אותם לחקירות במשטרה עוברים את החוויה הזאת בפעם הראשונה בחייהם ולכן ברור מדוע החוויה מלווה בתחושה של לחץ, פחד וחוסר נעימות. עם זאת, ולמרות התחושה שאתם מתמודדים לגמרי לבד עם הסיטואציה, כדאי שתדעו שזה לא בדיוק כך. אתם לא באמת צריכים להתמודד עם מה שקרה לכם לבד כי עורך דין מומחה יוכל לעזור לכם.

עוד לפני שנסביר לכם מהן הזכויות והחובות שלכם בתור נחקרים, נזכיר שיש שתי סיבות שבגינן יכולה המשטרה לזמן אתכם לחקירה. ראשית, פתיחת החקירה יכולה להתבצע בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה,בין אם זה בגין אלימות, גרימה לתאונה, שוד או כל עבירה פלילית אחרת. שנית, חקירה משטרתית יכולה להיפתח ביוזמת המשטרה, בלי קשר להגשת תלונה וכתוצאה מחשד סביר שיש למשטרה בגלל פעולתה. בדרך כלל המשטרה תפעל בצורה כזאת במקרים שבהם יש חשד לביצוע עבירה פלילית כלשהי או כאשר בוצע מעשה פלילי וצריך לחקור את האדם שאשם כביכול.

מה קורה בחקירה עצמה?

אם נחזור לדברים שנאמרו לעיל, אנחנו נראה שרוב האנשים שנחקרים במשטרה מתמודדים עם לחץ נוראי, אפילו אם הם אינם אשמים, שכן מדובר על סיטואציה חדשה עבורם, לכן חשוב מאוד להכין את עצמכם לחקירה במשטרה.

בנוסף לכל אלה, החקירה במשטרה עלולה להיות ארוכה וחשוב גם לדעת שלמשטרה יש לא מעט דרכים לחקור אתכם, מעבר לאופציה של שאילת שאלות. לדוגמה, המשטרה יכולה לחקור אנשים בעזרת פוליגרף, אלבום תמונות של עבריינים, טביעות אצבע, הרכבה של קלסתרון ועוד

חשוב להיות מודעים לכך שמהרגע שהגעתם להיחקר במשטרה הדברים באמת יכולים לקחת לא מעט זמן ובנוסף, עליכם להשלים עם העובדה שאתם נמצאים בידיהם של השוטרים. כלומר, זה לא אומר שאין לכם זכויות, שכן יש לכם לא מעט זכויות בתור נחקרים, אך עצבים, כעס ובכי בדרך כלל לא יעזרו אלא רק יהפכו את הסיטואציה לעוד יותר מורכבת עבור כל הצדדים.

 

הזכות שלכם להתייעץ עם עורך דין פלילי

לא כל האנשים מודעים לכך, אך האמת היא שבית המשפט קבע בצורה חד משמעית מספר פעמים שהזכות להיוועץ בעו"ד וזכות השתיקה אלה הן שתי זכויות יסוד חוקתיות. משמעות הדברים היא שברגע שבו עוצרים אתכם לחקירה על השוטרים לדווח לכם שמותר לכם ושזו זכותכם המלאה להיוועץ בעורך הדין שלכם. למעשה כל אדם שנחקר ולא משנה על איזו עבירה, רשאי להתייעץ עם עורך דין מקצועי שיוכל לעזור לו וללוות אותו לכל אורך הדרך.

חקירה באזהרה או חקירה פלילית במשטרה
חקירה באזהרה או חקירה פלילית במשטרה

במידה ולא הציעו לכם להיוועץ עם עו"ד משלכם – זו הפרת זכויות נחקר וכדאי לכם מאוד לדבר עם עורך הדין שלכם בהקדם על כך. המשימה של עוה"ד היא לוודא שהחקירה מתנהלת בצורה נכונה, חוקית ובעיקר, שהחקירה לא פוגעת בזכויותיו של הנחקר. בנוסף לכל אלה,

חשוב להיות מודעים לכך שחובה על המשטרה להודיע לאדם הנחקר למה בכלל חוקרים אותו. כלומר, מדוע הוא זומן לחקירה?

איזה עבירות פליליות המשטרה מייחסת לו ואיזה חשדות יש למשטרה כלפיו עד כה? לא מדובר על רצונם הטוב של החוקרים אלא על חובתם לדווח לכם מדוע אתם עצורים ולמה חוקרים אותכם. כל הפרטים הללו חשובים מאוד כי אם תדעו את הדברים האמורים, תדעו איך להתנהג, תוכלו להרגיש רגועים יותר ולפחות ותבינו להיכן מועדות פניכם.

 

היו מודעים ללחץ המופעל עליכם

כתוצאה מכך שרוב האנשים שמגיעים לחקירה במשטרה עוברים את החוויה הזאת בפעם הראשונה בחייהם, הם לא באמת מודעים למהלך הדברים. רוב האנשים בכלל לא חושבים על כך שמי שחוקר אותם למעשה מפעיל עליהם לחץ אינסופי בדרכים שונות, מה שגורם לכך שהרבה פעמים הנחקרים נשברים ומודים בדברים שהם בכלל לא עשו. לכן, לפני הכול חשוב שתדעו: החקירה שלכם במשטרה מתועדת היטב מהרגע הראשון ועד הרגע האחרון על ידי הקלטות וידאו. משמעות הדברים היא שכל דבר שתגידו בחקירה הזאת עלול לשמש כנגדכם בעתיד, מה שמכניס עוד יותר ללחץ וגורם לכך שתצטרכו לשקול מילים.

בנוסף לכך, חשוב להיות מודעים לכך שכחלק מהטקטיקות השונות להפעלת לחץ על הנחקרים, הרבה פעמים החוקרים מבטיחים הבטחות שווא. אתם תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד: שהרבה פעמים החוקרים יבטיחו לנחקר הפחתה בעונש בתמורה להודאה. עם זאת, חשוב להישאר ערניים ועם "יד על הדופק", שכן בפועל כמובן שהבטחה כזאת לא תוכל בכלל להתממש, אלא אם כן בית המשפט יקבע כי יש להפחית בעונש.

במילים אחרות, לאדם שחוקר אתכם בכלל אין סמכות להבטיח לכם דבר כזה ולכן זו בסך הכול עוד שיטה שבעזרתה הוא מנסה לסחוט אתכם. שימו לב שעוד שיטה מאוד ידועה שבה המשטרה משתמשת בדרך כלל היא שיטת "החוקר הטוב והחוקר הרע". החוקר הטוב ינסה לפתח אתכם מערכת יחסית וינסה לגרום לכם לסמוך עליו בעוד שהחוקר הרע ינסה להוציא מכם כל פיסת מידע והודאה אפשרית.

 

התקשרו כמה שיותר מהר לעורך דין פלילי

אין ספק שכאשר אתם קוראים בנחת את השורות האלה, אם אתם רחוקים מאוד מחקירת משטרה, הכול נראה לכם נהיר וברור. אף אחד לא באמת יוכל להלחיץ אתכם ואין שום סיבה שבגללה אתם צריכים "ליפול בפח" של החוקרים.

עם זאת, ברגע שאתם נמצאים בחדר החקירות הקלפים נטרפים ורוב האנשים, מרוב לחץ, עושים הרבה מאוד טעויות. לכן, בין אם אתם יודעים שאתם אשמים, בין אם אתם חושבים שאתם חפים מכל פשע ובין אם נדמה לכם שאתם אשמים אבל בצורה מאוד מינורית, אין ספק שלא כדאי לקחת סיכונים מיותרים. זה אומר שהדבר הראשון שכדאי לכם לעשות בסיטואציה כזאת, זה לדבר עם עורך דין פלילי.

זה לא משנה אם עד היום מעולם לא דיברתם בכלל עם עו"ד כי לא היה לכם צורך להתייעץ עם איש מקצוע כזה, כי מה שבטוח זה שעכשיו זה הרגע הנכון לפנות לעו"ד פלילי מקצועי. העניין הוא שעורך דין שמתמחה בתחום הזה יוכל לעזור לכם, לייעץ לכם ולעשות הכול כדי שלא תעשו טעויות שאח"כ עלולות לעלות לכם ביוקר. אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לשחק לידי הטריקים והטקטיקות של השוטרים, כי הם בסך הכול עושים את עבודתם ולכם יש לא מעט זכויות בכל התהליך הזה. לכן, אם אתם יכולים להתקשר לעו"ד ולקבל ממנו ייעוץ כמה שיותר מהר, אז למה שלא תעשו זאת?

כל הסיבות לפנות למשרד עו"ד

עורכי דין במשרדנו הם אנשי מקצוע שעוסקים בתחום המשפט הפלילי מזה שנים רבות. לכן, אם אתם יכולים לפנות אלינו ולקבל ייעוץ מקצועי, עדיף שתעשו זאת כמה שיותר מהר. עורכי דין שלנו הם אנשי מקצוע אדיבים שזמינים עבור הלקוחות שלנו תמיד, ובנוסף לכך, יש לנו מוניטין בענף הזה. לכן, אפילו אם אתם נמצאים בחקירת המשטרה המלחיצה ביותר, עם עו"ד בעל ניסיון אתם יכולים להיות בטוחים שיש מי שדואג לאינטרסים שלכם. התקשרו אלינו בכל שעה ותראו שבסופו של דבר אנחנו נוכל לעזור לכם לצלוח את הסיטואציה שאליה נקלעתם.

חקירה באזהרה או חקירה פלילית במשטרה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חקירה באזהרה או חקירה פלילית במשטרה

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים