הקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה

חיילי המילואים, הממלאים תפקיד חשוב במערכת הצבאית, הן באימונים והן בעתות חירום, זכאים למגוון הטבות והקלות, בהתאם למצבם המשפחתי, הבריאותי ועוד. במאמר זה נפרט על הקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה.

 

שירות מילואים

שירות מילואים במדינת ישראל הוא שירות חובה לכל החיילים המשוחררים משירות סדיר או שירות קבע. קיימים פטורים מסויימים המאפשרים את סיום שירות המילואים, וכן מקנים זכאויות להקלות, שחרורים, קיצורים, הקדמות או דחיות של השירות.

 

הקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה

הזכאות להקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה ניתנות ומתאפשרות באופן אוטומטי, וכוללות בתוכן מגוון סעיפים.

ראשונה שברשימת ההקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה, נמצאת הזכות שחיילים אלו לא יבצעו את שירות המילואים שלהם ביחידות בייעוד קדמי. כמו כן, הקפאה משירות המילואים בשנת האבל הראשונה תינתן לחייל המילואים שהוא בן למשפחה שכולה באופן מיידי.

בנוסף, כחלק מהקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה, אותו חייל לא ישרת מעבר לתחומי הקו הירוק. שירות מסוג זה, מעבר לקו הירוק, יאושר אך ורק באחד מהתרחישים הבאים:
*חייל המילואים מוצב ביחידת הגנה מרחבית.
*חייל המילואים מתגורר בישוב ששייך ליחידת הגנה מרחבית.
*חייל המילואים משרת במרחב החטיבה המרחבית שבו הוא מתגורר.

פעילויות בשירות המילואים אותן לא יבצע חייל המילואים שהוא בן למשפחה שכולה

הקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה באות גם לידי ביטוי בפעילויות המגוונות המתקיימות כחלק משירות המילואים. בין פעילויות אלו נמצאות פעילות תעסוקה מבצעית, שיט או טיסה. נטילת חלק בשיט או טיסה תתאפשר לחייל המילואים שהוא בן למשפחה שכולה אך ורק אם מדובר בפעילות מנהלתית.

האם קיימות הקלות נוספות במקרים ספציפיים של משפחה שכולה?

בהחלט כן. במידה ומדובר בחייל שהוא בן יחיד למשפחה שכולה, אותו חייל ישובץ לשירות מילואים פעיל במסגרת הקרובה לביתו, ובתנאי יציאה יומיים שיאפשרו לו ללון בבית.

תנאים זהים יחולו על חייל שהוא בן למשפחה ששכלה שניים או יותר מבניה.

עם מי מתייעצים במקרה הצורך?

ראשית, המשפחות השכולות עטופות במגוון גורמים ממשלתיים וחברתיים, שמהווים להם מסגרת משפחתית וחממה לשאילת שאלות והיוועצות. אם לא מצאתם מענה במעגל הקרוב, ואתם זקוקים לסיוע נוסף בנושא זה, תוכלו לפנות לאחד מבין ארבעה מוקדים ממשלתיים שישמחו לעמוד לרשותכם בכל עת:
מוקד המילואים – מספר טלפון 1111.
המוסד לביטוח לאומי – מספר טלפון 6050*.
שי"ל – שירות ייעוץ לאזרח – מספר טלפון 118.
מוקד מענה ממשלתי מרכזי – מספר טלפון 1299.

כאמור, ההקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה ניתנות באופן אוטומטי, ולא תצטרכו למלא טפסים או להמציא אישורים מסויימים על מנת לקבלן. בהצלחה!

הקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה
הקלות לחייל מילואים שהוא בן למשפחה שכולה

 

כותב המאמר

תמונת מחבר

משרד עורך דין - ניר ליסטר מטפל מדיני צבא, ונתן תשובה ופתרון לאלפי חיילים, המשרד נותן שירות למיועדים לגיוס, לחיילים בשירות סדיר, וגם לחיילי המילואים, אני אדאג לזה שתקבלו מה שמגיע לכם!

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

צריכים ייעוץ?

יש לנו את הפתרון בשבילך!