חוק אי הפללה בישראל

בתור אזרחים במדינת ישראל, אתם זכאים לבקש להמיר קנסות משטרתיים בברירת משפט בתנאים מסוימים. אחד מההליכים היותר מקובלים נוגע לחוק אי הפללה בישראל על שימוש מוגבל בסמים קלים. במאמר זה נסביר מהו חוק אי הפללה בישראל ומהי מהותו.

אחזקת סם בכמות שאינה נחשבת למסחרית

במדינת ישראל ישנה הבנה כי אחזקה של סמים קלים הפכה לנפוצה למדי בשנים האחרונות וכי אנשים מן השורה אשר לא ניהלו אורח חיים בעייתי. כדי שאנשים אלה מצד אחד לא יקלעו להליך בעייתי אשר יכול להשפיע על החיים שלהם בצורה דרסטית ומצד שני לא ימשיכו לרכוש סמים בצורה תדירה, נוצר חוק אי הפללה.

 

הפער שבין אי הפללה ללגליזציה

אי הפללה ולגליזציה הם שני מושגים אשר יכולים להיות דומים. לגליזציה מצד אחד מדברת על כך שאחזקה של כמות מסוימת של סמים קלים כגון מריחואנה תהיה חוקית בכל צורה שהיא. לעומת זאת אי הפללה הוא מקרה בו אדם מחזיק כמות של סמים אך הדבר עדיין נחשב כלא חוקי ואם הדבר נתפס על ידי המשטרה הרי שהסמים יכולים להיות מוחרמים.

 

הכמות "המותרת" בחוק לסמים קלים לצריכה אישית

ישנם סמים אשר נחשבים כקלים יותר וכי כמות האחזקה שלהם יכולה להיות רבה יותר מכמות של סמים חזקים ובעייתים יותר. כמות זאת מצד אחד מוגבלת והכמות שלה הוא חמש עשרה גרם לאדם אחד. כמות זאת קיימת בחוק ויש צורך להבין האם החוק משתנה מדי פעם. עורך דין פלילי יכול לעזור לכם להבין אם כמות הסמים שאתם החזקתם היא אכן בעייתית.

 

מהי הכמות המירבית לסמים קשים לצריכה אישית?

סמים קשים הם מקרה  מיוחד ביותר והאחזקה של סמים אלו היא לא חוקית כמו שהיא. למרות את, טוב לדעת שאם המשטרה מוצאת אצלכם סמים חזקים בכמות של 0.3 גרם הרי שהדבר יכול להביא לכך שלא תקבלו הפללה והאשמה מסוימת. מצד שני  המשטרה יכולה לבקש לחקור אתכם על מנת להבין מאין נלקח סם זה. עורך דין פלילי הוא האדם שאתם צריכים לעבוד מולו כדי להבין אם הזכות שלהם בוצעה בצורה תקינה.

חוק אי הפללה בישראל
חוק אי הפללה בישראל

אי הפללה בגלל משאבים מוגבלים?

משטרת ישראל ראתה כי בשנים האחרונות אחזקת הסמים הפכה לדבר נפוץ למדי. אי הפללה נעשית בדרך כלל כדי שהמשטרה לא תתעסק יום וליל עם מקרים רבים של החזקת סמים. יתרה מזאת. המשטרה מבינה שלא כל אחזקת סמים מובילה בהכרח לתפיסה של כמות סמים גדולה או כזאת אשר יכולה להוביל לאדם שמכר את הסמים.

 

על אחזקת סם בכמות בעייתית

אחזקה של כמות בעייתית של סמים נקרא כלא חוקית מכיוון שהיא יכולה לגרום לכך שאזרח יבקש למכור את הסמים שבידו ולא להשתמש בהם בצורה עצמאית. מכירה של סמים היא לא חוקית בכל מקרה, אין זה משנה מהי הכמות שנמכרה ולמי. ברגע בו המשטרה מוצאת כי אדם מכר סמים הרי שהוא ביצע עבירה על החוק.

 

אכיפה שנועדה למניעת פגיעה בחיי אדם

סיבה נוספת אשר בגינה מבקשת המשטרה למנוע מאזרחי ישראל להחזיק סמים בכמות מסוימת היא הצורך מאנשים לצרוך סמים בכמות גדולה לאורך זמן. דבר זה יכול לפגוע בחיי אדם ואף לגרום לתאונות מסוימות הן כשאדם נוהג בכלי רכב והן כשאדם מבצע עבודות מסוימות. כאשר הרשויות מבקשות למנוע את הפגיעה בחיי אדם, כך ישנו רצון למנוע  אחזקה מסוימת של סמים.

 

חוק אי הפללה בישראל – כך תפעלו כנגד הפרה של החוק

משטרת ישראל היא בסופו של דבר גוף הפועל כנגד פעולה של מקרים בעייתיים. למרות זאת, פעולה של המשטרה יכולה להתבצע בצורה תקינה. כאשר המשטרה מבקשת לפעול כנגדם בהליך של הפללה כאשר אתם מחזיקים בכמות מסוימת של סמים אשר בגינה לא ניתן להפליל אתכם יש לפעול בצורה מיידית. עורך דין פלילי יכול בהחלט לעזור לכם בפעולה נגד הרשויות.

 

המקרים בהם מתבצעת הפללה

ישנם מקרים מסוימים אשר יכולים לגרום לכך שהמשטרה תבקש להפליל אנשים אשר מחזיקים בכמות חוקית של סמים. יש צורך לנסות להבין מדוע נעשתה הפללה זאת ובאילו מסגרות ההפללה הזאת נעשית ולאילו מטרות. המקרים בהם נעשית הפללה הם חריגים ביותר ויש להבין מדוע  ההפללה נעשתה בצורה שכזאת.

 

תשלום קנס כספי על החזקת סמים

אדם אשר נתפס ככזה שמחזיק סמים בכמות מותרת, מקבל קנס מהמשטרה אשר אותו הוא צריך לשלם במסגרת תנאים מסוימים יש להבין כי תשלום קנס זה  הוא פעולה חוקית לכל דבר ועליכם לבדוק כיצד פעולה זאת מתבצעת. קנס כספי הוא עונש ראוי כדי להרתיע את האנשים מלהחזיק סמים בכמות מסוימת.

 

העונשים על החזקה לא חוקית של סמים

יש להבין כי במקרים מסוימים, באחזקת סמים יכולה להוביל לעונש מאסר ארוך חמור. מאסר שכזה יכול להתקיים בתנאים שונים ודבר זה הוא נעשה בצורה נפוצה כיום מכיוון שרשויות האכיפה והחוק במדינה מבינים את החומרה שנמצאת בתוך מעשה זה ואת התוצאות אשר יכולות להתקיים אם אדם יחזיק סמים בכמות רבה.

 

בשורה התחתונה

עורך דין פלילי יכול בהחלט לעזור כאשר אתם נמצאים במצב בו רשויות האכיפה והחוק מבקשים להפלילי  אתכם בגין אחזקה של מסוימת של סמים. יש להבין כי אם המשטרה בחרה לפעול נגדכם יש לכם את היכולת לעתור לדבר ולנסות להבין אם נעשה נגדכם הליך חוקי.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים