חוות דעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

המחלה הקרויה סקלרודרמה היא אחת המחלות הבעייתיות ביותר. הבעיה הגדולה ביותר עם המחלה הזאת היא העובדה שלא ניתן לזהות בבירור את הגורמים לה. כיוון שכך, לא ניתן לטפל בגורמי המחלה עצמם, אלא רק בסימפטומים השונים ובתופעות השונות שהמחלה מביאה איתה. מהי בעצם סקלרודרמה ומהם המאפיינים העיקריים שלה? מי חשוף לסיכון ללקות במחלה הלא נעימה הזאת? איך ניתן לאבחן את המחלה בצורה הנכונה והמדויקת ביותר? מהי רשלנות רפואית במחלת סקלרודרמה? מה החשיבות של חוות דעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה לתביעת רשלנות רפואית? ומה תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית בדרך להצלחה בתביעה? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

מחלת סקלרודרמה והמאפיינים העיקריים שלה

ההגדרה למחלה האוטואימונית הנקראת סקלרודרמה הינה טרשת רקמות החיבור. המחלה הזאת פוגעת בעיקר בעור, אבל עלולה בהחלט לפגוע גם בכלי הדם. מהות המחלה הזאת היא קיומו של עודף קולגן בגוף. הקולגן הוא החלבון התומך העיקרי של רקמות החיבור בגוף האדם.

כשהוא נמצא בגוף בכמות הדרושה, הקולגן הוא בהחלט בעל תפקיד משמעותי בחיבורים תקינים בין חלקים בגוף. עם זאת, עודף קולגן גורם, ככל שהמחלה מתפתחת, לקשיות והתעבות של העור באזורים הנגועים. במקרה של סקלרודרמה מוגבלת, התופעה תהיה מוגבלת לאזור מסוים בגוף.

 

סוגים של מחלת סקלרודרמה

לרפואה ידועים שני סוגים עיקריים של סקלרודרמה:

  1. סקלרודרמה מוגבלת: הסקלרודרמה המוגבלת היא מחלה שהתסמינים שלה קלים יותר, כפי שכבר הוזכר לעיל. המחלה הזאת משפיעה בעיקר על הידיים של המטופל, הזרועות והפנים שלו. גם בגרסתה המוגבלת, הסקלרודרמה עלולה לגרום לאי נוחות רבה. אם התסמינים אינם מטופלים בזמן ובצורה נכונה, הם עלולים לגרום אי נוחות במקרה הטוב, ומוגבלות של ממש במקרה הפחות טוב. הסקלרודרמה המוגבלת מתאפיינת גם ביתר לחץ דם ריאתי.
  2. סקלרודרמה מפושטת: שמה העברי של המחלה מצביע גם על המהות שלה. סקלרודרמה מופשטת עלולה להשפיע על אזורים גדולים יותר של העור. בנוסף, המחלה בגרסתה המורחבת עלולה להשפיע לרעה גם על איברים נוספים בגוף. עם האברים כאמור לעיל ניתן למנות את הכליות, הלב, הושט והריאות.
חוות דעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה
חוות דעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

מי חשוף לסיכונים ללקות בסקלרודרמה ומתי היא מתגלה

מחלת הסקלרודרמה פוגעת באדם אחד מכל 1,000 איש בממוצע. הסיכויים ללקות במחלה הם, לפיכך, עשירית האחוז. אף שלא ניתן להצביע בוודאות על הגורמים לכך, יש לסקלרודרמה מאפיינים תורשתיים. המשמעות היא שמי שבמשפחתו יש או היו אנשים שלקו במחלה הזאת, הסיכויים שלו הם ככל הנראה גבוהים יותר ללקות בה בעצמו.

בדרך כלל, הסימפטומים הראשונים של המחלה הזאת מתגלים אצל גברים ונשים בין הגילאים 30 – 50. המחלה הזאת מאפיינת נשים יותר מאשר גברים. כבר כאשר מתגלים התסמינים הראשונים, חשוב לבצע בדיקות שיאששו או יפריכו את האפשרות לקיומה של סקלרודרמה. ככל שהמחלה מתגלית מוקדם יותר, כך ניתן לטפל בתסמינים שלה טוב יתר ולמנוע או לפחות להפחית נזקים גופניים.

 

מהי רשלנות רפואית בנושא סקלרודרמה

המחלה המכונה סקלרודרמה היא מחלה התוקפת מטופלים רבים, בשלבים שונים של החיים. אף שמדובר בדרך כלל במחלה שעשויה להיות מזוהה כמחלה העוברת בתורשה, לא נמצאו הגנים המדויקים המאפשרים אבחון מוקדם של המחלה. עם זאת, הסימפטומים של המחלה מאפשרים אבחון שלה והענקת טיפול מהיר ואיכותי במחלה. יחד עם זאת, לא אחת מתברר שרופאים התרשלו הן באבחון המחלה והן בטיפול בה.

 

עילות להגשת תביעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

להלן שלושת העילות האפשריות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בנושא סקלרודרמה:

  1. איחור באבחון: כאמור, הסימפטומים של מחלת הסקלרודרמה הם ברורים, ולרוב לא ניתן לייחס אותם לשום בעיה רפואית אחרת. ככל שהמחה מאובחנת מוקדם יותר, כך אפשרויות הטיפול עשויות להיות יעילות יותר. סקלרודרמה שאובחנה באיחור יכולה בהחלט לשמש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.
  2. אבחון שגוי: אבחון מחלה באופן כללי, ואבחון של סקלרודרמה בפרט, מתבסס על ביצוע הבדיקות המתאימות ומעקב אחרי התוצאות שלהן. רשלנות בביצוע הבדיקות, או לחילופין ביצוע בדיקות שלא היו מתאימות ולא אבחנו את המחלה, עשויות להוות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.
  3. טיפול רשלני: לא אחת קורה שהמחלה התגלתה בזמן והאבחון בוצע כנדרש, אבל שלב הטיפול במחלה היה לקוי. כאמור לעיל, לא ניתן לטפל בגורמי המחלה עצמם, אבל ניתן בהחלט לטפל בסימפטומים שלה ולנטר אותם. טיפול רשלני או מעקב לקוי אחרי התפתחות המחלה, יכולים גם הם להפוך לעילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

 

חשיבותה של חוות דעת רשלנות רפואית סקלרודרמה

אחד האמצעים לבדיקת הייתכנות של הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית במחלת סקלרודרמה הינו קבלת חוות דעת רפואית. חוות הדעת צריכה להינתן על ידי רופא מומחה, המכיר את הנושא ויודע לזהות את הכשלים האפשריים לכאורה באבחון, בביצוע הבדיקות או בטיפול במחלה. נכון אמנם לומר שלא ניתן לטפל במחלה ובגורמים לה.

עם זאת, טיפול נכון, מהיר ויעיל הסימפטומים של המחלה יכול לסייע לחולה בשמירה על הבריאות ועל החיים התקינים לאורך זמן. חוות הדעת הרפואית תזהה את הכשלים כאמור לעיל, ותהווה בסיס להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

התפקיד של עורך דין רשלנות רפואית בהשגת חוות דעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

אם מי שסובל מתסמיני סקלרודרמה או בני המשפחה שלו חוששים שהאבחון, הטיפול או המעקב אחרי המחלה היו לקויים, הדבר הנכון לעשות הוא לפנות לשירותיו הטובים של עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין יבחן את הנתונים וימליץ על המשך הדרך. בנוסף למסמכים, יבקש עורך הדין חוות דעת רפואית שתציג את הכשלים האפשריים באבחון ובטיפול.

בהמשך, עורך דין רשלנות רפואית ילווה את התובע לאורך כל הדרך עד להשגת התוצאות הרצויות בתביעה הזאת. בחירה נכונה של עורך דין המתמחה בתחום, יכולה להגדיל את הסיכויים להשגת תוצאה טובה.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על חוות דעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה? בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית וחוות דעת רפואיות ולאתר עורך דין שיסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוות דעת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של