חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הכבד

הינה משמעותית וקריטית לתוצאות המשפט המתנהל בתביעה האמורה. סרטן הכבד הינה מחלה קשה ומורכבת, כך שהמטופל ייפגש, סביר להניח, עם רופאים ומומחים שונים.

כל אחד מהרופאים הללו עלול לבצע פעולה רשלנית כלשהי, אשר לא עומדת בסטנדרטים של הרופא הסביר. יש לזכור כי לא כל טעות בשיקול דעתו של הרופא נחשבת לרשלנות רפואית, מכיוון שלרוע המזל, נעשות טעויות מעצם היותנו אנשים.

אולם פעולה רשלנית תיחשב לכזו, אם התרשל הרופא בתפקידו, לא בדק את כל הגורמים שהיו צריכים להיבדק כדי לקבל את התמונה המלאה, והוביל בכך לנזק, זמני או קבוע, למטופל. בכל חשש שנעשתה רשלנות רפואית, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל להעריך את הצדקת התביעה ועלותה.

 

כיצד מתרחשת רשלנות רפואית בסרטן הכבד?

סרטן הכבד הינו אחד מסוגי הסרטנים המורכבים והקשים. לא תמיד מופיעים תסמינים בשלב המוקדם של המחלה, אולם ישנם גורמי סיכון רבים שיש לשים לב אליהם, כמו למשל מחלות כבד כמו שחמת הכבד, או מחלות תורשתיות אחרות, שתייה אלכוהולית, סוכרת ועוד.

על הרופא המטפל לאבחן באופן זהיר את המטופל הנמצא לפניו, כך שהוא יוכל לשלוח אותו לבדיקות נוספות במקרה הצורך. על הרופא המטפל, אשר מכיר ורואה את המטופל באופן הראשוני ביותר, להיות אחראי, להקשיב בתשומת לב מלאה לתלונותיו, ולאבחן את הסרטן כמה שיותר מוקדם.

רופא משפחה עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית במידה ולא שלח את המטופל לבדיקות נוספות או איחר באבחון בשל כך שלא נתן את כל תשומת ליבו למטופל או ביצע פענוח בדיקות לקוי או שגוי. כמו כן, רשלנות רפואית עלולה להתרחש גם בעת שיקול דעת מוטעה לגבי הטיפול, עיכוב בניתוח של סרטן הכבד, טעויות במהלך הניתוח או במעקב לאחריו.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הכבד
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הכבד

באילו מקרים יש מקום להגשת תביעה על רשלנות רפואית סרטן הכבד?

פעמים רבות, המטופל עצמו אינו מודע לכך שנעשתה פעולה רשלנית בתיקו, ורק לאחר חקירת המקרה, לאור נזק כלשהו, או חשש כלשהו, הוא מגלה זאת. השלב הראשון שבו עוסק עורך דין רשלנות רפואית הוא לאסוף את כל החומר המקצועי הקיים בתיק, ולהתחקות אחר השתלשלות האירועים, כפי שהתרחשו במציאות.

בשלב השני, הוא יידרש לקבל חוות דעת ממומחים נוספים בתחום, אונקולוגים העוסקים בסרטן הכבד, כדי שהם יוכלו להשוות את הפעולות שנעשו בתיק האמור, עם מה שהיה צריך להיעשות על פי הסטנדרטים המקובלים בתחום והידע המקצועי-הרפואי הקיים של הרופא הסביר.

עורך דין רשלנות רפואית יידרש להוכיח בתיק כי הנזק שנוצר, בין אם קבוע ובין אם זמני, הוא תוצאה ישירה של הפעולה הרשלנית שנעשתה. כך, למשל אם עקב הפעולה הרשלנית נגרם עיכוב באבחון סרטן הכבד, המחלה הייתה עלולה להתפשט ולהסתבך יותר בהשוואה למקרה בו האבחון נעשה מוקדם יותר.

יש לזכור כי סרטן בכבד הינו מחלה קשה אשר עלולה להתפשט ולשלוח גרורות גם אם האבחון נעשה בזמן, ולכן נטל ההוכחה בדבר הקשר הישיר אף קשה יותר, אולם באמצעות חוות דעת מומחים יכולה להיעשות.

 

מהי המשמעות של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הכבד

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הכבד הינה קריטית לתוצאה הסופית של המשפט המתנהל. למעשה, מכיוון שהליכי משפט העוסקים באופן מקצועי ברשלנות רפואית, ומערבים מונחים רפואיים רבים, ואופציות טיפוליות או אחרות, עלולים שומעי המשפט והשופט בראשם ללכת לאיבוד בסבך המושגים הלא מוכרים. לכן, נדרשת חוות דעת מרופאים מומחים, אשר בלעדיה ייענה בית המשפט על התביעה בשלילה.

אונקולוגים המתמחים בסרטן כבד, ינתחו את המקרה, כך שהם יסקרו את כל הנתונים הרפואיים הקיימים בתיק, יוכלו לבדוק את ההיסטוריה הרפואית, פענוח הבדיקות שנעשו, האנמנזה שנלקחה והאבחון שניתן ועוד גורמים שונים אשר יתנו להם מושג על התביעה עצמה.

חוות דעת מוצלחת היא אותו פירוט אשר ניתן באופן מקצועי אך ברור לשומעים, ומוביל אותם למסקנה המתבקשת על תביעתו המוצדקת של התובע ותשלום דמי פיצויים.

 

כמה עולה חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הכבד

לחוות דעת שכזו, אשר יכולה להפוך את המשפט להצלחה, ישנה עלות בצידה. ישנם רופאים אשר אינם מעוניינים לפגוע בקולגות שלהם, ולצאת כנגד שיקול דעתם, ולכן כאשר הם מסכימים לעשות זאת, עלות חוות דעתם תהיה גבוהה. עלות זו מצטרפת גם לעלות המשפט הגבוהה, בשל אורכו של המשפט וזמן ההכנה הארוך למשפט שיזדקק לו עורך הדין.

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי במשפטים העוסקים ברשלנות רפואית, הפיצויים שנקבעים הם גבוהים מאוד, מכיוון שהם צריכים לקחת בחשבון את הנזק שנעשה ועלותו למטופל ולבני משפחתו. דמי פיצויים אלה לא יכולים להחזיר את הגלגל לאחור, אולם הם בהחלט עשויים להוציא את הצדק לאור, ולשפר את איכות חיי המטופל ובני משפחתו ורמת חייו.

 

לסיכום

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הכבד הינה קריטית ומשמעותית להצלחת המשפט, ולקביעת גובה דמי הפיצויים שיפסקו עבור הנפגע/ת.

חוות דעת, אשר ניתנת באופן מקצועי ובהיר, עשויה לפרט את פרטי המקרה, להוכיח את העובדה שהרופא המטפל בתיק לא פעל על פי מה שהיה מצופה ממנו או על פי פעולותיו של הרופא הסביר, ולהוביל את השומעים למסקנה המתבקשת על הקשר הישיר הקיים בין הנזק שנגרם לפעולה הרשלנית שהתרחשה.

כמו כן, חוות דעת זו תקבע בסופו של דבר את גובה הפיצויים שיפסקו לתובע על סמך הנזק הגופני שנגרם לו או אחוזי הנכות שנקבעו לו. עורך דין רשלנות רפואית, אשר מוביל את התיק ומלווה את התובע ובני משפחתו יוכל לחזק טענה זו, באמצעות עדים נוספים וניהול התיק באופן המיטבי.

יש לזכור כי עלות משפט זה, לרבות חוות דעת מומחים הינה גבוהה, אולם כאשר מתבססים על משפטים דומים שנעשו בעבר, אפשר לראות כי הפיצויים הנפסקים בתיקים אלה גם הם גבוהים.

לא כל נזק אשר נגרם כתוצאה מטיפול רפואי במחלת סרטן הכבד, נובע בהכרח מרשלנות רפואית. עם זאת, מעשה של רשלנות רפואית יכול לקרות במקרים רבים כגון עיכוב באבחון המחלה, פענוח שגוי של תוצאות בדיקות, מתן טיפולים לא נכונים או לקויים ועוד.
על מנת לבסס תביעה בגין רשלנות רפואית בסרטן הכבד, יש צורך, בדומה לכל תביעה שהיא, בהצגת הוכחות וראיות. אם כן, בין כלל הראיות שניתן להביא כגון מסמכים טיפולים ובדיקות, יש צורך בחוות דעת מקצועית של מומחה בתחום, אשר יתמוך בעובדה כי התבצעה רשלנות רפואית.
על מנת שחוות הדעת תהיה מקצועית ואמינה, יש צורך לקבל אותה מפי מומחים בתחום סרטן הכבד. מומחים אלו הם למעשה אונקולוגים העוסקים בסרטן הכבד, אשר יוכלו לפענח את המקרה הכללי, ובהתאם אליו לאמר האם מדובר על רשלנו תרפואית או לא.
חוות דעת בנוגע לרשלנות רפואית סרטן הכבד היא שירות לכל דבר ועניין. אי לכך, שירות זה כמו גם רבים אחרים עולה כסף. עם זאת, חשוב לדעת כי חוות דעת זו, יכולה להפוך את המשפט להצלחה גדולה, ולזכות את המטופל בדמי פיצויים גבוהים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הכבד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של