התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים

כל הליך גירושין, מלווה תמיד בשאלות כמו: "איך אתה מרגיש?", "איך את מסתדרת?", "מה יהיה בסופו של דבר?" ועוד. עם כל השאלות האלו, שנוגעות באופן ישיר בהליך הגירושין והשפעותיו הרבות על בני הזוג המתגרשים, נשכח לפעמים נושא לא פחות חשוב וכאוב, והוא נושא ההתמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים.

הרי בסופו של דבר, הילדים עם חלק אינטגרלי ביותר מהליך הגירושין של ההורים, וגם הם, ואולי אפילו בעיקר הם, נפגעים לא פחות מהליך הגירושין. הנושא של התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים הוא נושא שצריך לקבל את תשומת הלב המלאה, הן מצד ההורים המתגרשים והן מצד גורמים מקצועיים שיכולים לסייע בעניין, כפי שנסביר במדריך זה.

התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים – זה יכול לעבור בטוב או ברע

התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים היא אחד הנושאים הכי מרכזיים בהליך הגירושין. אם נחשוב על זה לרגע מנקודת מבט נקייה, נגלה שמדובר על יצורים חסרי ישע, שביום אחד כל המציאות, כפי שהם הכירו אותה עד אותה הנקודה, מתהפכת להם אל מול העיניים, מבלי שתהיה להם שום אפשרות לעשות דבר בנידון. התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים יכולה להיות טובה אך גם בהחלט עלולה להיות רעה מאוד, ולכן כדאי להכיר כמה שיותר מראש את התוצאות שאליהן היא יכולה להוביל.

 

התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים בצורת רגשות אשמה גדולים

אחד המאפיינים הידועים ביותר כלפי התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים, הוא המאפיין אשר לפיו הילדים חושבים שהם מהווים חלק מהסיבות לגירושי ההורים, ובהמשך לכך הם נוטלים על עצמם את האחריות ונושאים באשמה. התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים מהסוג הזה עלולה לפתח אצלם רגשות קשים בנוגע לעצמם, ולכן כדאי להיות עירניים לעניין הזה.

 

התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים כתגובה טראומטית

סיטואציית הגירושין מעמידה את הילדים בפני מציאות חדשה, שמביאה איתה התנהלויות שונה בכל הנוגע ללינה בשני בתים, שהייה בסופי השבוע בבתים שונים, חגיגת חגים בצורה נפרדת מאחד ההורים ועוד. ה"תלישה" הזו של הילדים מהמציאות שהם הכירו לתוך מציאות אחרת לחלוטין, לא פעם מותירה את סימניה בנפשם של הילדים. התמודדות מסוג זה גם היא דבר שמצריך את מלוא תשומת הלב של ההורים, והצמדת טיפול ראוי שיוכל לסייע להם בה.

 

התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים בבגרות – אפשרית בגיל המתאים

כמו שאתם בוודאי יכולים לנחש בעצמכם, התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים תלויה לא במעט בגיל שלהם בזמן שהליך הגירושין מתרחש. ככל שהילדים צעירים יותר הם בהתאם גם חשופים יותר ופגיעים יותר, אך ככל שהילדים מתבגרים, גם במקרים שבהם הם עדיין קטינים, הם יכולים לקבל את הסיטואציה ביותר הבנה והכלה, ולפעמים אף לעודד את הוריהם בצעד שבו הם נוקטים, מתוך הבנת הסיטואציה בצורה מלאה.

אמנם הגיל הבוגר יכול לסייע בהתמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים, אבל אין כל ערובה שהגיל הבוגר בהכרח יוביל אל עבר התמודדות בצורה הזו.

התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים
התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים

עוד גורמים שמשפיעים על התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים

היות והליך הגירושין יכול להתנהל בכמה וכמה דרכים שונות, גם לדרך הספציפית שמאפיינת הליך גירושין מסוים יש משקל גדול בהקשר של צורת ההתמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים. ככל שההורים מנהלים את הליך הגירושין בצורה סבלנית ומכבדת יותר, שומרים על קשר טוב ביניהם ואינם מדרדרים את הליך הגירושין לכדי מלחמות עולם – כך יש סיכוי שהתמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים תהיה טובה יותר ומקבלת יותר.

לעומת זאת, היגררות לכדי סכסוכים, האשמות, צעקות ועוד, עלולה בהחלט לגרום להתמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים להתמודדות קשה עד בלתי אפשרית.

 

מה אפשר לעשות כדי לשפר התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים?

מערכת המשפט מכירה היטב את המורכבות הטמונה בהליך הגירושין של ההורים, והשפעותיו הישירות של הילדים המשותפים שלהם. לא פעם הילדים אף מהווים חלק חשוב מהליך הגירושין, והם יכולים להביע את רצונותיהם בפני בית המשפט, כך שההחלטות שיתקבלו יהיו בהתאם לטובת הילדים.

בכל הנוגע לעירוב הילדים בהליך הגירושין, מצורפים אנשי מקצוע נוספים כמו עובדים סוציאליים ועורך דין גירושין, אשר יכולים להקל על התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים, לפחות בזמן שהם מתייצבים אל מול גורמים משפטיים.

 

עזרה נפשית להקלה בהתמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים

לעיתים התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים לא יכולה להתבצע לבד, משום שנראות השפעות לא מעטות עליהם. הילדים, לא פעם, עלולים להראות סימנים של קושי דרך התדרדרות בלימודים, חוסר חשק לקחת חלק בחוגים ופעילויות חברתיות נוספות, הסתגרות בתוך עצמם וחוסר שיתוף. לכן, כדאי להיות עם היד על הדופק בנושא התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים, ובמידת הצורך – לערב גורמים טיפוליים שיוכלו לסייע להם לצלוח את הליך הגירושין בהצלחה, ולהתרגל למציאות החדשה שלהם.

 

עורך דין גירושין – כדי לעשות את כל ההליך קצר, מקצועי ויעיל יותר עבור הילדים

חלק גדול ממה שישפיע על התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים הוא איך ההליך יתנהל, ומה יהיה אורכו. ידוע שככל שהליך הגירושין הוא קצר יותר, ככה הילדים ניצבים בפני פחות סיטואציות שלא נעים להם לחוות. על מנת להצליח להגיע לכדי הליך גירושין שכזה, עורך דין גירושין הוא איש המקצוע שבו כדאי להיוועץ. עורך דין גירושין יביא איתו את מיטב הכלים שיוכלו לשמש אתכם לאורך הליך הגירושין, ככה שהוא יוכל להסתיים בצורה כמה שיותר קצרה, עניינית ומוצלחת.

 

ניסיון קודם, ידע עשיר, היכרות עם החוק – כל מה שעורך דין גירושין יתן לכם

משום שהליך הגירושין הוא בוודאי זר לכם ואתם נפגשים איתו לראשונה, אנחנו רק יכולים להניח שאין לכם את הידע הדרוש על מנת להתמודד איתו בצורה טובה ומוצלחת. מכאן אתם עלולים להיכנס לתוך סערה של רגשות, שכמובן תשפיע באופן ישיר על התמודדות של ילדים עם הגירושין של ההורים.

עורך דין גירושין לא נותן לכל אלו מקום, ולא מאפשר לרגשות האלו להשפיע על עבודתו המקצועית. בעזרת היכרות מוחלטת עם החוק, ניסיון קודם עם תיקים דומים, ידע נרחב ומעמיק וכמובן מקצועיות אין קץ – יוכל עורך דין גירושין לסייע לכם לצלוח את הליך הגירושין בצורה שתוכל לעשות אך ורק טוב, והוא יוכל לתת לכם את המענה המושלם, המענה שבדיוק לו אתם זקוקים כעת.

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את