חוות דעת רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם

יכולה להפוך משפט תביעה מכישלון חרוץ להצלחה מסחררת, במובן של תשלום דמי פיצויים וגובהם הצפוי. כיוון שמשפטים העוסקים ברשלנות רפואית דורשים ידע ומומחיות רפואית ומקצועית, אין אפשרות לשופט הפוסק במשפט להבין את כלל המונחים ולכן הוא נדרש לחוות דעת מהשטח, אשר תוכל לבאר את המונחים בתחום.

עורך דין רשלנות רפואית, אשר מנהל את תיק התביעה ימצא את הגינקולוגים או האונקולוגים המומחים והמנוסים ביותר, אשר יוכלו לפרט באופן רהוט ובהיר את משמעותה של הפעולה הרשלנית וכיצד היא הובילה לנזק שהתרחש. יש לקחת בחשבון כי עלותה של חוות הדעת עלולה להיות גבוהה ולהעלות את עלות התביעה כולה, אולם תרומתה להצלחת התביעה היא לרוב משמעותית ביותר.

חשיבות האבחון המוקדם של סרטן צוואר הרחם

כיום ידוע כי אבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם הינו משמעותי להגדלת סיכויי הריפוי מהמחלה. כדי לאבחן את הסרטן מוקדם ככל האפשר יש צורך במודעות הנשים למחלה והן למודעות הרופאים למחלה. הרופאים מצידם, נדרשים לבצע בדיקות שגרתיות של pap smear לגילוי נגעים טרום סרטניים, ועל הנשים להיות מודעות לגורמי הסיכון, כמו ריבוי פרטנרים ונוכחות וירוס הפפילומה (HPV).

כמו כן, ישנו חיסון פפילומה אשר יכול למנוע מקרים מסוימים של סרטן צוואר הרחם. סרטן צוואר הרחם מאופיין בהידרדרות איטית יחסית, במיוחד כאשר התאים הינם טרום סרטניים. מרגע גדילת הגידול והתפשטותו, הפרוגנוזה נעשית חמורה יותר, והמחלה עלולה להדרדר באופן מהיר יותר. על הרופא המטפל להיות מודע לגורמי הסיכון הקיימים אצל המטופלת, ולבצע מעקב צמוד אחר מצבה.

רופא אשר לא יבצע זאת, עלול למצוא עצמו אל מול תביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בסרטן צוואר הרחם – במה היא מתבטאת?

רשלנות רפואית בסרטן צוואר הרחם עלולה להתבטא בעיכוב באבחון, בטיפול או במעקב אחר החולה. פעולה רשלנית היא אותה פעולה אשר לא הייתה מצופה שהרופא הסביר יעשה. אם למשל הרופא הסביר צריך לדעת כי יש לבצע בדיקת pap smear באופן עקבי לנשים בגיל הפריון, יהיה חייב הרופא המטפל לפעול על פי ידע קיים זה.

כמו כן, הרופא המטפל אחראי על בריאות המטופלת, כך שעליו להשלים את הבדיקות הנחוצות, לדאוג כי כל הפרטים הרפואיים לרבות ההיסטוריה הרפואית של המטופלת ידועים לו, לשים לב לתסמינים אשר מבטאת המטופלת ולשלוח אותה להמשך יעוץ אם יש צורך בכך.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם

ההוכחות הנדרשות בתביעת רשלנות רפואית בסרטן צוואר הרחם

על עורך דין רשלנות רפואית להוכיח שתי נקודות עיקריות במהלך המשפט:

  • ישנו קשר ישיר בין הנזק שנגרם לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה – במובן זה כאשר ישנו עיכוב באבחון ובטיפול, עלולה המחלה להידרדר מהר יותר והמטופלת תסבול מירידה בסיכויי הריפוי שלה. כמו כן, עלולה החולה לסבול, במצב של עיכוב באבחון, מטיפולים אגרסיביים ורדיקליים יותר, כמו ניתוח הסרת רחם מלא וטיפולים משלימים כמו כימותרפיה והקרנה.
  • הרופא המטפל התרשל בתפקידו ולא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר – במקרה של רשלנות, בשונה מטעות בשיקול דעת, לא פועל הרופא המטפל על פי עקרונות הטיפול הידועים והנהוגים במקרה האמור. אם למשל הנהלים מורים על ביצוע הניתוח בצורה מסוימת, על הרופא לפעול על פי הידע הקיים והידוע לו.

 

ניהול מוצלח של תביעת רשלנות רפואית בסרטן צוואר הרחם

כדי להוכיח את האמור, יידרש עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים בתיק המטופלת, כדי לנסות להבין מתי התרחשה הפעולה החריגה ומה משמעותה לגבי הנזק שנגרם. כמו כן, יידרש עורך הדין לספק חוות דעת של גניקולוגים או אונקולוגים מומחים אשר יוכלו גם הם לבאר את המקרה ואת הרשלנות שנגרמה.

חוות דעת מקצועית, תוכל לרדת לפרטי המקרה, לרבות הבנה והסבר על הפעולות שנעשו או שלא נעשו. יש לקחת בחשבון כי עלות חוות דעת זו הינה גבוהה, מכיוון שרופאים רבים לא רוצים לצאת כנגד הקולגות שלהם, ולכן דורשים סכומים גבוהים. עם זאת, חוות הדעת יכולה להפוך את המשפט למוצלח יותר, וככזה אשר יסתיים, סביר להניח, בפסיקה לתשלום דמי פיצויים.

 

מה כוללת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם

בדרך כלל חוות הדעת שתתבקש בנושא של רשלנות רפואית תהיה מרופאים מומחים אשר מנוסים במתן חוות דעת זו. בחוות דעתם יכללו המומחים את הערכתם לגבי מידת הנזק שנגרם, אחוז הנכות שנקבע למטופלת, מהות הפעולה החריגה שנעשתה ומידת חומרתה לעומת מקרים אחרים דומים.

כמו כן, מומחי חוות הדעת יוכלו להעריך ולאמוד את גובה דמי הפיצויים שצריכים להינתן למטופלת או לבני משפחתה. כיוון שמומחי  חוות הדעת הינם עדים מקצועיים, נוטה בית המשפט להתחשב בדעתם ולפעול על פי המלצתם. חישוב תשלום דמי הפיצויים הינו מורכב מגורמים רבים, לרבות גיל, מצב תעסוקתי ואובדן של תפקודים שונים כמו למשל פריון עתידי או פוטנציאלי, אולם בית המשפט לוקח בחשבון את חישובם של מומחי חוות הדעת.

 

בשורה התחתונה

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם עשוי להפוך את התביעה במשפט רשלנות רפואית למוצלחת במובן פסיקת תשלום דמי פיצויים בגובה המקסימלי האפשרי. עורך דין רשלנות רפואית המנהל את תיק התביעה אחראי להבאת חוות דעת גניקולוגים או אונקולוגים מומחים בתחום כדי לבסס את ההוכחה שאכן התרחשה פעולה רשלנית במקרה האמור.

יש לקחת בחשבון כי עלות חוות דעת זו הינה גבוהה ועלולה להשפיע על עלות המשפט כולו, אולם עלות זו עשויה להתקזז עם דמי הפיצויים שישולמו. בחוות הדעת ייתנו המומחים את ההסבר המקצועי לנזק שנעשה בעקבות הפעולה הרשלנית, ידגימו את חומרת המעשה על ידי מקרים דומים שהתרחשו בשטח והיו בעלי תוצאות אחרות ויעריכו את הפעולות שהיו אמורות להינקט כדי למנוע את הנזק שנגרם.

 

רוצים ללמוד עוד על חוות דעת רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם? בנבחרת המשפטית תוכלו למצוא מידע מלא בנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שישמחו לסייע לכם להגיש תביעת פיצויים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרטן

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של