חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס

אם נפגעתם חלילה מרשלנות רפואית סיסטיק פיברוזיס ואתם שוקלים להגיש תביעת פיצויים כנגד מי מהגורמים הרפואיים שבאתם עימם במגע, חשוב לדעת כי הצגת חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס מרופא מומחה, יכולה לחולל הבדל של ממש בסיכויי ההצלחה שלכם בהליך המשפטי, כפי שנסביר בשורות הבאות.

מהו סיסטיק פיברוזיס ובמה זה מתבטא?

סיסטיק פיברוזיס (Cystic Fibrosis) זו מחלה מסכנת חיים שטרם נמצאה הדרך לרפא אותה. מחלת הסיסטיק הפיברוזיס גורמת לנזק רב מערכתי בגופם של החולים בה, שמתחיל לרוב בפגיעה בתפקוד של הריאות והלבלב. מקורה בפגם בחלבון בגוף החולה, שמוביל לתופעות לוואי קשות וביניהן: דלקת ריאות, פגיעה בבלוטות הזיעה, קשיי נשימה, ופעילות מעי בלתי תקינה שמאוד מקשה על חיי היומיום של החולה.

 

מי עלול להיפגע מרשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס?

סיסטיק פיברוזיס הינה מחלה שעוברת בתורשה, ועל כן היא נפוצה בקרב האוכלוסייה הלבנה בעיקר. התפרצות המחלה איננה מושפעת מגורמים סביבתיים ולפיכך מי שנמצאים בקבוצת הסיכון לתחלואה בסיסטיק פיברוזיס עלולים לגלות יום בהיר אחד שהם חלו, ללא כל התראה מוקדמת.

 

מתי נהוג להסתייע בחוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס

במחלת סיסטיק פיברוזיס, אבחון מהיר הוא שם המשחק. אבחון הסיסטיק פיברוזיס בשלביה המוקדמים, יכול לסייע במידה רבה בגיבוש אורח חיים שיקל על תסמיני המחלה. מנגד, אי אבחון של המחלה במועד ואי טיפול בה מקצר באופן חמור את תוחלת החיים של החולה.

לכן במקרים שבהם המחלה אינה מאובחנת ואינה מטופלת כהלכה עקב מחדל רפואי, ישנו צידוק להגשת תביעת פיצויים כנגד הגורמים האחראיים למחדל, בגיבוי של חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס.

חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס
חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס

למה נועדה חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס?

כפי שהזכרנו קודם לכן, מחלת הסיסטיק פיברוזיס נחשבת כמחלה חשוכת מרפא. אולם הודות לפיתוחים רפואיים שונים, ניתן כיום לטפל במחלה במגוון כלים יעילים שתורמים לשיפור ניכר באיכות חייהם של החולים. גם אנשים שחלו בסיסטיק פיברוזיס מסוגלים לחיות חיים ארוכים ונוחים למדי לצד המחלה.

זאת בהינתן והמחלה אובחנה בשלב מוקדם דיה. בהקשר זה, ישנה משמעות רבה לאופי התנהלותו של הרופא המטפל. המפגש  בין רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס עלול להוליד מגוון תרחישים עם השלכות רפואיות מרחיקות לכת ובכללן: פספוס של תסמיני המחלה, אבחון שגוי, אי הפניה של החולה לבדיקות המתאימות, אי מתן טיפול מתאים, ואי מעקב אחר המצב הבריאותי של המטופל.

תפקידו של הרופא המומחה שמספק חוות דעת מקצועית בתביעות רשלנות רפואית, הוא בקצרה, לבחון האם הכשל בטיפול בחולה ניתן היה למניעה בנסיבות המקרה הנתונות. אומדן זה לאופן התהנלותו של הרופא המטפל הוא הבסיס להוכחת עילת התביעה בבית המשפט והשגת פיצוי כספי הולם לתובעים.

 

חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס ומבחן "הרופא הסביר"

כשל באבחון או בטיפול במחלת הסיסטיק פיברוזיס, עלול להתרחש בכמה צמתים במהלך ניהול המחלה. בראש ובראשונה, רופא משפחה שאינו מזהה את תסמיני המחלה ואינו דואג להפנות את המטופל לבדיקות הרלוונטיות, עלול לחשוף את עצמו לתביעות רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס.

גם רופאים שאינם מפענחים כהלכה את תוצאות הבדיקות, אינם מפנים מטופלים שהתבררו כחולי סיסטיק פיברוזיס לקבלת טיפול רפואי רלוונטי, או כאלו שמכווינים את המטופל לטיפול שאינו מתאים, עלולים לעמוד לדין בגין רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס.

ככל שתוגש תביעה כזו כנגד רופא שנחשד ברשלנות רפואית ובמסגרת ההליכים תוצג בבית המשפט חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס – תפקודו של הנתבע יבחן אל מול הסטנדרטים המקצועיים שמחייבים כל רופא בתחום התמחותו. אומדן זה נקרא "מבחן הרופא הסביר".

כאשר מתברר כי הרופא שטיפל בחולה לא פעל על פי הנהלים המקובלים לאבחון המחלה או לטיפול בה – כשם שהיה נוהג כל רופא "סביר" אחר בנסיבות הנתונות, בית המשפט נוהג להרשיעו ברשלנות רפואית.

 

הוכחת עילת התביעה בעזרת חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס

לא מעטים הם האנשים בישראל אשר חשים כי רופאיהם לא סיפקו להם שירות רפואי ברמה משביעת רצון. יחד עם זאת, לא ניתן לטעון כי בכל מקרה כזה בהכרח באה לידי ביטוי רשלנות רפואית. על מנת להוכיח כי המקרה המדווח הוא בבחינת רשלנות רפואית לשמה, שמהווה עילה מוצדקת לדרישת פיצויים מהתובע במסגרת תביעת נזיקין, חובה להוכיח את קיומו של קשר ממשי בין החלטותיהם של הרופאים שבאו במגע עם החולה, ובין הנזקים שנגרמו לו.

בנוסף לכך, יש להוכיח גם שרופא אחר לא היה נוהג באופן שבו נהג הרופא שהיה מעורב במקרה הנתון. מדובר בשני נושאים שלא פשוט להוכיח משפטית מאחר והוכחתם מצריכה בקיאות במונחים הרפואים ובפרוטוקולי הטיפול והאבחון המקובלים ספציפית בהקשר של המחלה הנ"ל. לשם כך נדרשת חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס, מטעם רופא מומחה.

 

כיצד ניתן להשיג חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס?

רופאים רבים אינם ממהרים לספק חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס בתביעות נזיקין. זאת בין היתר משיקולי מוניטין בתחום עיסוקם ואי רצון "לשרוף גשרים" במערכת הבריאות. אולם בעזרתו של עו"ד רשלנות רפואית אשר מגיע מצויד בניסיון ובקשרים הנכונים, בהחלט ניתן לאתר רופאים בעלי שם המספקים שירות של מתן עדות מקצועית לטובת התביעה.

חוות דעת שכזו תורמת מאוד לשיפור סיכויי ההצלחה בתביעה לטובת התובע ולכן חשוב לבחור בעו"ד מייצג שעובד עם מומחים מובילים בתחומם, המספקים לנפגעי רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס חוות דעת מקצועית שניתן להציג במסגרת תביעת הפיצויים.

 

מעוניינים לדעת עוד על חוות דעת רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע רב על דיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין שיסייע לכם בנושא.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תרופות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של