חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה

סרטן הפה הוא מחלה שכיחה יחסית המהווה חלק מקבוצת מחלות ממאירות בחלל הפה והגרון. סרטן הפה עשוי להתפתח בכל אזור בפה, אך מרבית סוגי הגידולים הממאירים בפה מתחילים דווקא בסביבת הלשון וברצפת הפה.

רבים ממקרי התמותה מסרטן הפה והלוע ניתנים למניעה על ידי גילוי של המחלה בשלביה ההתחלתיים, אולם בעקבות היעדר מודעות מספקת בציבור ובמקרים מסוימים – גם חוסר תשומת לב ראויה מגורמים במערכת הבריאות הציבורית, רבים מהחולים לא מאובחנים בזמן. בשורות להלן נדון בדרך לקבלת פיצויים לנפגעי רשלנות רפואית סרטן הפה באמצעות תביעת נזיקין, המגובה בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה מרופא מומחה.

מתי עולה הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה?

סרטן הפה הוא הסרטן ה – 8 בשכיחותו מבין כלל המחלות הממאירות מהן סובלים אנשים בארץ ובעולם. לכן ניתן היה לצפות לכאורה, שהרופאים יהיו מיומנים בזיהוי המחלה ובטיפול בה. אולם למרבה הצער, בארץ ניכר כי עדיין חסרה מודעות מספקת לסרטן הפה ותסמיניו, ומסיבה זו עדיין מדווחים מקרים רבים מדי בהם המחלה התגלתה בשלב מאוחר מדי או שלא טופלה כהלכה.

למותר לציין כי חלון הזמן שבו ניתן לאתר ולטפל בסרטן הפה ביעילות הוא יחסית קצר, וככל שחל עיכוב רב יותר באבחון המחלה, או מחדל הנוגע לטיפול בה, כך קטן הסיכוי לשרוד אותה.

ניתן לומר אם כך, שעל רשלנות רפואית סרטן הפה, מטופלים משלמים בבריאותם ואף בחייהם. אלו הם המקרים שבהם עולה הצורך בהגשת תביעת פיצויים מטעם החולה או בני משפחתו, בעזרתם של עו"ד המתמחה בתיקי רשלנות רפואית ורופא מומחה מתחום רפואת הפה, שיוכל להצדיק את עילת התביעה באמצעות הצגת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה בבית המשפט.

 

לאילו נושאים מתייחסת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה?

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה עשויה להתייחס לנקודות הכשל השונות באבחון, בטיפול או במעקב אחר המטופל שחלה בסרטן הפה, אשר הובילו להחמרה במצב בריאותו ואף לסכנה לחייו. רופא מומחה המספק לתביעה חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה, יידרש להתייחס לשאלה האם הרופא שטיפל בחולה עשה ככל יכולתו כדי לגלות את המחלה בזמן, למנוע את החמרתה ולסייע בהחלמתו של המטופל. כל זאת בהתאם לסטנדרטים המקצועיים בהם נדרש לעמוד רופא בתחומו.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה תבחן האם ניתן היה למנוע את ההחמרה במצבו הרפואי של החולה

מאחר ולעיתים כשגידולים סרטניים בחלל הפה נמצאים עדיין בשלביהם ההתחלתיים, התסמינים שמלווים אותם הם יחסית קלים או בלתי מורגשים מצד המטופל. לכן בדיקה יסודית של חלל הפה ואזור הלוע על ידי כל רופא אשר מזהה נגעים בחלל הפה, הינה קריטית ביותר לאבחון הבעיה והפניית המטופל לטיפול שימנע את החמרת המחלה.

עם זאת חשוב לדעת שלא כל מקרה שבו מופיעים נגעים בפה מעיד בהכרח על קיומו של סרטן הפה, היות ורבים מהסימפטומים שמאפיינים את המחלה אופייניים גם למחלות ויראליות ובעיות מסוגים נוספים שעלולות להיווצר בחלל הפה. לכן רופאים מצופים לגלות יוזמה ולהפנות את מטופליהם לביצוע בדיקת ביופסיה גם כשקיים חשד קל שבקלים לאפשרות של גידול ממאיר בחלל הפה.

רופא מומחה שמספק חוות דעת בתביעת רשלנות רפואית סרטן הפה, יוכל להתייחס לרשומות הרפואיות בתיקו הרפואי של התובע, ולזהות על פיהן האם רופאיו ביצעו בדיקות מקיפות דיה ופענוח תקין של הביופסיה כדי לשלול אפשרות לכך שמדובר בסרטן הפה, ואם הפנו אותו לטיפולים המתאימים במידה ונמצא חיובי למחלה.

 

אילו סוגי רופאים מוסמכים לספק חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה?

סוג הרופא המומחה שאליו יש לפנות לשם קבלת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה, יקבע על פי סוג המחדל הרפואי שממנו נפגע המטופל והגורם האחראי לו. ככלל, כאשר מדובר במחדל רפואי שהתרחש בשלבי האבחון של המחלה, האחראי למחדל עלול להיות רופא המשפחה של המטופל, רופא השיניים שלו, רופא אף אוזן גרון, או המעבדה שאליה נשלחה דגימת מפיו של המטופל לבדיקת ביופסיה.

במקרים אלו המומחה שיציג את חוות דעתו לטובת התביעה יהיה לרוב רופא שיניים או חניכיים מומחה, או אונקולוג מומחה לגידולי ראש וצוואר. היה והמחדל התבצע במסגרת הניתוח להסרת הנגע הסרטני, חוות הדעת תינתן לרוב על ידי רופא המתמחה בניתוחים להסרת גידולים ממאירים בפה ובלוע.

ואילו במקרה בו התרחשה רשלנות רפואית במסגרת טיפולי ההקרנות, סביר שהמומחה שיציג את חוות דעתו בבית המשפט יהיה מומחה לרדיולוגיה. בכל מקרה, הגורם שיסייע לתובע לאתר את המומחה הרלוונטי שיוכל להעיד לטובת התביעה, הוא עורך הדין המייצג את התובע בתיק.

 

מה העלות של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה?

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה, למרות שמחירה יכול להגיע גם לסכומים גבוהים יחסית, נוטה לתרום במידה רבה לשיפור הסיכויים להצלחתה של תביעת הפיצויים. הצגת חוות דעת מטעמו של רופא מומחה מוביל בתחומו במסגרת התביעה, מעלה מאוד ברוב המקרים את הסבירות לכך שהגורם שאחראי למחדל הרפואי, יורשע ברשלנות רפואית, ועקב כך יחויב על ידי בית המשפט לשלם פיצוי כספי גבוה לנפגע הרשלנות.

 

מקומה של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה בתביעת הרשלנות שלכם

הגשת תביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה, מחייבות בקיאות בכלל היבטים המשפטיים של התהליך וכן מומחיות רפואית במחלות אונקולוגיות של חלל הפה והלוע.

מסיבות אלו נהוג להסתייע בעורך דין מקצועי להגשת התביעה שעובד עם יועצים מומחים אשר יכולים לבחון את ההתנהלות של גורמי הרפואה שהיו מעורבים במקרה המדווח, ועל סמך הראיות שנאספו בתיק להכריע אם קיימת עילה מוצקה להגשת תביעת נזיקין עם פוטנציאל משמעותי לקבלת פיצוי כספי ראוי לקורבן הרשלנות הרפואית.

 

מעוניינים ללמוד עוד על חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה? באתר "הנבחרת המשפטית", תוכלו לאתר מידע נוסף בנושא זה ובנושא של דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין איכותיים ומסורים שישמחו לעמוד לרשותכם.

יש צורך בחוות דעת זו במקרים בהם אדם בוחר להגיש תביעה בנושא רשלנות רפואית סרטן הפה. עורך הדין שמייצג את התובע, יצטרך להביא עמו לבית המשפט חוות דעת שנכתבה על ידי רופא מומחה בתחום כדי להוכיח בסופו של דבר שאכן אירעה רשלנות רפואית במקרה זה.
הנושאים שמתייחסים אליהם בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה עשויים להתייחס לכשלים באבחון, טיפול או במעקב שבוצעו אחר המטופל שחלה בסרטן הפה. עלולה להיות התייחסות לכך שאלו הובילו להחמרה במצבו הבריאותי או לכך שנשקפת סכנה מידית לחייו (כמובן שמדובר בכל מקרה לגופו).
במקרים מסוימים התשובה לשאלה זו היא כן. הדבר תלוי בעיקר בחומרים הרפואיים הקיימים בתיק. לעיתים, רופא מומחה שמספק חוות דעת בתביעה שכזו, יכול לזהות לפי הרשומות הרפואיות אם ניתן היה למנוע את ההחמרה במצב הרפואי.
רופא שיניים, רופא חניכיים או אונקולוג שמומחה לגידולי ראש וצוואר הם הרופאים היחידים שיכולים לספק חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הפה. חשוב לציין כי אלו צריכים להיות רופאים שלא טיפלו בתובע בתקופה האחרונה ובכלל מכיוון שחוות הדעת צריכה להיות אובייקטיבית וניטרלית.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה מעשנת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של