העונשים עבור עבירות הימורים

התמכרות להימורים נחשבת כיום לאחת ההתמכרויות הנפוצות ביותר, אחרי התמכרות לאלכוהול וסקס. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הימורים יכולה להוות גם עבירה פלילית, אשר בגינן תאלצו לשלם לא מעט כסף, ואף להסתכן בעונש מאסר בפועל או על תנאי. כל הפרטים החשובים ביותר – במאמר הבא.

הימורים – התמכרות הרסנית ונפוצה אשר כוללת גם ענישה

התמכרות להימורים נחשבת לאחת ההתמכרויות הנפוצות ביותר, מיד לאחר התמכרות לסקס ולאלכוהול. למעשה, מדובר בהתמכרות נפוצה לא רק במדינת ישראל אלא גם בעולם, כאשר גורמי אכיפת החוק מנסים לעשות ככל שביכולתם בכדי לסגור מקומות אשר מארגנים הימורים באופן לא חוקי, כמו גם פתיחה של מרכזים אשר נועדו לתת מענה למכורים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי התמכרות להימורים לא רק פוגעת בכיס של המהמר ובחייו, אלא גם עלולה להוביל אותו לדין פלילי, כמו גם את האדם אשר מארגן את ההימורים, במידה וזה נעשה באופן לא חוקי.

למעשה, ע"פ ההערכות של המשטרה מדי יום מתקיימים ברחבי הארץ מאות אירועים בהם נעשים משחקים לא חוקיים, כאשר הסכומים שם יכולים להגיע גם למיליוני שקלים לערב. על כן, גורמי אכיפת החוק כמו גם מערכת המשפט נוקטים ביד קשה מאוד הן מבחינת הענישה והן מבחינת היחס שלהם למהמרים או מארגנים של הימורים, ועל כן חשוב מאוד להכיר את הגדרות החוק בכל הקשור להימורים בלתי חוקיים.

 

כיצד החוק מתייחס לעבירת הימורים?

למעשה, החוק במדינת ישראל קובע כי "המארגן או עורך משחק אסור, הגרלה או הימור – דינו – מאסר שלוש שנים, או קנס בסכום של עד 452,000 ש"ח".

בנוסף, החוק מתייחס גם לאדם שמשחק את משחק ההימורים וקובע כי "המשחק משחק אסור – דינו מאסר שנה אחת, או קנס של עד 58,400 ₪.

למעשה, עורכי דין אשר מתמחים בתחום מסבירים כי החוק קובע כי משחק אסור הוא משחק שבו האדם עשוי לזכות בסכום כסף או בטובת הנאה, ועל כן מדובר בהגדרה שהיא מאוד כללית אשר מכסה מגוון רחב של משחקים.

בנוסף, החוק קובע כי משחק אסור הוא משחק אשר תלוי בגורל, יותר מאשר בהבנה או ביכולת, כלומר – הגורם הקובע את הניצחון הוא המזל, ולא יכולתו של המשתתף. על כן, במידה ונעצרתם בנוגע למשחק הימור לא חוקי או אתם בעצמכם ארגנתם, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום, בעיקר באם הגיעו שוטרים למקום אשר סבורים כי בוצעה עבירה על החוק, ועל כן הם יחרימו את כל הכסף,

ציוד מכשירים אשר קשורים למשחק. בנוסף, לשוטרים מותר לסגור את המקום בו בוצע עבירת ההימורים, וזאת בתואנה כי במידה והמקום יישאר פתוח, הוא מהווה סכנה לשלום הציבור. מדובר בהוכחה נוספת לכך שרשויות החוק רואות בהימורים כסכנה ממשית אשר יש למגר אותה בהקדם, ועל כן ניתן לראות פיקוח מוגבר של שוטרים אשר פושטים על בתים, עסקים כמו גם מועדונים אשר מקיימים מדי לילה משחקי הימורים בלתי חוקיים.

העונשים עבור עבירות הימורים
העונשים עבור עבירות הימורים

מדוע חשוב להתייעץ עם עו"ד פלילי?

לאור העובדה כי אנו עדים לכך שבשנים האחרונות חלה מדיניות החמרה של גורמי אכיפת החוק כמו גם בתי המשפט, ניתן לראות כי לא מעט מהמרים מוצאים את עצמם מאחורי סורג ובריח או נקלעים לסיטואציה בה הם צריכים להתמודד עם מערכת שהם אינם מכירים.

חשוב לזכור כי מדינת ישראל, משטרת ישראל כמו גם בתי המשפט רואים בחומרה משחקים בהימורים, ועל כן נוטים להטיל קנסות כבדים מאוד על מהמרים כמו גם על אלו שארגנו את המשחקים, כאשר בלא מעט מקרים מסתבר כי המארגנים של המשחקים הם ראשי ארגון פשע.

מעבר למחיר הכבד אותו משלם המהמר מכיסו, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי מהמרים רבים נקלעים למצב כלכלי רע מאוד, ועל כן מדובר בהוצאה נוספת אשר רבים אינם עומדים בה.

כל פיגור בתשלום הקנס למדינה עלול לגרור ריביות ולעיתים גם עיקולים, כאשר עורכי דין פלילים מסבירים כי רוב המהמרים אינם יודעים כיצד להתמודד ולעיתים כבר בעת המעצר מספרים פרטים שעלולים להרשיע אותם.

על כן, הדבר החשוב ביותר שחשוב לזכור בנושא הזה היא פנייה לעורך דין אשר מתמחה בתחום וזאת על מנת שתוכלו לקבל ייצוג נאות כמו גם הכוונה משפטית, בכדי לסיים את ההליך על הצד הטוב ביותר, לעיתים אפילו ללא רישום פלילי.

 

קבלת טיפול למהמרים

כחלק מהתפיסה החדשה של בתי המשפט כמו גם העומס אשר מוטל על שופטים, ניתן לראות כי מערכת המשפט מנסה לשנות את הענישה ממאסר לפועל לשיקום, וזאת על מנת שהמהמר יוכל לקבל את הכלים הטובים ביותר אשר יבטיחו כי הוא יוכל להפסיק את ההתמכרות ולשוב לחייו הרגילים.

על כן, אנו עדים לכך שבמידה והמהמר הודה בבית המשפט במעשיו, הביע חרטה כמו גם רצון לקבלת שיקום, ברוב המקרים ניתן להגיע להסכמה בה המהמר ייכנס לתקופה מוגבלת בהסכמה למוסד מתאים, אשר לו יש את הכישורים להעניק תנאי שיקום טובים אשר כוללים בין היתר מעבר על שיטת 12 השלבים, שיחות עם פסיכולוגים,

יועצים סוציאליים כמו גם גורמי מקצוע נוספים אשר יכולים להוציא את המהמר מההתמכרות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי במידה ואתם בעצמכם ארגנתם משחק הימורים לא חוקי,

בית המשפט לרוב יעניש אתכם בחומרה, וזאת מתוך מטרה להרתיע את הציבור מביצוע מהלכים כאלו כמו גם בכדי לגרום לכך שלא תפתחו יותר שוב דירת או מועדון הימורים בלתי חוקי, בשל הסכום הגבוהה אותו תצטרכו לשלם, כמו גם האפשרות לקבלת עונש מאסר בפועל או על תנאי.

העונשים עבור עבירות הימורים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים