חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס

מערכת העצבים היא בין המערכות החשובות והעדינות ביותר בגוף האדם ובכלל. למערכת העצבים ישנה השפעה ישירה על היכולות המוטוריות שלנו, ולכן כל פגיעה שנגרמת לה, עלולה לגרום להרעה ממשית באיכות החיים של הנפגע. ישנן מחלות רבות שעלולות לפגוע במערכת העצבים, כשאחת המחלות היותר בעייתיות בקטגוריה זו, הינה מחלת הנוירופיברומטוזיס.

נוירופיברומטוזיס היא הפרעה תורשתית חשוכת מרפא, הפוגעת בתאי עצב ומשפיעה על תפקודה של מערכת העצבים כתוצאה מכך. האבחון המוקדם של מחלת הנוירופיברומטוזיס הוא קריטי ביותר להצלחת הטיפול ומסיבה זו, רופאים מצופים לעשות כמיטב יכולתם על מנת להימנע ממקרים של רשלנות רפואית באבחון הבעיה.

לכן במקרים שבהם האבחון או הטיפול אינם מתבצעים כהלכה, ישנה הצדקה לבחינת ההיתכנות להגשה של תביעת פיצויים, המלווה בחוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס. על כך במאמר שלפניכם.

כיצד מחלת נוירופיברומטוזיס באה לידי ביטוי?

נוירופיברומטוזיס הינה מחלה מולדת שבה נוצרים גידולים על גבי עצבים המכונים "נוירופיברומות". מדובר בגידולים בגדלים משתנים שעלולים לגרום לנזקים ממשיים למערכת העצבים כולה, המתבטאים בפגיעה במוטוריקה, במהירות התגובה והפונקציונליות של הגפיים.

מחלת הנוירופיברומטוזיס היא בין הליקויים התורשתיים היותר נפוצים שקיימים כיום, וההפרעה הכי שכיחה שנגרמת עקב הימצאות מוטציה בגן בודד. יחד עם זאת, אבחון המחלה איננו מורכב במיוחד היות וישנם סממנים חיצוניים לקיומה כגון כתמים חומים על העור.

לכן מחדלים רפואיים באבחון נוירופיברומטוזיס עלולים להחשב כמקרי רשלנות רפואית המצדיקים הגשה של תביעת פיצויים שתגובה בחוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס.

 

חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס במקרים של אי אבחון של המחלה

מחלת הנוירופיברומטוזיס היא בעיה רפואית שניתנת לאבחון בעזרת בדיקות גנטיות שניתן לבצע במהלך ההריון. במקרים בהם ישנה היסטוריה משפחתית של המחלה, והרופא עובד לפי פרוטוקולי האבחון המקובלים, נהוג להפנות את האם ההרה לביצוע הבדיקות הגנטיות הרלוונטיות.

חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס
חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס

ישנם 7 פרמטרים שמספיקים 2 מתוכם, כדי לאבחן נוירופיברומטוזיס בהצלחה. אולם במקרים שבהם הרופאים לא מצליחים לזהות לפחות שניים מבין הקריטריונים הנ"ל, או שלא מצליחים לשייך את התסמינים למחלה, קיים סיכוי סביר לכך שתוגש כנגדם תביעת נזיקין אזרחית עם דרישה לתשלום פיצוי כספי גבוה.

 

חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזי להוכחת עילת התביעה

חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס היא למעשה הדרך של התובעים להוכיח בבית המשפט כי הנתבע לא פעל בהתאם לסטנדרטים המקצועיים המקובלים בתחומו. על מנת שלחוות דעת כאמור לעיל יהיה משקל כראיה קבילה מבחינה משפטית, הגורם שמוסמך לספק אותה, הוא רופא מומחה בעצמו שלאור נסיונו המקצועי באבחון המחלה, יכול להצביע על קיומם של מחדלים (ככל שהיו כאלו) בהתנהלותו של הרופא שאמור היה לאבחן את המחלה.

 

חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס במקרים של כשל באבחון סוג המחלה

מן הראוי להזכיר בהקשר זה כי קיימים 2 סוגי נוירופיברומטוזיס, הידועים בתור נוירופיברומטוזיס 1 ונוירופיברומטוזיס 2. בין סוגי המחלה קיים שוני שהרופאים מצופים להכיר. נוירופיברומטוזיס 1 מהווה תוצר של מוטציה בגן NF1 בכרומוזום מספר 17, והיא הסוג הנפוץ יותר של המחלה שתסמיניו גם נחשבים כקלים יותר.

מנגד, כאשר מדובר בניורופיברומטוזיס 2, לתסמיני המחלה עלולים להתווסף גם עיוורון, פרכוסים וכן גידולים במערכת העצבים המרכזית. הוריאנט הנ"ל הוא הנדיר והקטלני יותר מבין סוגי המחלה, ומרבית החולים הלוקים בו לא שורדים מעבר לשנתם ה – 35.

המשמעות של כשל באבחון סוג המחלה, הינו שהמטופל למעשה אינו זוכה לקבל טיפול רפואי מתאים, ומכאן שמחדל רפואי כזה מצדיק קבלת חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס, על מנת לבדוק שאכן קיימת עילה להגשת תביעת פיצויים.

 

על הגשת תביעת רשלנות רפואית עם חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס

בתביעות רשלנות רפואית, הצגת חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס עשויה לפעול כשובר שוויון ולהטות את הכף לטובת התובעים. כאשר רופא מומחה שמעיד מטעם התביעה בבית המשפט, מצליח להוכיח כי הרופא שטיפל בתובע לא נהג על פי נהלי האבחון או הטיפול המקובלים, וכתוצאה מכך נפגעה בריאותו של המטופל, בית המשפט נוהג לרוב לפסוק תשלום של פיצויים לטובת הנפגע.

 

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס משפרת את סיכויי ההצלחה בתביעה

כאשר אדם או בני משפחתו בוחרים להגיש תביעת נזיקין בליווי של חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס, המטרה היא לתקן את העוול שנעשה לחולה על ידי מערכת הבריאות, למנוע פגיעה בחולים נוספים ולא פחות חשוב מכך – להשיג פיצוי כספי שיכסה את ההוצאות הרפואיות של נפגע הרשלנות הרפואית. חוות דעת כזו היא כאמור הדרך להוכיח את צדקתו של התובע ולתת משקל לטענות התביעה לגבי משקל הנזקים שנגרמו לו.

 

חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס  – מבחן "הרופא הסביר"

ישנם גורמים רבים שעלולים להשפיע לרעה על רמת עבודתם של רופאים בישראל, ובכללם מקדם השחיקה במקצוע, עומס העבודה, ולעתים גם חוסר ניסיון מקצועי. יחד עם זאת, קיימים נהלים ספציפיים המחייבים כל רופא באשר הוא, כחלק מאחריותו כלפי בריאותם של מטופליו.

אומדן זה ידוע בתור "מבחן הרופא הסביר". במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס, הרופא המומחה שמעיד מטעם התובע בתביעת הפיצויים, נדרש להתייחס לסוגיה האם המחלה לא אובחנה או לא טופלה כהלכה, על רקע אי עמידה של הרופא המטפל בפרוטוקולי האבחון ו / או הטיפול במחלת ניורופיברומטוזיס.

השאלה הנשאלת בהקשר זה הינה: האם רופא אחר היה פועל באותו האופן בהינתן נסיבות זהות? כאשר במסגרת עדות זו מסתמן כי הטיפול הרפואי שניתן לתובע חרג מן הנורמה ש"הרופא הסביר" היה פועל לפיה, יש בכך כדי לחזק את טענות התביעה ואת הסיכוי לקבלת פיצוי כספי גדול.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על חוות דעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס? באתר הנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית וסיוע משפטי ממיטב עורכי הדין המתמחים בהגשת תביעות פיצויים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סטטוסקופ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של