חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם

כאשר מתעורר חשד לכך שרופאיה של אישה שחלתה בסרטן הרחם התרשלו בביצוע תפקידם, יש לפנות להתייעצות עם עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין ובמקרי רשלנות רפואית, על מנת לבחון אפשרות להגשתה של תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית סרטן הרחם.

במאמר הבא נסביר על ההשלכות שמובילות להגשת תביעות מסוג זה והדרך בה חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה בתביעה.

 

ההשלכות שמובילות להגשת תביעות בגין רשלנות רפואית סרטן הרחם

סרטן הרחם או בשמו הנוסף: סרטן הרחם, הינו סרטן גניקולוגי הנחשב נפוץ למדי בקרב נשים ובפרט נשים בגיל המעבר. ברובם המוחלט של מקרי סרטן הרחם, מקור התאים הסרטניים  הינו בתאי האפיתל הנמצאים ברקמת רירית הרחם. חשוב לדעת שכל עיכוב באבחון של סרטן הרחם, מוביל כפועל יוצא, לאיחור בתחילת הטיפול בחולה ומכאן שהוא מפחית את סיכויי ההחלמה של המטופלת במידה ניכרת.

כל עוד סרטן הרחם לא זוכה לטיפול הולם, הפוטנציאל להתפשטותו בגוף החולה עולה בצורה דרמטית, ובאותה העת – גם הסיכון להיווצרותם של סיבוכים ונזקים בלתי הפיכים בעקבות זאת.

אי לכך, כל רופא גניקולוג או רופא מומחה בתחום האונקולוגיה שאליו מגיעה מטופלת, חייב לגלות ערנות רבה לנוכחות של תסמינים בעלי מאפיינים חריגים שאותם המטופלת מציגה לפניו, ובייחוד אם היא חלק מקבוצת סיכון להתפתחות של סרטן באיברי הרביה.

 

באילו מקרים דרושה חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם?

במקרים בהם רופאי נשים, רופאים אונקולוגיים או רופאי משפחה אינם פועלים על פי נהלי האבחון, הטיפול או המעקב המקובלים במקרי סרטן הרחם, תוך התעלמות בוטה מהיותה של המטופלת בקבוצת סיכון להתפתחות המחלה, שכתוצאה מהם נפגעת בריאותה של המטופלת – הדבר עלול להוביל להגשתה של תביעת רשלנות רפואית כנגד הרופא שהתרשל במילוי תפקידו. במקרים אלו מתעורר הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם – במה מדובר, בעצם?

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם, הינה עדות שמתקבלת מטעמו של רופא מומחה, המספק לתביעה אומדן בנוגע לדרך התנהלותו של הרופא העומד לדין בנסיבות המקרה שהוצגו לו. חוות דעת מסוג זה נחוצה בכל תביעת רשלנות רפואית, שבה שואפת התביעה להוכיח לבית הדין המטפל שקיים קשר מובהק בין המחדל הרפואי המדווח לבין הנזק שנגרם לתובעת.

 

חוות דעת רשלנות רפואית בהקשר למועד האבחון של סרטן הרחם

בדומה לסוגי סרטן אחרים, נודעת גם בסרטן הרחם חשיבות עצומה לאבחון המחלה בשלביה המוקדמים, כפי שציינו לעיל. המשמעות של אבחון סרטן הרחם בשלביו ההתחלתיים, היא שלמטופלת יהיו זמינות אפשרויות טיפול רבות יותר ושיעילותן תהיה גבוהה יותר. בהתאם לכך – גם סיכויי ההחלמה שלה מהמחלה יהיו גבוהים יותר.

לעומת זאת, במקרים שבהם סרטן הרחם איננו מאובחן בזמן או שאיננו מאובחן בכלל, המטופלת נתונה בסכנה להיווצרות נזקים וסיבוכים חמורים, עד כדי פגיעה בלתי הפיכה בפוריות שלה וכן סכנה מוחשית לחייה.

במסגרת מתן חוות דעת מקצועית בתביעת רשלנות רפואית סרטן הרחם, נהוג שהרופא המומחה שמספק את עדותו בתיק התביעה, יבחן על סמך הניסיון המקצועי שלו את התנהלות הרופא שעימו באה התובעת במגע, ויעריך האם ניתן היה לצפות שרופא זה יפעל בצורה אחרת מכפי שפעל על מנת לאבחן את המחלה בשלב מוקדם יותר.

 

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם אל מול מבחן הרופא הסביר

ההשלכות העיקריות הנלוות למקרים של רשלנות רפואית סרטן הרחם, הן פגיעה ביכולתה של החולה להביא לעולם ילדים. יכולת זו, עלולה להיפגע באופן אנוש במקרים של רשלנות רפואית סרטן הרחם, ואף להתבטל כליל. בנוסף לפגיעה זו בפוריות האישה, ישנה גם פגיעה באיכות חייה של החולה עד כדי הצבתה בסכנת חיים של ממש.

במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם, הסוגיה שלה נדרש הרופא המומחה שמעיד מטעם התביעה לספק תשובה, הינה האם הרופא הנתבע פעל כפי שהיה פועל כל רופא אחר בתחומו, שעובד בהתאם לסטנדרטים המקצועיים המקובלים בתחום התמחותו.

סוגיה זו ידועה בתור "מבחן הרופא הסביר" וכאשר במסגרת חוות הדעת שמוצגת בבית המשפט, נטען כי הרופא הנתבע לא עמד במבחן זה, ישנה סבירות גבוהה לכך שבית המשפט יפסוק לטובת התובעת בתיק.

 

על החשיבות הרבה של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם

על מנת להוכיח בבית המשפט כי ישנה עילה מוצדקת להגשת תביעת רשלנות רפואית מסוימת, נדרש עורך הדין שמייצג את התובעת להוכיח כי בנסיבות המקרה הנתונות, רופאיה של המטופלת לא פעלו כפי שניתן היה לצפות מאנשי מקצוע מיומנים, אמינים ומהימנים בתחומם, לטובת אבחון, טיפול ומעקב במקרי סרטן הרחם.

ההצלחה של עורך הדין להוכיח כי הנזק שנגרם לבריאותה של מרשתו נוצר בעקבות המחדלים הרפואיים של הרופא שטיפל בה, נסמכת במידה רבה על היכולת לגייס רופא מומחה שיחזק את טענות התביעה. זוהי החשיבות של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם, למעשה. חוות דעת שכזו מגדילה במידה ניכרת את הסיכויים לכך שבית המשפט שדן בתביעה, יפסוק תשלום של דמי פיצויים לטובת התובעת.

 

הדרך בה חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה בתביעה

בהגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית סרטן הרחם, מקובל להיעזר בשירותיהם של יועצים מקצועיים שהם רופאים מומחים אשר מציגים את חוות דעתם המקצועית בנוגע לאופן התנהלותם של הרופאים הנתבעים לדין בנסיבות המקרה הנדון.

היות ותביעות רשלנות רפואית עוסקות בנושאים רפואיים המחייבים מומחיות ובקיאות רבה, חוות דעתו של רופא מומחה מקבלת משקל רב בבית המשפט ועשויה להטות את הכף לטובת התובעת. באופן זה ניתן לשפר את הסיכויים לכך שבית הדין העוסק בתביעה ישתכנע כי הצדק עם התובעת ויעתר לדרישה לתשלום פיצויים לטובתה.

 

זקוקים למידע נוסף בנושא של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם? אצלנו בנבחרת המשפטית תוכלו לאתר פרטים נוספים על כל מה שנוגע לדיני רשלנות רפואית, ולמצוא עורכי דין המתמחים בתיקי רשלנות רפואית, שישמחו לסייע לכם.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם היא עדות שמתקבלת על ידי רופא מומחה שמספק לתביעה אומדן בנוגע להתנהלות של הרופא שהועמד לדין. חוות הדעת הינה הכרחית בכל תביעה שעוסקת ברשלנות רפואית. הסיבה לכך היא שחוות הדעת יכולה להצביע במקרים רבים על קשר מובהק בין המחדל לבין הנזק שנגרם לתובע.
כן, ישנה חשיבות רבה לחוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם. כדי להוכיח שישנה עילה מוצדקת להגשת התביעה, עורך הדין שמייצג את התובעת צריך להוכיח שהרופאים פעלו שלא בהתאם. די שזה יקרה, עורך הדין צריך שתהיה לו חוות דעת רפואית מרופא מומחה.
לא כל רופא יכול לכתוב חוות דעת בתחום זה. הרופאים היחידים שיכולים לכתוב חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הרחם הם גניקולוגים ו\או רופאים אונקולוגים שמתמחים בגניקולוגיה. חשוב לציין כי הרופאים הנבחרים לכתיבת חוות הדעת צריכים להיות רופאים חיצוניים שלא טיפלו בתובעת במהלך התקופה האחרונה ובכלל.
התובעת לא צריכה לחפש בעצמה רופאים מומחים שיספקו לה חוות דעת על רשלנות רפואית בתחום. כאשר התובעת פונה אל עורך הדין שילווה אותה בתביעה, היא תקבל ממנו פרטים על רופאים מומחים בתחום שאיתם הוא עובד. לכל עורך דין יש רשימה של רופאים מומחים שאליהם הוא מפנה את הלקוחות שלו.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עובר

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של