חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס

מחלת קוליטיס, הינה מחלה דלקתית של המעי וכרונית במהותה. מחלה זו עלולה לפגוע קשה באיכות חייו של המטופל, הן מבחינת מצבו הנפשי והן הפיסי. מכיוון שזוהי מחלה ממושכת, אשר מחייבת אבחון מדויק ומעקב צמוד, עלול המטופל לחוות מצבים של רשלנות רפואית אשר יובילו לנזק משמעותי וקשה יותר.

בכל חשש שהתרחשה רשלנות רפואית מצד מישהו מהמומחים המטפלים, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל להמליץ, לכוון ולנהל את תיק התביעה. כדי להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל כפי שהיה מצופה ממנו לפעול בתיק האמור, נדרש עורך הדין לעדים מומחים בתחום, גסטרולוגים אשר תחום מומחיותם היא מחלת קוליטיס, אשר יתנו את חוות דעתם המקצועית. מומחים אלה יכולים לגרום להצלחת המשפט, במובן של תשלום דמי פיצויים לתובע בסופו.

 

מחלת קוליטיס ומשמעותה לאיכות חייו של המטופל

מחלקת קוליטיס, הינה מחלה כרונית במהותה ואוטואימונית, עם הופעות של התקפים ורמיסיה (תקופות הפוגה בין התקף להתקף). המחלה פוגעת בדופן המעי, וגורמת לתהליך דלקתי במעי בעיקר. למעשה הדלקת מערבת את כלל המעי מהרקטום ועד המעי הגס, ולפעמים אף מערבת את המעי הדק.

הגיל האופייני למחלת הקוליטיס היא 15 – 25, ולאחר מכן 55 – 65, בשכיחות דומה בשני המינים. החולים בקוליטיס עלולים לסבול משלשולים, כאבי בטן, דימום רקטלי, חום, עייפות, איבוד תאבון, ירידה במשקל ועוד שלל תסמינים, אשר לא כולם ייחודיים לקוליטיס, אולם רובם ככולם משפיעים באופן משמעותי על איכות החיים. כדי לאבחן את המחלה, יש לקחת בדיקות דם, בדיקות צואה ובדיקות פולשניות יותר כמו קולונוסקופיה.

האבחון חייב להיות מהיר וכך גם הטיפול, כדי להפחית את התסמינים ולא לגרום לסיבוכים ותופעות חמורות אף יותר. לפעמים, יש לשקול ביצוע ניתוח וכריתה מלאה של המעי הגס, כדי למנוע את הישנות הדלקת.

 

רשלנות רפואית במחלת קוליטיס

רשלנות רפואית עלולה להתרחש בכל אחד משלבי המחלה, החל משלב האבחון, עבור בטיפול ועד המעקב הנדרש. יש לזכור כי לא כל טעות אנוש של הרופא המטפל תיחשב לפעולה רשלנית, אלא רק כאשר יש סטייה מהסטנדרטים המקצועיים והנהלים הרפואיים הקיימים.

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס
חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס

כך, למשל, פעולה רשלנית עלולה להתרחש בעת אבחון לא נכון של המחלה, או איחור ועיכוב במתן האבחון, פענוח שגוי של בדיקות, מתן טיפול שלא מתאים לסוג המחלה או לחומרתה, אי מתן המלצות כוללניות המתייחסות לשינוי אורח חיים ומהלך כירורגי שגוי או לא תקין.

בכל מקרה שכזה, למעשה פועל הרופא המטפל, לא כפי שמצופה מהרופא הסביר לפעול, ולמעשה לא ממלא את תפקידו, אשר בעיקרו צריך להיות אחראי לשלום המטופל ולבריאותו, הן הפיזית והן הנפשית.

 

תביעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס

כאשר מובאת לידיעתו של עורך דין רשלנות רפואית תביעה העוסקת ברשלנות רפואית במהלך מחלת הקוליטיס, עליו לאסוף את כל המידע הקיים בתיק, לרבות פענוח בדיקות, אבחון המחלה, הטיפולים שנעשו וכל נתון אשר יוכל להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו במציאות.

על עורך הדין להוכיח, במהלך המשפט, כי קיים קשר ישיר בין הנזק שנגרם למטופל לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה במקרה הספציפי שלו. לרוב, משפטים העוסקים ברשלנות משפטית הינם משפטים ארוכים, מכיוון שהם כוללים מונחים מקצועיים ומידע רפואי רב, אשר נדרש בהם ידע רב. לשופט, המנהל את המשפט אין את הכלים המקצועיים בכדי לשפוט מצבים מורכבים אלה, ולכן הוא יידרש להתבסס על חוות דעת של מומחים בתחום.

 

משמעותה של חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס להצלחת התביעה

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס הינה קריטית ומשמעותית להצלחת המשפט, במובן של קביעת תשלום פיצויים. את חוות הדעת נותנים מומחים בתחום, גסטרולוגים המומחים בתחום מערכת העיכול.

את חוות הדעת יש לכתוב באופן מקצועי ועקבי, בכדי ששומעי המשפט יוכלו לעקוב אחר השתלשלות המקרה, לנתח את אופן פעולתו של הרופא, ולהדגים את הפעולה החריגה שנעשתה בהשוואה למקרים דומים אחרים אשר תוצאתם הייתה שונה. כמו כן, המומחים המקצועיים יכולים לחוות את דעתם ולהעריך את הנזק שנעשה למטופל, למדוד אותו ולקבוע את אחוזי הנכות שיקבעו לו.

על פי אחוזי הנכות ייקבעו גובה דמי התשלומים, כדי שיוכלו לשפר את איכות חיי המטופל ולדאוג לטיפולים נוספים, אם אפשרי. יש לזכור כי עלות חוות הדעת של המומחים הינה יקרה, מכיוון שרבים מהרופאים לא מעוניינים לצאת כנגד הקולגות שלהם. עם זאת, עלות חוות הדעת יכולה להצדיק את עצמה, כאשר היא ומובילה לגובה פיצויים גדול יותר.

 

לסיכום

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס יכולה לגרום להצלחת המשפט, במובן שלאחריה יוכלו לפסוק עלות פיצויים גבוהה יותר. למעשה, ללא חוות דעת של גסטרולוגים מומחי מערכת העיכול, בתיק, יתקשה עורך דין רשלנות רפואית לפעול, ולנהל את המשפט. משפט העוסק ברשלנות רפואית הינו מורכב ומסובך מבחינה מקצועית, כך שיש להבין את המונחים המדוברים בתחום ואת דרכי הטיפול, כדי להבין את הפעולה החריגה שנעשתה.

חוות דעת של מומחים, הכתובה באופן בהיר ועקבי יכולה לבאר מונחים אלה ולהדגים את עיקרון הרופא הסביר על ידי הבאת מקרים דומים אשר תוצאתם הייתה שונה. לרופא המטפל ישנה אחריות כלפי מטופליו, ועליו לדאוג לשלומם הפיזי והנפשי, כך שבכל מקרה בו לא נתן את מלוא תשומת הלב לתסמינים או לתלונות המטופל, או לא פיענח את הבדיקה באופן ראוי וכו', הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

עורך דין רשלנות רפואית, באמצעות חוות דעת מומחים, יוכל לטעון במשפט כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית אותה ביצע הרופא המטפל, כאשר לא פעל על פי ההנחיות המקובלות בתחום והסטנדרטים הרפואיים. הפיצויים שיקבעו בתיק התביעה וגובהם, יעידו כי אכן נזק שכזה נגרם למטופל.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
וירוס

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של