חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס

לופוס היא השם הלועזי של המחלה הידועה בעברית בתור "זאבת". מדובר על מחלה אוטואימונית, שבמסגרתה מערכת החיסון מייצרת נוגדנים שתוקפים את גופו של החולה. מצב זה מייצר פגיעה רב מערכתית, כאשר המקרים הקלים יותר של מחלת הלופוס, מאופיינים בעיקר בפגיעות מפרקים, בעוד שבמקרים היותר מורכבים של המחלה, עשויים להיפגע גם כלי הדם, הלב, וכליותיהם של החולים.

מחלת הזאבת שכיחה בעיקר בקרב נשים בתקופת הפוריות, ובפרט בנשים ממוצא אפרו אמריקני. מחלת הלופוס היא מחלה מתפתחת וככל שהיא מתקדמת כך מחמירה הפגיעה שהיא מותירה בגופם של החולים בה. לכן ישנה חשיבות מכרעת לאבחון של מחלת הלופוס בשלביה הראשוניים.

למחלת הלופוס אמנם אין תרופה, אך הגילוי המוקדם של המחלה הוא קריטי למתן טיפול תומך שיש בו כדי להקל על הסובלים ממנה לחיות לצידה ולתפקד באופן סביר. לכן מקרים שבהם מתרחשת רשלנות רפואית בהקשר לאבחון או לטיפול בלופוס הם חמורים ומצדיקים נקיטת פעולה משפטית.

במאמר זה נסביר על הקשר בין חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס והאופן בו פנייה לרופא מומחה שמספק שירות כזה עשויה לסייע בהשגת פיצוי למי שנפגע ממחדל רפואי בהקשר זה.

מה הקשר בין חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס?

ישנם מקרים שבהם אדם הסובל ממחלת הזאבת (לופוס) פונה לרופא במטרה לאבחן את המקור לתסמינים שעימם הוא מתמודד, ויוצא ללא אבחנה נכונה. מאחר ומחלת הלופוס מאופיינת בסוגים רבים של סימפטומים האופייניים לה, אבחון המחלה בידי רופא מקצועי ומיומן, אמור להתבצע על נקלה במרבית המקרים.

מהם התסמינים האופייניים ללופוס שהרופאים מצופים להכיר?

כאשר מטופל מתלונן על הסימפטומים שלהלן, ובפרט כאשר הם מופיעים יחדיו (חלקם או כולם), הדבר צריך להדליק לרופאיו "נורה אדומה" לגבי האפשרות שמדובר במחלת הזאבת:

    • תשישות קיצונית
    • כאבי ראש
  • חום גבוה
  • אנמיה
  • בצקת בגפיים
  • כאב בחזה
  • כאבים בנשימה עמוקה
  • פריחה דמוית פרפר על הלחיים ועל גשר האף

ניתן לראות כי חלק מן התסמינים הללו הם כלליים יחסית ואופייניים לסוגים רבים של מחלות (למשל, חום גבוה, תשישות, כאבי ראש). זאת בעוד שתסמינים אחרים הם ספציפיים יותר למחלת הלופוס (ובפרט הפריחה על הפנים וצורת הפרפר האופיינית לה).

חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס
חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס

אף שלא בהכרח ניתן לאבחן לופוס על סמך התסמינים הללו בלבד, כאשר הם מופיעים כשילוב, הדבר המצופה מן הרופא הסביר, הוא להפנות את המטופל לביצוע בדיקות אבחנתיות על מנת לאשר את החשד לזאבת או לשלול אותו.

במקרים שבהם הרופא איננו מתייחס ברצינות הנדרשת להופעת תסמיני המחלה הספציפיים יותר, ככל שיתברר בדיעבד שמצבו הבריאותי של המטופל נפגע בשל כך, הרופא עלול לעמוד לדין במסגרת תביעת רשלנות רפואית ולופוס. במקרים אלו עולה הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית ולופוס שתינתן על ידי רופא מומחה כדי לחזק את טענות התביעה.

 

חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס – מהו מבחן הרופא הסביר בעצם?

המונח "מבחן הרופא הסביר" הוא מינוח משפטי שמציין אומדן שלפיו נבחנת התנהלותו של רופא הנתבע בגין רשלנות רפואית. הכוונה היא לאופן בו מצופה רופא לפעול בתרחישים מסוימים על מנת לעמוד בסטנדרטים המקצועיים שלהם הוא מחויב.

לצורך העניין, במקרה של מחלת הלופוס, מצופה מן "הרופא הסביר" להפנות מטופלים לביצוע בדיקות לאבחון מתקדם של המחלה, במקרים שבהם הוא נתקל בסימפטומים שעלולים להעיד על קיומה של המחלה.

למרבה הצער, לעתים מתגלה כי הרופא כשל במבחן הרופא הסביר, בין אם במובן של אי גילוי של התסמינים, בין אם בהיבט של חוסר יכולת לקשר בין התסמינים לאפשרות שמדובר בלופוס, ובין אם בהימנעות מהפניית המטופל לבדיקות הנדרשות, משיקולים שונים (או היעדר שיקול דעת נאות).

ישנם גם רופאים שעלולים להפנות את המטופל לטיפולים שאינם מתאימים למצבם (למשל, טיפול תרופתי אגרסיבי מדי או בלתי יעיל), ובכך גורמים לפגיעה של ממש במצב בריאותו.

 

כיצד ניתן לקבל חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס?

במקרים שבהם עולה הצורך להגיש תביעת פיצויים כנגד רופא או גוף רפואי כלשהו, על רקע כשל באבחון או בטיפול במחלת לופוס, ישנה חשיבות רבה לגיבוי טענות התביעה בחוות דעת מרופא מומחה מוביל בתחומו. המומחיות של עד התביעה בנושא מחלת הזאבת (לופוס) יכולה לחולל הבדל של ממש באופן שבו מתייחס בית המשפט לטענותיו של התובע, ולנכונותו לפסוק תשלום פיצויים לטובתו.

על מנת להשיג חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס, יש לפנות לעו"ד המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית בתיקים מסוג זה. לניסיון המקצועי של עורך דין כזה אין תחליף משום שמעבר להיכרות עם ההלכה הפסוקה במקרים דומים, לרוב עו"ד מנוסה מגיע גם עם רשת קשרים עם אנשי מקצוע מובילים בתחום הרפואה.

השגת חוות דעת רפואית מקצועית באופן עצמאי, אינה עניין של מה בכך. אולם לעורך דין שמלווה תיקי רשלנות רפואית למחייתו, יש בדרך כלל רשימה קבועה של רופאים בעלי שם שהוא מסתייע בהם למתן חוות דעת רשלנות רפואית בתביעות כאלו.

 

בשורה התחתונה

לופוס זו מחלה קשה ביותר, הגורמת לנזקים רב מערכתיים לאנשים החולים בה. חולי הלופוס סובלים ממגוון תסמינים המקשים מאוד על קיום שגרת חיים תקינה, ולכן המינימום לו הם יכולים לצפות הוא לקבל טיפול רפואי הולם שיקל עליהם בהתמודדות עם המחלה.

במצבים שבהם נשללתז זכותו הבסיסית של המטופל לקבלת הסעדים הרפואיים שאמורים להיות זמינים לו – ניתן בהחלט לשקול את הגשתה של תביעת פיצויים. הסתייעות בחוות דעת רשלנות רפואית ולופוס, היא כאמור הדרך לשפר את סיכויי ההצלחה בתיק ולהציג את הצד של נפגעי הרשלנות הרפואית באופן מיטבי.

 

מעוניינים לדעת עוד על חוות דעת רשלנות רפואית ולופוס? באתר הנבחרת המשפטית, תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית ותוכלו לאתר נבחרת של עורכי דין מנוסים שישמחו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של