חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ

רשלנות רפואית בטיפול בפצעי לחץ, עלולה לגרום לפגיעה קשה במצבם הבריאותי של מטופלים ולהופעת סיבוכים שונים, עד כדי סכנת חיים ממשית. היווצרות של פצעי לחץ והתדרדרות במצבו של החולה עקב היעדר טיפול רפואי מתאים, הן בבחינת רשלנות רפואית לכל דבר ועניין.

לכן, במידה ואתם סבורים כי אתם או מי מיקיריכם נפגעתם מרשלנות רפואית פצעי לחץ, יש מקום לבחון את ההיתכנות להגשת תביעת נזיקין כנגד הגורם הרפואי האחראי למחדל. לשם כך נחוצה חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ, מטעם רופא מומחה, כפי שנסביר במאמר זה.

 

מהם פצעי לחץ?

פצעי לחץ הינם נגעים או כיבים פתוחים המופיעים על העור. פצעים אלו – כשמם כן הם: פצעים הנגרמים במקרים רבות בעקבות לחץ מתמשך המופעל על אזור מסוים בגופו של אדם ששוכב או יושב ללא יכולת תזוזה. לכן פצעי לחץ יופיעו ברוב המקרים בפלג הגוף התחתון, לרבות אזור האגן, הישבן, הירכיים וכדומה.

בעוד שאדם בריא נוטה לחוש במצבים אלו אי נוחות שתגרום לו לשנות את מנח הגוף, כאשר אדם מוגבל תנועתית, או סובל מליקוי עצבי שאינו מאפשר לו לחוש בכאב או בלחץ, בעקבות מנח גופו, אספקת החמצן לאזור זה בגופו נפגעת, והאיבר מתחיל להינמק. כלומר פצעי לחץ גורמים לא רק לפגיעה באיכות חייו של החולה, אלא אף מגדילים את הסיכויים לנכות קשה ומוות בטרם עת. מכאן החשיבות הגבוהה של מניעתם בכל מחיר.

 

מדוע אסור לעכב את הטיפול בפצעי לחץ

הבעייתיות הגדולה של פצעי לחץ, קשורה בעובדה שפצעים מסוג זה נוטים להיווצר בתוך פרק זמן קצר ביותר (מספיקות מספר שעות של חוסר תזוזה בלבד), אך הריפוי שלהם עשוי לארוך פרק זמן ארוך במיוחד. אי לכך מתן טיפול מונע בפצעי לחץ, הוא קריטי ביותר לשמירה על בריאות המטופל.

חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ
חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ

באילו מקרים עולה הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ

הדיווח על הופעת פצעי לחץ בחולים מבוגרים ומאושפזים, הפכה גבוהה יותר בעשורים האחרונים, בעיקר לאור העלייה הדרמטית בתוחלת החיים הכללית באוכלוסיה, והן כפועל יוצא של עליית המודעות לקיומם. למטופלים סיעודיים או כאלו המתקשים להתנייד, ורתוקים למיטתם למשך פרקי זמן ארוכים מבלי שתהיה להם יכולת לנוע, קיימת תלות רבה בצוותים הרפואיים האמונים על הטיפול בהם.

סיוע של רופאים ואחיות בהנעת גופו של המטופל הרתוק למיטתו או לכסא גלגלים, הוא קריטי ביותר למניעת הופעתם והחמרתם של פצעי לחץ. לכן כאשר סובל מטופל מהזנחה מצד הצוות הרפואי בהיבט זה, ובעקבות זאת מופיעים בגופו פצעי לחץ, יש מקום לבחון אם מדובר במקרה של רשלנות רפואית. לשם כך יש לבחון את פרטי המקרה מול רופא מומחה אובייקטיבי.

 

חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ רלוונטית גם במקרים של הזנחת הטיפול בקשישים

יתר על כן, הסכנה להופעת פצעי לחץ במטופלים בני 70 ויותר שמצבם סיעודי או שסובלים מבעיית שליטה בסוגרים, זרימת דם לא תקינה, ומחלות רקע כדוגמת סוכרת – הינה גבוהה יותר. לכן צוותי הרפואה מצופים לגלות ערנות מרבית בעת הטיפול באוכלוסיה זו. כאשר רופאים ואחיות אינם מקפידים הקפדה יתרה על מניעת הופעת פצעי לחץ באוכלוסיות אלו, ניתן לטעון לרשלנות רפואית גם כן.

 

חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ ומבחן "הרופא הסביר"

כאשר נבחן מקרה של מטופל שהתפתחו אצלו פצעי לחץ או הוחמרו, עקב מחדלים רפואיים בצד גורמי הרפואה שהיו עימו במגע, על מנת לענות על השאלה אם ישנה עילה לדרישת פיצוי, חשוב לבחון את השתלשלות האירועים בעיניים רעננות של רופא מומחה לנושא.

כאשר רופא מומחה מספק חוות דעת לגבי היתכנותה של רשלנות רפואית במקרה מדווח, הוא בוחן את פרטי המקרה אל מול פרוטוקול הטיפול המקובל למניעה של פצעי לחץ וטיפול בהם במוסדות רפואיים, סיעודיים ושיקומים.

השאלה הנשאלת כדי להכריע אם מדובר בפצעי לחץ שניתן היה למנוע את הופעתם או החמרתם, היא האם "הרופא הסביר" היה פועל בנסיבות המקרה המתואר, כפי שפעלו אנשי המקצוע שבאו במגע עם המטופל.

 

מהן אמות המידה שנבחנות בחוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ

במקרה של פצעי לחץ ישנן מספר אמות מידה המחייבות את צוותי הטיפול במוסדות רפואיים למניעת התפתחותם של הפצעים:

  • הצוות נדרש לשינוי מנח גופו של המטופל המצוי במצב שכיבה / ישיבה ממושכת מדי שעתיים.
  • הצוות נדרש להקפיד על שמירת ההיגיינה של המטופל
  • הצוות נדרש להשתמש בציוד רפואי שנועד להפחתת הלחץ על גוף המטופל הרתוק למיטתו או לכסאו, כולל: מזרון אוויר, מזרן מים או מזרון סיליקון.
  • הצוות נדרש להזין את המטופלים המוגבלים בתנועתם במזונות עתירים בחלבון.
  • הצוות נדרש לערוך בדיקות פיזיולוגיות קבועות ומדויקות לזיהוי אזורים בגוף המטופל המועדים להתפתחות של פצעי לחץ.

ככל שמחוות הדעת של הרופא המומחה עולה תמונת מצב שמעידה על כך שנהלי הטיפול המקובלים בחולים סיעודיים לא נשמרו במקרה הנתון, סיכויי התביעה להוכיח בבית המשפט כי הנזקים שנגרמו למטופל הינם תוצר של רשלנות רפואית פצעי לחץ, גדלה.

 

חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ להוכחת כשלים בטיפול בפצעי הלחץ

באמצעות חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ, ניתן להוכיח לא רק שהצוות הרפואי שטיפל בתובע כשל באבחון הפצעים שהתפתחו, אלא גם לבחון את האפשרות לכך שהמחדל הרפואי התרחש בהקשר לאופן ואיכות הטיפול בפצעים שדווקא אובחנו, למשל: הימנעות מניקוי הפצעים וסילוק הרקמות הפגועות (בהליך שנקרא "הטריה") או ביצוע ההטריה באופן רשלני שהוביל להחמרה במצב הפצע, זיהומים וסיבוכים שונים שניתן היה למנוע.

 

בשורה התחתונה

אם אתם חושדים שאתם או יקיריכם נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון או טיפול בפצעי לחץ, זה הזמן לפנות להתייעצות עם עורך דין המתמחה בהגשת תביעות נזיקין כנגד מוסדות רפואיים או צוותי סיעוד שהתנהלו באופן רשלני.

במידה ותוכלו להוכיח במסגרת תביעתכם, שאכן התרחשו מחדלים רפואיים במסגרת המניעה או הטיפול בפצעי לחץ במסגרת הרפואית המדוברת, ישנו סיכוי גבוה לכך שבית המשפט יפסוק לטובתכם פיצויים בהתאם לחומרת הנזקים שנגרמו לכם. חוות דעת רשלנות רפואית פצעי לחץ, כפי שהסברנו במאמר זה, תסייע לכם למצות את זכויותיכם.

פצעי לחץ אלו פצעים שמופיעים על גבי העור, ונגרמים לרוב כתוצאה מהפעלת לחץ ממושך על אזור כלשהו בגוף, ולרוב בקרב אנשים שיכולת התנועה שלהם מוגבלת (אנשים סיעודיים או הסובלים ממחלות עצביות שונות). זמן הריפוי של הפצעים הוא ארוך מאוד, ולכן חשוב לטפל בהם במהירות ולמנוע נזק עתידי.
פצעי לחץ מופיעים לרוב אצל חולים מבוגרים וסיעודיים, שסובלים מהגבלות תנועה ונזקקים לסיוע חיצוני של רופאים או אחיות על מנת להניע את גופן ולמנוע פצעי לחץ. כאשר הצוות הרפואי מתרשל בתפקידו כך שפצעי הלחץ מתהווים, יש צורך בחוות דעת אובייקטיבית שתבחן האם אכן מדובר בהתרשלות.
כיוון שפצעי הלחץ נוטים להופיע בייחוד אצל מטופלים סיעודיים או שסובלים ממגבלות תנועה שונות, על הצוות הרפואי לשנות את מנת גופם של המטופלים מדי שעתיים, לשמור על היגיינה מרבית של המטופלים, להשתמש בציוד להפחתת הלחץ על הגוף ועוד. במידה והנחיות אלו לא מבוצעות, הדבר יכול להיחשב כרשלנות רפואית.
אחת הדרכים היעילות להתמודד עם המצב הוא להגיש תביעת רשלנות רפואית, ולשם כך מומלץ להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין יידע בצורה הטובה ביותר כיצד לבסס את כל מרכיבי התביעה, על מנת לזכות עבורכם בסכום פיצויים שיהלום את חומרת הנזק שנגרם לכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה לועסת עיפרון

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של