הסתה של ילדים על ידי הורה

הליך גירושין הוא מצב לא נעים כלל ועיקר והא כולל בחובו מורכבויות שונות. לעיתים קרובות, בני הזוג המתגרשים מוצאים עצמם מתעמתים אחד עם השניה בבית המשפט כדי שחלוקת הכספים והזכויות תתקיים לטובת אחד הצדדים. אחד מן המעשים היותר בעייתים שנעשים בהקשר זה כחלק מהליך הגירושין הוא עירוב של הילדים בתהליך והסתה של ילדים על ידי הורה כנגד בן הזוג השני. זהו הנושא בו נדון במסגרת הסקירה שלהלן.

על הבעייתיות במעשה של הסתה של ילדים על ידי הורה בהליך גירושין

הסתה של ילדים על ידי הורה בהליך הגירושין היא פעולה בעייתית לא רק במישור המוסרי אלא גם בעיני החוק. פעמים רבות הסתה של ילדים על ידי הורה משמשת כאמצעי לערעור בן הזוג בהליך הגירושין. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לשמירה על קור רוח בתרחיש זה.

זאת על מנת שהליך הגירושין יתקיים בצורה תקינה ויסתיים במהירות ללא מכשולים מיותרים. לשם כך, בניהול תביעת הגירושין יש צורך להיעזר בעורך דין גירושין מנוסה. עורך דין גירושין איכותי הוא כזה שהתמחה בדיני משפחה ולכן יש לו הכלים המקצועיים לתת לכם מענה גם בתרחיש מורכב זה ובמקרים רבים, לסייע במניעת המשך ההסתה.

 

הסתה של ילדים על ידי הורה בהליכי גירושין – איך היא באה לידי ביטוי?

מחלוקות רבות בהליך הגירושין נסובות סביב סוגיית המשך הטיפול בילדים והרצון של כל הורה להיות שם עבורם במהלך המשך חייהם. כאשר אחד מהצדדים בוחר להסית את הילדים כלפי ההורה הנוסף, דבר זה נעשה בדרך כלל על ידי ניסיון לגרום לילדים לספר שקרים ולהמציא בדיות שיכפישו את שמו הטוב של ההורה השני ואף יגרמו לבית המשפט לשלול ממנו את זכויותיו בילדים. תרחיש כזה הוא חמור אף יותר מהסתה כלשעצמה, ויש בו משום פגיעה הן בהורה והן בילדים עצמם.

 

הסתה של ילדים על ידי הורה – על חשיבות התיעוד של מעשה ההסתה

הסתה של ילדים על ידי הורה במסגרת הליך הגירושין, אינה חייבת להתקיים בין כותלי בית המשפט. כאשר אתם מבחינים בסממניה של הסתה של הילד כנגדכם, כדאי לנסות ולהקליט את האירוע באמצעות מכשיר הסלולארי האישי שלכם. הקלטה כזו עשויה להיות קבילה כראייה בבית המשפט לענייני משפחה. עם זאת, יש להתייעץ עם עורך דין גירושין לפני ביצוע ההקלטה.

 

הסתה של ילדים על ידי הורה כאשר ההורה השני אינו נוכח במקום

הבעיה היותר גדולה בעניין הסתה של ילדים על ידי הורה בהליך גירושין מתקיימת כאשר אחד מההורים מסית את הילד כאשר ההורה האחר אינו נוכח במקום. כך ההורה אינו יכול לפעול על מנת לעצור את מעשה זה ובנוסף ההורה המסית נמצא על ידי הילד ומסוגל להזין אותו בשקרים בצורה נגישה יותר.

הסתה של ילדים על ידי הורה
הסתה של ילדים על ידי הורה

כיצד מונעים הסתה של ילדים על ידי הורה בהליך גירושין?

בכל מקרה, הסתה יכולה להימנע על ידי יחס נכון אל הילד וניסיון להראות לו כי הוא צריך לענות דברי אמת ולסמוך על עצמו ולא על הורה שמנסה לגרום לו לספר שקרים. ילד אשר יקבל הסבר מספק על הליך הגירושין ועל הצורה בה הליך זה צריך להתקיים, יוכל לפעול בצורה נכונה ושקולה על מנת שאחד ההורים לא יסית אותו כלפי הצד השני.

 

על הבעייתיות שבעירוב ילדים בהליך הגירושין

ככלל, עירוב הילדים בהליך הגירושים הוא כשלעצמו מעשה בעייתי במקרים רבים, שכן ילדים נוטים להיות רגישים כלפי שינויים המתרחשים בתא המשפחתי, וכאשר מדובר על ילדים קטנים, הם לרוב אינם מבינים את המתרחש סביבם. לכן גם אם יקבלו הסבר מההורים, סביר להניח שתהליך הגירושין יותיר צלקת כלשהי בנפשם.

לכן לא רק שצריך למנוע את מעשה ההסתה אלא שצריך להפריד את הילד מההליך המשפטי עד כמה שאפשר כדי שהפגיעה בו לא תתרחש מלכתחילה. עורך דין גירושין יכול כמובן לייעץ גם בנושא הפרדת הילדים מההליכים המשפטיים.

 

מדוע חשוב להימנע בכל מחיר מהסתה של ילדים על ידי הורה בהליך הגירושין?

יש לזכור כי לאחר סיום הליך הגירושים ישנה סבירות גדולה לכך שההורים יצטרכו להמשיך להיות בקשר לטובת הילדים, וזאת על מנת שיוכלו להמשיך לטפל בהם בצורה נאותה. מהלך של הסתה של ילדים על ידי הורה בהליך גירושין יכול לפגוע בצורה עמוקה בקשר בין ההורים ובקשר בין ההורים לילדים בלי קשר להחלטת בית המשפט. זהו מעשה בעל השלכות ארוכות טווח.

 

הסתה של ילדים על ידי הורה בגירושין – האם יש מה לעשות כנגדה?

הסתה של ילדים על ידי הורה בהליך גירושין עלולה לחזור על עצמה בגרסאות שונות לאורך הליך הגירושין. מכאן נשאלת השאלה כיצד יש לפעול כלפי ההורה המסית. ראשית, ניתן לפעול בעזרת ניסוח מכתב אזהרה בחתימת עורך דין, והן בעזרת פנייה אסרטיבית מצד ההורה השני. יש להבין כי כעת ההורה המסית הוא זה שפועל בצורה לא תקינה ועליכם מוטלת האחריות להיות חכמים ולא צודקים ולשקול את המעשים שאתם עומדים לעשות כדי למנוע את הישנות המעשה.

כיוון שגירושין ידועים כתהליך מורכב מבחינה רגשית ובפרט כאשר הוא מערב בחובו ילדים, פעולה נמהרת שנעשתה משיקולים אמוציונאליים יכולה להחמיר את המצב נגדכם ואף לגרום להורה המסית להראות כצודק בעיני החוק. לכן יש להיעזר בהקשר זה בעורך דין גירושין, כדי שניתן יהיה להוכיח מבחינה משפטית כי אכן בוצעה הסתה של הילדים כנגדכם.

חשוב לציין כי הליך משפטי אשר מערב בתוכו עדות שקר נחשב חמור הרבה יותר. לעתים עולה הצורך להסביר להורה המסית כי המעשה שלו הוא בגדר עבירה על החוק וככזה עשוי לגרור סנקציות פליליות בנפרד מהליך הגירושין עצמו.

 

כיצד אסור לפעול אל מול הילדים בהליך הגירושין?

הנטיה האוטומטית שלנו בתור בני אנוש היא לנסות ולהשיב לאדם שהזיק לנו באותה המטבע. כך קורה שאנו עלולים למצוא את עצמנו מנסים להסית את הילד כלפי ההורה השני שחטא בעצמו בהסתת הילדים כלפינו. למותר לציין כי אין צורך להיגרר למקומות שכאלו ועדיף להשאיר את המעשים הלא נאותים הללו במגרש של בן הזוג השני במקום לשתף עימם פעולה.

מעשה הסתה של ילדים על ידי הורה בהליך גירושין הוא מעשה שיכול להביא למעשים בעייתיים נוספים ולכן יש להיזהר בפעולותיכם. כמו כן, חשוב לתת את הדעת על הבלבול המיותר שעלול להיגרם לילדיכם במצב בו ימצאו את עצמם בתווך.

 

הנזק האפשרי במקרים קיצוניים של הסתה של ילדים על ידי הורה בגירושין

הסתה של ילדים על ידי הורה בגירושים החוזרת על עצמה שוב ושוב עלולה להתעצם ככל שהליך המשפטי סביב הגירושין מתארך. במקרים כאלו מכיוון שילדים נמצאים בשלב בו את מירב החינוך הם מקבלים מהוריהם, ככל שהליך יהיה ארוך יותר כך ההסתה בעלת פוטנציאל להותיר בילדים נזקים קשים יותר ולגרור השלכות חמורות יותר. לעיתים, ילד שנתון להסתה מצד אחד ההורים במשך מספיק זמן, עלול לצאת כנגד ההורה השני ואף לבקש לעבור לחזקתו של ההורה המסית במסגרת הדיונים על זכות המשמורת.

 

גיליתם שבני זוגכם מסיתים את הילדים נגדכם במסגרת הליך הגירושין? כך תפעלו

כאשר ההורה המסית אינו מסכים להפסיק את אקט ההסתה ואף מחמיר את מעשיו, יש להתייחס לדבר ברצינות יתרה ולפנות במהירות להליכים משפטיים. פסיקה של שופט בבית דין למשפחה יכולה לסייע הן להפסקת ההסתה והן לקביעת עובדות בשטח על ידי הכרעה בנושא המשמורת, לטובתו של ההורה שנעשתה הסתה כלפיו.

 

בשורה התחתונה

למרבה הצער, הסתה של ילדים על ידי הורה בהליך גירושין היא דבר שקורה לעיתים קרובות מדי. לכן חשוב להיות ערניים למצבם של הילדים בהליך הגירושין ולנסות להעריך אם נעשה ניסיון של ההורה להסית אותם כנגדכם. במצב בו מתקיימת הסתה כאמור לעיל, חשוב לפעול בעזרת עורך דין גירושין על מנת להימנע מהסלמת הסכסוך ולחסוך מן הילדים את ההשלכות החמורות של המעשה לטווח הארוך.

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא