חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה

מטבע הדברים, תחום הגניקולוגיה מחייב דיסקרטיות רבה מצד הרופאים המטפלים ויחסים של אמון בין המטופלת למטפל. אולם למרבה הצער, נראה כי במקרים לא מעטים האמון הזה מופר, לאור כמות תביעות הנזיקין המגיעות לפתחם של בתי המשפט בישראל בגין רשלנות הרפואית בתחום הגניקולוגיה.

במסגרת הסקירה שלהלן נסביר באילו תרחישים ישנה היתכנות להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית גניקולוגיה ובאיזה אופן חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה יכולה לסייע לנפגעות במיצוי זכויותיהן בהליך.

המקרים שבהם עולה הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה

רבות מתביעות הרשלנות המגיעות לפתחם של בתי המשפט בישראל, עוסקות בכשלים באיתור או אבחון של מחלות עריה בנשים, או סביב בעיות שונות בזמן ההריון או הלידה, ויש צורך להכריע בהן בסוגיה: האם בעזרת טיפול רפואי זהיר ואכפתי יותר, ניתן היה להימנע מן הסיבוכים הללו. זהו בדיוק המקום בו חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה נחוצה.

 

באילו נושאים עשויה להידרש חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה?

מרבית תביעות הנזיקין שמגיעות לבתי המשפט בישראל בעקבות רשלנות רפואית גניקולוגיה, נוגעות באחד מ – 3 נושאים עיקריים:

  • רשלנות רפואית באבחון מחלות עריה או בעיות אחרות מתחום רפואת הנשים (למשל, סרטן צוואר הרחם).
  • רשלנות רפואית בבדיקות היריון
  • רשלנות רפואית בלידה

את מרבית הבעיות האלו, אפשר לגלות בשלבים המוקדמים שלהן וכך לשפר באופן ניכר את סיכויי ההחלמה של המטופלת. עם זאת, למרבה הצער, ישנם מקרים רבים מדי, שבהם הבעיות הגניקולוגיות לא מאובחנות בזמן או מסווגות באופן שגוי, מה שמוביל לעתים לפגיעה ניצחת באיכות החיים ובבריאות המטופלת.

 

להוכחת כשלים באבחון בעיות פוריות ומחלות עריה במועד

חשיבותו של האבחון המוקדם של מחלות גניקולוגיות הוא לאפשר למטופלת לקבל טיפול רפואי כנדרש במצבה על מנת לשפר את סיכויי ההחלמה שלה ולמנוע פגיעה בבריאותה הכללית.

מנגד, אי גילוי מוקדם של מחלות גניקולוגיות שונות עלול להסתיים בפגיעה בלתי הפיכה בפוריותה של האישה ובבריאותה ואף להוביל למותה. באמצעות חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה ניתן להתייחס להתנהלותו של רופא הנשים במקרה המדווח, ולספק לבית המשפט חוות דעת אובייקטיבית לגבי עמידתו של הנתבע באמות המידה המחייבות רופאים בתחומים הללו.

חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה
חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה מסייעת להוכיח רשלנות בטיפולי פוריות

רשלנות מצד רופאי נשים עשויה להתרחש גם בהקשר של טיפולי פוריות. מאחר וטיפולי פוריות הם טיפולים מורכבים ולא פשוטים, רופאי הנשים נדרשים להביא לידיעת המטופלת ובן / בת הזוג שלה, את סיכויי ההצלחה של טיפולים אלו, תופעות הלוואי שניתן לצפות להן, והסיכונים אשר כרוכים בביצוע טיפולי פוריות.

בנוסף לכך, רופא הנשים נדרש גם לבצע מעקב מסודר אחר טיפולי הפוריות שהמטופלת עוברת, ולהפנות אותה לביצוע בדיקות רלוונטיות והתייעצות עם רופאים מומחים כנדרש.

יתרה מכך, בכל בדיקה גניקולוגית פולשנית ובכל טיפול כזה (למשל, התקנת התקן תוך רחמי), ובפרט כאשר הדבר נעשה בהקשר של בדיקת עקרות, היריון או טיפולי פוריות, רופא הנשים נדרש לקבל את הסכמתה המפורשת של המטופלת לביצוע ההליך הרפואי המתוכנן לאחר שהוסבר לה בפרוטרוט מהו ההליך המדובר ובמה הוא כרוך.

ככל שהפוריות של המטופלת או הריונה נפגעו כתוצאה מבדיקה או טיפול שלא תודרכה כהלכה לגביהם ולא נתנה את הסכמתה מדעת לביצועם – רופא הנשים עלול לעמוד בפני תביעת רשלנות רפואית בתחום הגניקולוגיה. חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה היא הדרך להתייחס לנסיבות המקרה בכלים מקצועיים ולתת מענה לסוגיה: האם הרופא שטיפל בנפגעת פעל כשם שמצופה מרופא בתחום הפוריות.

 

האם חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה רלוונטית בתביעות רשלנות רפואית בהריון ובלידה?

רבות מתביעות הרשלנות הרפואית המוגשות כנגד רופאי נשים, נוגעות לרשלנות רפואית בהריון או לרשלנות רפואית בלידה. כשמדובר על רשלנות רפואית בהריון, הן נסובות במקרים רבים סביב רשלנות בביצוע בדיקות שונות בהריון (כמו סקירת מערכות, בדיקת אולטרסאונד ודומותיהן), רשלנות אי הפנייה של האם ההרה לייעוץ גנטי, הימנעות משליחת המטופלת לביצוע בדיקות כנדרש, אי אבחון של מצוקה עוברית בזמן ההיריון או הלידה עצמה, וכן הלאה.

 

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה מסייעת בהשגת פיצוי כספי לנפגעות

הפיצויים בסכומים הגבוהים ביותר שנרשמו במדינת ישראל בתביעות נזיקין, היו במקרים של רשלנות רפואית בתחום הגניקולוגיה. בדרך כלל, אלו הן תביעות שמוגשות נגד רופא הנשים שהיה אמון על ליווי האישה ההרה במהלך הריונה, ועקב הימנעות מביצוע הבדיקות הנחוצות, טעויות באבחון, או אי שימת לב לפרטים – כשל באיתור פגמים מולדים ומומים שונים בעובר.

חשוב לדעת כי סכום הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בהריון או בלידה, נגזר במידה רבה מחומרת הפגיעה ממנה סובל היילוד. לכן באם התובע הוא ילד הסובל ממום לכל החיים (כגון תסמונת דאון), הסיכויים לקבלת פיצויים בהיקף מכובד מאוד גדלים (זאת בהתחשב בהוצאות הרפואיות להן הנפגע נדרש למשך כל חייו, הוצאות סיעוד, פגיעה בכושר ההשתכרות שלו, וכמובן – גם עוגמת הנפש שנגרמה לו ולבני משפחתו).

חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה היא הדרך המקובלת להציג לבית המשפט עדות של רופא מומחה מתחום רפואת הנשים והפריון, שיוכל לספק לערכאה המשפטית אומדן מקצועי בנוגע לאופן התנהלותו של הנתבע בנסיבות המקרה.

 

היכן ניתן להשיג חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה?

במידה ואתן שוקלות להגיש תביעת רשלנות רפואית בעקבות נזקים שנגרמו לכן או לילדיכן בשל רשלנות רפואית גניקולוגיה, חשוב לפנות לעזרתו של עורך דין רשלנות רפואית, שדרכו תוכלו להשיג חוות דעת רשלנות רפואית גניקולוגיה מטעם גניקולוג מומחה או מומחה למיילדות. חוות דעת כזו תוכל לסייע בבדיקת ההיתכנות להגשת תביעת רשלנות, והיא גם הבסיס המשפטי לקבלת פיצוי כספי הולם בגין הנזק שנגרם לכן ו / או לתינוקכן.

על מנת לדעת אם הנזק של המטופלת אכן נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית של הגורם הרפואי המטפל, בית המשפט נדרש להשתכנע בקשר הסיבתי שבין הרכיבים. חוות דעת רשלנות רפואית היא גורם חשוב בהוכחת הקשר הסיבתי, ובהוכחת מידת הסטייה מהנהלים המקובלים באופן שעולה כדי רשלנות רפואית.
רשלנות רפואית עלולה להתרחש כאשר הרופא המטפל לא מבצע בדיקות הכרחיות למטופלת, לא מאבחן כראוי את מצבה הרפואי או את מצב העובר כאשר מדובר בהיריון, לא מעניק לא בזמן טיפול שהכרחי למצבה, לא מסביר לה מראש על סיכונים והשלכות שיש לטיפולים השונים ועוד.
כן. בית המשפט מחשיב חוות דעת כאלו ככלי עזר חשוב בהוכחת הנזק והקשר הסיבתי של המטופלת או של התינוק, ומתחשב בכך בפסיקת סכום הפיצויים. ככל שהוכחת הנזק, ההתרשלות והקשר הסיבתי ביניהם תהיה גבוהה יותר, כך גדלים הסיכויים לפסיקת פיצויים בסכומים גבוהים יותר.
עורך דין רשלנות רפואית עוסק בתחום זה על בסיס יום יומי, כך שהוא בעל ניסיון רב בתיקים מסוג זה וידע כיצד להוכיח בצורה הטובה ביותר את הנזק, ההתרשלות והקשר הסיבתי ביניהן. דרך עורך הדין אף ניתן להשיג את חוות דעת המומחה, שתסייע רבות בפסיקת פיצויים גבוהים בתביעה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גניקולוגיה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של