חוות דעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון

חוות דעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון, אשר ניתנת על ידי מומחי כירורגיה פלסטית המומחים ומוכרים בתחום, ניתנת לאחר שמוגשת תביעת רשלנות רפואית, כדי להוכיח את העובדה כי הרופא המטפל לא פעל על פי עקרונות הרופא הסביר בתביעה האמורה. דליפת סיליקון נעשית לאחר השתלת שתלים, בניתוחי שיחזור שד או הגדלת שד.

כתוצאה מהדליפה עלול להיווצר נזק, זמני או תמידי למטופלת, אשר עלול להסב נזק קוסמטי, רגשי ואף רפואי משמעותי. בכל חשש שנעשתה רשלנות רפואית, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לבדוק את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה.

משפט העוסק ברשלנות רפואית הינו משפט ארוך, ומורכב מכיוון שהוא כולל בתוכו מונחים מקצועיים רבים ונדרשת לעורך הדין המנהל את התביעה, זמן הכנה ארוך. לכן עלות המשפט עצמו, הכולל את חוות הדעת של הרופאים המומחים עלול להיות גבוה.

סיכוני דליפת סיליקון

דליפת סיליקון עלולה להתרחש בניתוחים להגדלת חזה, או ניתוחים אשר מטרתם לעצב את החזה, כמו במצבים של שחזור שד לאחר ניתוח כריתת שד. דליפת סיליקון, אשר נגרמת מקרע בשתל, הינה סיבוך נדיר כיום, מכיוון שהשתלים בהם נעשה שימוש נחשבים כאיכותיים יותר מן השתלים בעבר.

עם זאת, אחד הסיבוכים המשמעותיים והקריטיים של ניתוח חזה הוא דליפת סיליקון מהשתלים. מעבר לנזק האסתטי והצורך בתיקון דליפת הסיליקון, ישנה סכנה משמעותית מאפשרות המגע בין הסיליקון הדולף לרקמות הגוף. לאחר דליפת סיליקון, עלולה המטופלת לחוש תשישות, כאבים בשדיים, כאבי שרירים ומפרקים, וללקות בדלקות אוטואימוניות, כמו מחלת השימוטו או דלקת בבלוטת התריס.

תסמינים אלה, אשר עלולים לפגום קשות באיכות חיי המטופלת, עלולים להיות זמניים במקרה הטוב, או קבועים וכרוניים במקרה החמור יותר.

 

רשלנות רפואית המובילה לדליפת סיליקון

דליפת סיליקון הינה תופעה כה חמורה אולם היא לא חייבת לנבוע בהכרח מרשלנות רפואית. גם אם הניתוח נעשה באופן מושלם, עדיין עלולה להיווצר דליפה. עם זאת, לפני הניתוח מחויב הרופא המטפל לפרוס את התמונה המלאה מול המטופלת, ולהסביר לה את כל הסיכונים והסיבוכים הקיימים בניתוח שהיא עתידה לעבור.

חתימה על טופס הסכמה מדעת, במיוחד בניתוחים קוסמטיים, חייב להיעשות רק לאחר שכל ההסברים ניתנו והמטופל מעוניין לעבור את הניתוח למרות ועל אף מודעותו לכל אותם סיכונים, גם אם הם נדירים. רופא אשר לא יספר את כל המידע טרם הניתוח, ורצוי שלא ביום הניתוח עצמו, עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

חוות דעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון
חוות דעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון

ניהול המשפט העוסק ברשלנות רפואית בדליפת סיליקון

כאשר מובאת לידיעתו של עורך דין רשלנות רפואית תביעה בגין דליפת סיליקון, בשלב הראשון הוא יידרש לאסוף את כל הנתונים והמידע הקיים בתיק ולהתחקות אחר השתלשלות האירועים. מידע זה עשוי לכלול גם הקלטות של שיחות בין המטופלת לרופא המטפל, התייעצויות עם יועצים ורופאים אחרים אם ישנם, החלטות שהתקבלו בתיק האמור וכל מה שנראה רלבנטי להוכחה בתיק.

בדומה לתיקי רשלנות רפואית, גם בתביעה על רשלנות רפואית העוסקת בדליפת סיליקון, צריך עורך דין רשלנות רפואית להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל כפי שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול. כך, למשל, לא פעל הרופא על פי הסטנדרטים המקצועיים והנהלים הרפואיים הקיימים בתחום, ולא קיים את הבטחתו לאחריות מלאה לשלומה וביטחונה של המטופלת. כדי להוכיח הוכחה זו יזדקק עורך הדין גם לחוות דעת ממומחים בתחום.

 

באילו מצבים נדרשת חוות דעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון ומה תרומתה

חוות דעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון הינה קריטית להצלחת המשפט, במובן של קבלת דמי פיצויים בגובה אשר ישביע את רצונו של התובע. למעשה, ללא חוות דעת מרופאים המומחים בכירורגיה פלסטית, ייענה בית המשפט בשלילה לכתב התביעה, וזאת משום שבמשפטים אשר מערבים מונחים ונושאים מקצועיים אשר יש להבין בהם, אין לשופט כל נגיעה לכך.

כאשר מגיע תיק לבחינת רופאים מומחים מהתחום, הם יבחנו אותו על פי קריטריונים מקצועיים, ויוכלו לאשר את הצדקת התביעה, ולהדגים את הפעולה החריגה שנעשתה באמצעות מקרים אחרים דומים אשר תוצאתם הייתה שונה. כמו כן, רופאים אלה יוכלו להעריך, לכמת ולמדוד את אחוזי הנכות אשר נקבעו למטופלת, אם מבחינה אסתטית, רפואית או נפשית.

במידה ויש נזק רגשי משמעותי, יש לשקול להביא לבית המשפט חוות דעת מרופאים מומחים בתחום זה, כמו פסיכולוגים או פסיכיאטרים. לפעמים ישנו קושי להביא עדי חוות דעת מקצועית, מכיוון שרבים מהרופאים לא אוהבים לצאת כנגד הקולגות שלהם, ולכן עלות קבלת חוות הדעת עלולה להיות גבוהה.

 

לסיכום

חוות דעת רשלנות רפואית דליפת סיליקון הינה מחויבת המציאות, מכיוון שללא חוות דעת זו יתקשה עורך דין רשלנות רפואית לנהל את המשפט ולהביא לתוצאה הרצויה. משפטים העוסקים ברשלנות רפואית מערבים מונחים מקצועיים רבים, כמו גם ידע ומומחיות בתחום מקצועי-רפואי.

לשופט במשפט התביעה האמור, אין את הידע המספק להחליט בנושאים אלה, ולכן הוא נדרש להסתמך על חוות דעת מקצועיות. במקרה של משפט על דליפת סיליקון, יביא עורך הדין מומחים סובייקטיבים, ידועים בתחום הכירורגיה הפלסטית, כדי שיוכלו להצדיק את ההוכחה, עליה מתבסס המשפט, בכך שהרופא המטפל לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר.

חוות דעת מומחים יכולה לפרט את המקרה, השתלשלות האירועים, והצעדים שהיה צריך לנקוט בכל שלב ושלב, באופן שיכול להוביל את השומעים במשפט ואת השופט למסקנה המתבקשת מבחינתם לגבי קביעת דמי פיצויים לתובעת.

אין ספק, כי דמי פיצויים, גבוהים ככל שיהיו, לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור, או לרפא את המטופלת או סבלה, אולם הם כן יוכלו להחזיר את הרגשת הצדק הקיימת ולשפר במשהו את איכות ורמת חייה של המטופלת ובני משפחתה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
בחורה בחזיה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של