חוות דעת רשלנות רפואית מחלת צהבת

מחלת הצהבת, השואבת את שמה מהפיגמנט הצהוב הנמצא ברמות בילירובין גבוהות, עלולה להיות קשורה או תסמין למחלות כבד אחרות. יש לאבחן את המחלה באופן מהיר ולפעול לטיפולה כמה שיותר מהר, כדי למנוע סיבוכים פוטנציאליים, אשר עלולים להיות מסכני חיים.

בכל מקרה של חשש לרשלנות רפואית, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לייעץ בתיק התביעה, להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהם התרחשו במציאות, ולהעריך את עלותה. כדי להוכיח, במהלך המשפט, כי הרופא המטפל לא פעל על פי עיקרון הרופא הסביר, ועל פי מה שהיה מצופה ממנו, הוא יידרש לחוות דעת של מומחים מהתחום.

חוות דעת, של מומחים במחלות כבד, יכולה לגרום להצלחת המשפט, במובן שלאחר חוות דעת זו תיפסק עלות פיצויים גבוהה יותר לתובע. למעשה, ללא חוות דעת מומחים, יתקשה עורך הדין לנהל את המשפט, ולפעמים אף יהיה זה בלתי אפשרי.

 

מחלת הצהבת וסיבוכים פוטנציאלים הנובעים ממנה

מחלת הצהבת עלולה להוות תסמין למגוון בעיות בכבד. היא נגרמת מעליה ברמות הבילירובין כתוצאה מפגיעה בכבד, שבהצטברותו הוא מבטא את הפיגמנט הצהוב, אשר נראה בלחמית העיניים ובעור. ישנן מספר מחלות צהבת שונות, אשר עלולות להעיד על פגמים שונים בכבד, ביניהן ניתן למנות צהבת ילודים, צהבת אוטואימונית וצהבת (הפטיטיס) מסוג A, B, ו – C.

צהבת ילודים וצהבת אוטואימונית אינן מחלות זיהומיות, בעוד שאר סוגי הצהבת הן מחלות ויראליות, עם מהלך הדבקה שונה וגורמים שונים. בכל מקרה את האבחון והטיפול יש לבצע באופן מיידי, מכיוון שהצטברות בילירובין במוח, עלול להוביל לפגיעה מוחית. כאשר קיימת פגיעה כבדית, עלול המטופל לסבול מכאבי בטן ונפיחות, שלשולים, עייפות, הקאות, כאבי פרקים ועוד. ללא טיפול מתאים ומיידי, עלול החולה לסבול מאי ספיקת כבד, אי ספיקת כליות וצהבת כרונית.

 

רשלנות רפואית במחלת הצהבת

רשלנות רפואית במחלת הצהבת עלולה להתרחש בכל אחד משלבי המחלה, החל באבחון, עבור בטיפול ועד המעקב הנדרש אחר מצבו של החולה. פעולה רשלנית עלולה לקרות על רקע איחור באבחון, אי שליחה לבדיקות משלימות, טעות בהתאמת הטיפול. במקרים מסוימים גם עירוי דם של נשא, אשר הדביק חולה בצהבת עלול אף הוא להיחשב כרשלנות רפואית.

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת צהבת
חוות דעת רשלנות רפואית מחלת צהבת

הסיבוכים הקיימים לטיפול לא מיידי של צהבת עלולים להיות חמורים ומשמעותיים, עד לפיגור שכלי, נכות ואף מוות. אומנם מוות הינו סיבוך נדיר, מכיוון שסביר להניח כי החולה לא יישאר ללא טיפול כלל, אולם הוא קיים באופן פוטנציאלי. בכל אחד מהמקרים, או בשל חשש מהם, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לייעץ ולכוון ולברר את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה.

 

תביעת רשלנות רפואית במחלת הצהבת

כאשר מובא לידיעתו של עורך דין רשלנות רפואית הרצון לתביעה בגין רשלנות רפואית, עליו לרכז את כל החומרים המקצועיים הקיימים בנושא זה, כדי להבין את אופן השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו בפועל. לכן, הוא ינסה להתחקות אחר כל תכתובת קיימת, הכוללת את התסמינים איתם הגיע המטופל, האבחון שנעשה, הבדיקות ופיענוחן, ופרוטוקול הטיפול על פיו פעלו.

עורך הדין נדרש להוכיח, במהלך המשפט  כי הרופא המטפל לא פעל על פי עיקרון הרופא הסביר, ולא על פי העקרונות הרפואיים והנהלים המקצועיים הקיימים. על הרופא המטפל חלה החובה להיות אחראי על המטופל מבחינת בריאותו הפיסית והנפשית גם יחד.

כאשר הוא אינו שם לב לתלונותיו של המטופל, או פועל בפזיזות, גם אם לא במזיד, בהתאמת הטיפול למצב, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית. כדי להוכיח עקרון זה, יידרש עורך הדין להביא למשפט חוות דעת של מומחים בתחום.

 

על הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית מחלת צהבת

חוות דעת של מומחים בתחום, כמו מומחים במחלות כבד, יכולה להפוך את המשפט להצלחה, במובן של קביעת תשלום דמי פיצויים. חוות דעת של מומחים, אשר יכולה להינתן באופן עקבי ובהיר, תכלול בין היתר את פענוח המושגים הרפואיים הרבים הקיימים בתביעה, אומדן ומדידה של מידת הנזק שנעשה למטופל והבאת דוגמאות ממקרים דומים אחרים אשר תוצאתם הייתה שונה.

למעשה חוות דעת מומחים בתחום הינה מחויבת המציאות, מכיוון שמשפט, אשר עיקר עניינו הוא מקצועי ורפואי גרידא, מחייב עדות מגורמים מקצועיים, אשר הינם עדים אובייקטיביים בתחום. יש לבחור את חוות הדעת, מקרב הרופאים אשר מיומנים בעדות מסוג זה, אולם יש לזכור כי רבים מהם אינם מעוניינים להעיד כנגד הקולגות שלהם, ולכן עלות חוות הדעת הינה גבוהה.

כאשר לוקחים בחשבון כי חוות דעת זו יכולה להשיג עלות פיצויים גבוהה יותר, יש לכך הצדקה משמעותית וקריטית.

 

לסיכום

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת צהבת הינה קריטית ומשמעותית להצלחתו של המשפט, במובן של קביעת תשלומי פיצויים. עורך דין רשלנות רפואית אשר מנהל את תיק התביעה יידרש לספק חוות דעת ממומחים בתחום, כמומחים במחלות כבד, כדי לבאר לשומעי המשפט ולשופט את המונחים הרפואיים הקיימים בתיק.

מלבד זאת, חוות דעת זו, אשר ניתנת באופן מפורט, גלוי ובהיר, עשויה להוביל למסקנה המתבקשת על הנזק הישיר שנגרם למטופל בעקבות הפעולה הרשלנית, וקביעת תשלום פיצויים גבוה. תשלום זה, גבוה ככל שיהיה, לא יוכל להשיב את הגלגל לאחור, או לרפא את המטופל, אולם הוא יכול להיטיב עם המטופל ולשפר את איכות חייו ושל משפחתו.

יש לזכור כי לא כל טעות בשיקול הדעת של הרופא המטפל יכולה להיחשב כפעולה רשלנית. פעולה רשלנית נחשבת כאשר הרופא המטפל לא פעל כפי שהיה מצופה מן הרופא הסביר לפעול, כמו למשל אבחון מאוחר, אי שליחת המטופל לבדיקות משלימות או טיפול בלתי הולם למצב.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
צהבת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של