חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות

סרטן הריאות נחשב כסרטן מסוג אלים במיוחד, אשר מתפתח במהירות ועל כן סיכויי התמותה ממנו הם גבוהים במיוחד. עם זאת, במקרים שבהם סרטן הריאות מאובחן בשלב מוקדם דיה, הסיכויים להחלמה מן המחלה עולים משמעותית.

אבחון מוקדם וטיפול שיטתי בסרטן הריאות, אם כן, הם קריטיים לרמיסיה של החולה, וכאשר אלו נשללים מהמטופל על רקע התנהלות בלתי מקצועית מצד גורמים רפואיים שונים, יש אפשרות להגיש תביעת פיצויים על רשלנות רפואית סרטן הריאות בעזרתם של עו"ד מומחה לנושא ועד תביעה, שיספק בבית המשפט חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות.

 

מתי עולה הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות

הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות עלול להתעורר כאשר אדם נפגע ממחדל רפואי הנוגע לגילוי מחלתו או לטיפול בה, כדלהלן:

רשלנות רפואית באבחון הראשוני של המחלה רופאי משפחה שאינם מזהים את המצוקה של החולה, לא מכירים את הסממנים ולא שולחים את המטופלים לאבחון של סרטן.
רשלנות רפואית באבחון מתקדם של המחלה חולים אשר מגיעים לבית החולים לאבחון או שלילה של סרטן הריאות, ומקבלים אבחנה לא נכונה, ששולחת אותם לטיפול לא נכון. הטיפול יכול להיות אגרסיבי מדי או לא מספיק אגרסיבי, ולגרום לנזקים ארוכי טווח.
רשלנות רפואית בטיפול במחלה יש כמה דרכים שונות לטפל בסרטן הריאות, כאשר לכל דרך יש את היתרונות והחסרונות שלה. לא כל טיפול מתאים לכל אחד, ויש גם חשיבות לשלב בו המחלה נמצאת.
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות כשל בניתוח הוא דבר שכיח יחסית, וגם שם, כאשר מטפלים בריאות, יש סיכוי לרשלנות רפואית שתגרום לנזקים מרחיקי לכת.

 

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות – במקרים של כשל באבחון המחלה

בניגוד לסוגים שונים של מחלת הסרטן, תהליך האבחון של סרטן הריאות הוא דווקא פשוט יחסית. אדם החולה בסרטן הריאות לרוב יסבול משיעול אינטנסיבי, וידווח אף על חולשה רבה, שיעול דמי, ירידה בלתי מוסברת במשקל, קשיי נשימה, או קוצר נשימה.

בנוסף, הרופאים לרוב יזהו זיהום במערכת הנשימה, צפצופים בנשימה ותסמינים קליניים ברורים להימצאותו של גידול סרטני בריאותיו של המטופל. בקצרה, פשוט יחסית לזהות כי ריאותיו של מטופל כזה אינן מתפקדות באופן תקין, ושנדרשות בדיקות לשלילת אפשרות לסרטן הריאות.

מכאן שרופא משפחה שמוותר על הפניית המטופל לבדיקות הנחוצות לו למרות התסמינים המדווחים, חוטא לתפקידו, ולמעשה מסכן את עצמו בתביעת רשלנות רפואית סרטן הריאות. במידה ותוגש תביעה מסוג זה, השאלה שתכריע את הכף בדבר אחריותו של הרופא המדובר למחדל הרפואי, היא: האם הרופא יכול היה לאבחן את המחלה במועד מוקדם יותר ולמנוע את הפגיעה בבריאות המטופל, לו היה פועל על פי פרוטוקולי האבחון המקובלים.

את התשובה לסוגיה זו יספק רופא מומחה מטעם התביעה שיציג בבית המשפט חוות דעת מקצועית לעניין רשלנות רפואית סרטן הריאות.

 

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות ומבחן "הרופא הסביר"

כיום, בעזרת צילום חזה פשוט למדי לגלות האם מטופל סובל מסרטן הריאות או לא. על כן, רופאים שאינם מצליחים לאבחן את הגידול הסרטני מסיבות שונות, שעשויות להיות קשורות גם בעומס ועייפות, אינם עומדים בסטנדרטים המקצועיים המצופים מהם. על כך יכול להעיד רופא מומחה מתחום האונקולוגיה במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות, ולכן הנתבע לא יוכל לטעון בבית המשפט כי "הרופא הסביר" היה חוטא באותו המחדל.

 

מה העלות של חוות דעת רשלנות רפואית  סרטן הריאות?

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות, אף שמחירה יכול להאמיר לסכומים גבוהים, נוטה לשפר באופן דרמטי את הסיכוי להצלחת התביעה. הצגת חוות דעת מטעם רופאים מובילים בתחומם במסגרת התביעה, מעלה ברובם המוחלט של המקרים את הסבירות להרשעת הגורם האחראי למחדל הרפואי, ולנצחונו של התובע, לרבות קבלת פיצוי כספי בסכומים גבוהים.

 

היכן מוצאים רופאים מומחים שמספקים חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות?

כדי שלמטופל שנגרם לו נזק בעקבות מחדל רפואי באבחון, בטיפול או במעקב אחר סרטן הריאות, תהיה אפשרות לקבל פיצוי כספי ראוי כנגד הוצאותיו הרפואיות, ובגין עוגמת הנפש שנגרמה לו, עורך דינו יאלץ להוכיח לבית המשפט את קיומו של קשר סיבתי מובהק בין ההחלטות של הגורם הרפואי שטיפל במרשו, לבין הנזק לו טוען התובע בתיק.

לטובת העניין, נוהגים עורכי דין להסתייע ברופאים מומחים מובילים בתחומם, אשר מספקים לנפגעי הרשלנות הרפואית חוות דעת מקצועית המחזקת את טענות התביעה מול בית המשפט.

 

תחומי האחריות הנוספים של עורך הדין בתביעת רשלנות רפואית סרטן הריאות

ככלל, עורך דין אשר מייצג נפגעי רשלנות רפואית סרטן הריאות בתביעות פיצויים, אחראי בנוסף על השגת חוות דעת של רופאים מומחים, גם על בניית תיק ההוכחות עבור התביעה, שיכלול שלל ראיות שנאספו במהלך הטיפול הרפואי שקיבל הלקוח, כולל רשומות רפואיות רלוונטיות, ופסיקה מתיקים דומים שעשויה להעיד על מגמה פסיקתית רלוונטית.

בעזרת החומרים האלו, עורך הדין שואף לשכנע את הערכאה המשפטית שעוסקת בתיק של מיוצגיו, כי אכן נגרם להם עוול חמור שאותו אפשר היה למנוע בעזרת הקפדה נאותה על התנהלות מקצועית דיה מצד המערכת הרפואית.

 

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות מסייעת בהשגת פיצויים לתובעים?

ככל שחוות הדעת שמספק רופא מומחה המעיד מטעם התביעה, מעידה על כך שהנתבע חרג מנהלי האבחון, הטיפול או המעקב המקובלים בתחומו, ועל קיומו של קשר מובהק בין ההתנהלות של הנ"ל ובין הנזקים שנגרמו לתובע – כך גדל הסיכוי לכך שבית המשפט המטפל בתיק, יכריע לטובת התובע ויחייב את הנתבע בתשלום דמי פיצויים למטופל.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הריאות? באתר "הנבחרת המשפטית", תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית ועורכי דין מובילים מתחום הרשלנות הרפואית שיוכלו לסייע לכ במיצוי זכויותיכם.

סרטן הריאות נתפס בעיני עולם הרפואה כאחד מסוגי הסרטן האלימים ביותר, שיכולים להתפתח במהירות רבה ולגרום לתמותה של החולה תוך זמן לא רב. מכאן עולה שישנה חשיבות גבוהה במיוחד לאבחון מוקדם של סרטן הריאות, על מנת לטפל בו בהקדם האפשרי ולמנוע מקרי מוות.
רשלנות רפואית נגרמת לרוב במקרים בהם הרופא המטפל פועל בניגוד לנהלים המקובלים, ובניגוד לדרך שבה מצופה מ"רופא סביר" לנהוג. בין מקרים אלו ניתן למנות אבחון שגוי או אבחון מאוחר, טיפול שגוי או טיפול שלא הולם את חומרת המצב, אי מעקב אחר מצבו של המטופל ועוד.
ישנם שלושה אלמנטים עיקריים שיש להוכיח לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית – התרחשותו של נזק למטופל, התרשלות של הרופא המטפל (אי ציות לנהלים המקובלים בעולם הרפואה או פעולה בניגוד למבחן "הרופא הסביר"), וקשר סיבתי בין קרות הנזק למטופל לבין התרשלותו של הרופא.
חוות דעת מומחה תוכל תמיד לסייע לתביעה להוכיח את און ומידת הסטייה של הרופא מהנהלים המקובלים, וכך תוכל לסייע לבית המשפט לקבוע את הפרטי המקרה בצורה אובייקטיבית ולשפר בצורה משמעותית את סיכויי קבלת התביעה (וכמו כן את סיכויי קבלת פיצויים הולמים לחומרת הנזק).
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ריאות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של