חיפוש לא חוקי של המשטרה

משטרת ישראל ורשויות האכיפה זכאים בהחלט להגיע לביתם של אזרחים מסוימים בזמן נתון כדי לבצע חיפוש לטובת חקירה משטרתית. עם זאת, יש לדעת שחיפוש בביתו של אדם ניתן לקיום בהתאם לתנאים מסוימים שהוגדרו בחוק.ישנם חיפושים אשר מבוצעים בידי המשטרה והם בגדר חיפוש לא חוקי של המשטרה, שהוא למעשה עבירה על החוק.

במאמר זה נסביר מהם חיפושים בלתי חוקיים של המשטרה וכיצד ניתן לפעול כאשר חיפוש לא חוקי של המשטרה קורה אצלכם.

מה זה חיפוש חוקי של המשטרה?

כדי לדעת מה הוא חיפוש לא חוקי, יה להבין מה הוא חיפוש חוקי שנעשה על ידי המשטרה. למעשה כל חיפוש שהוא יכול להיכנס להגדרה של חיפוש חוקי, כאשר המשטרה קובעת האם הדבר נעשה בצורה נאותה על פי השיקולים שלה. מצד השני, ישנו צורך להיות ערניים לדרך בה החיפוש נעשה ולנסות להבין האם נעשתה עבירה על החוק בעת החיפוש.

 

כיצד תוכלו לדעת כי נעשה חיפוש לא חוקי

למעשה התשובה לכך היא אינה מדויקת אך האדם אשר יכול לעזור לכם להבין האם החיפוש שנעשה הוא לא חוקי, הוא עורך דין פלילי בעל ניסיון. עורך דין שכזה אשר בקיא בתחום יכול לדעת כיצד חיפוש צריך להתבצע ובאילו תנאים. אם החיפוש לא נעשה על פי תנאים אלו הרי שהוא בעייתי.

 

חיפוש לא חוקי של המשטרה – כיצד זה נראה?

ישנן כמה הגבלות לחיפוש אשר נעשה על ידי המשטרה. ראשית כל ישנו צורך שהמשטרה תראה לאדם שמחפשים בביתו את הצו, מסמך מסוים מבית המשפט אשר מאשר את החיפוש. שנית , ישנו צורך להבין לפי המסמך היכן המשטרה יכול לבצע חיפוש. לבסוף, אם המשטרה עוברת על תנאי הצו או פועלת ללא צו הרי שהחיפוש יכול להיות לא חוקי.

 

חיפוש לא חוקי של המשטרה – האם יש מה לעשות במצב כזה?

כדי שתוכלו לפעול כנגד החיפוש הלא חוקי, יש להגיש תלונה למשטרת ישראל ורשויות האכיפה והחוק ולגרום להן להבין כי אכן נעשה חיפוש במסגרת בעייתית מסוימת. יש להבין כי יש להתחשב ברצינות המקרה ולנסות לקבוע בצורה מדויקת אם אכן החיפוש שנעשה הוא לא חוקי, עורך דין פלילי יכול לעזור בקביעת דבר זה.

חיפוש לא חוקי של המשטרה
חיפוש לא חוקי של המשטרה

חיפוש לא חוקי של המשטרה – האם יש לשוטרים צו?

המקור הראשון אותו אתם צריכים לבדוק בניסיון להבין האם החיפוש שנעשה הוא לא חוקי, הוא הצו שניתן על ידי המשטרה. צו זה הוא שיספר לכם כיצד החיפוש היה אמור להתבצע. אם החיפוש לא נעשה על פי תנאי הצו הרי שהוא הפך ללא חוקי. עורך דין פלילי יכול לעזור לכם לקבל גישה אל הצו.

הגיע אליכם חיפוש לא חוקי של המשטרה? בררו מהי סיבת החיפוש

כאמור, משטרת ישראל יכולה לבצע חיפוש בבית או מרחב מסוים אך הדבר צריך לעשות למען סיבה מסוימת. תוכלו לקבל הסבר על הסיבה שבגללה נעשה החיפוש מהמשטרה והרשויות. יש לבדוק כי אכן אתם מבינים את הסיבה שבגינה נעשה החיפוש על ידי המשטרה.

 

מה עושים אם השוטרים מסרבים לספק סיבה?

לעיתים משטרת ישראל מבקשת לבצע חיפוש במטרה מסווגת מסוימת כדי להצליח להגיע לפתרון תיק פלילי מסוים. מטרה מסווגת משמעותה היא כי ישנו מידע אשר מוסתר מחלקים שונים של הציבור על מנת שלא יפגעו בהליך החקירה של המקרה. יש להבין כי מטרה זאת יכולה בהחלט להוביל לכך שלא תוכלו לקבל את הסיבה בגינה נעשה החיפוש.

 

חיפוש בעייתי מצד המשטרה

למרות היכולת של המשטרה לבצע חיפוש, אין זה אומר כי יכולה לבצע את החיפוש בכל דרך שרק תרצה. חיפוש תקין הוא חיפוש אשר נעשה בצורה מעמיקה על מנת למצוא ממצאים מסוימים אך זהו חיפוש אשר אינו פגע בתכולת או מבנה המקום אם הדבר לא הצריך את מעשה זה.

 

חיפוש לא חוקי של המשטרה – חיפוש המכשיר פגיעה במבנה

ישנם חיפושים אשר מבקשים לאתר סחורה חבויה אשר נמצאת במקומות מסתור הקיימים ברחבי הבית. כאשר חיפוש שכזה מתבצע, המשטרה יכולה בהחלט להגיע למצב בו היא פוגעת במכוון במבנה הבית בשלל צורות. על כל פנים, יש לבדוק בצורה מעמיקה כל פעולה שכזאת שנעשית על ידי המשטרה.

 

על חשיבות התיעוד של החיפוש המשטרתי

בתור אזרחים במדינת ישראל, במקרים מסוימים, אתם אכן יכולים לתעד את החיפוש שנעשה על ידי המשטרה בבית שלכם. יש להבין כי החיפוש נעשה על ידי המשטרה למטרת טיפול במקרה פלילי מסוים ולכן יכולים להיות מקרים בהם המשטרה תבקש להגביל את יכולות התיעוד שלכם.

 

חיפוש לא חוקי של המשטרה – המשך טיפול במקרה

בסופו של דבר, ישנם כמה גופים ברשויות הארכיפה והחוק אשר מטפלים במקרה בעייתי בו נעשה חיפוש לא חוקי על ידי המשטרה במקום מסוים. עליכם לבדוק בצורה מקיפה את הטיפול שנעשה במקרה שלכם ולנסות להבין היכן נמצא המקרה. ככל שתבדקו יותר כך הטיפול יעשה בצורה יעילה ומהירה יותר.

 

למרות הכל, חיפושים משטרתיים הם לא עניין חריג

אם נעשה חיפוש לא חוקי, יש להבין כי ישנו סיכוי גדול כי המשטרה ורשויות החוק יבקשו לא לקבל את הטיעון שלכם כי החיפוש נעשה בצורה לא תקינה. חיפושים הוא כלי נפות ביותר שהמשטרה עושה בו שימוש מדי פעם על מנת למצוא ממצאים.

 

בשורה התחתונה

חיפוש לא חוקי הוא בעייתי למדי ויכול לקרות מדי פעם. אתם בתור אזרחים יכולים בהחלט לפעול כנגד חיפוש לא חוקי בשלל דרכים ואף לקבל פיצוי מהרשויות במידת הצורך. חיפושים של המשטרה צריכים להתבצע במסגרת מסוימת. יתרה מזאת, .כל חיפוש וחיפוש הוא מקרה בפני עצמו, כאשר הוא יכול להתבצע בצורה שונה מהחיפוש הקודם.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים