זמני שהות עם אב חולה

החיים שלנו רצופים באתגרים הניצבים בפנינו במגוון סיטואציות. אחד האתגרים הגדולים יותר שאדם עלול להתמודד עימם בבגרותו, נוגע לפירוק התא המשפחתי, במסגרת הליכי גירושין. לאור העובדה שפעמים רבות ילדים מעורבים בהליך, ישנם מכלול שיקולים שחשוב להביא בחשבון כדי להימנע מפגיעה בהם.

לא אחת מתגלעים חיכוכים וחילוקי דעות בכל הנוגע לנושא המשמורת וזמני השהות בין זוגות גרושים, שנועדו לעגן את זכויותיהם בגידול הילדים המשותפים. הסיפור נוטה להסתבך אף יותר כשמדובר על זמני שהות עם אב חולה או אם חולה. במסגרת הסקירה הבאה נדון בנושא רגיש זה ובדרכים האפשריות לטפל בסוגיה של זמני שהות עם אב חולה באמצעות עורך דין גירושין.

זמני שהות כחלק בלתי נפרד מהליך הגירושין

ברגע ששני בני הזוג מגיעים להחלטה להתגרש, עומדות בפניהן לא מעט נקודות שבהן הן יצטרכו להכריע. מעבר למזונות, לימודי הילדים, מקום המגורים ועוד, ייקבעו גם זמני שהות כחלק מהליך הגירושין.

זמני שהות הם אלו שיגדירו את האופן שבו הילדים יוכלו להיפגש עם הוריהם שאינו מתגורר איתם, דבר שידוע בחלק מהמקרים כ"כל שבת שנייה", לדוגמא. זמני שהות נקבעים כחלק מהליך הגירושין, ואותם צריכים לכבד שני בני הזוג באופן מלא. אז איפה העניינים מתחילים להסתבך? למשל, במקרים שבהם מדובר על זמני שהות עם אב חולה.

 

על הקשר בין בריאות הגוף והנפש של ההורה לבין זמני שהות

זמני שהות כבודם במקומם מונח, אולם בחלק מהמקרים לא ניתן לכבדם בשל מכלול אילוצים הקשורים לאחד מבני הזוג או לילדים עצמם. מקרים כמו מחלה, לדוגמא, הם מקרים שבהם זמני שהות לא יוכלו להיות מכובדים בתאריך המחלה הספציפי, ובהתאם הם יצטרכו להשתנות.

כמובן ששני בני הזוג צריכים לאשר את השינויים בזמני שהות, על מנת שתתקבל ביניהם החלטה שמקובלת על שניהם. לעומת זאת, לצד מקרים שבהם שני בני הזוג מקבלים יחד את ההחלטה, קיימים גם מקרים של הפרת זמני שהות מצד אחד מהצדדים, עליהם נפרט בהמשך.

 

זמני שהות עם אב חולה – מה יכול לקרות במסגרתם?

ישנם מקרים שבהם אביהם של הילדים חולה, ולכן זמני שהות לא יוכלו להתקיים כהלכה. מה שכן, לפעמים מדובר לא על מחלה נקודתית כמו שפעת, לדוגמא, או על וירוס חולף, אלא על מחלות קבועות שהאב חולה בהן.

הסדרי ראייה עם אב חולה
זמני שהות עם אב חולה

מחלות כמו סרטן, איידס וכו' יכולות להשפיע על זמני שהות עם אב חולה, שכן המחלות מצריכות לא פעם זמני אשפוז או זמני טיפול המתנגשים עם זמני השהות. במקרים שכאלו יצטרכו שני בני הזוג להגיע להסכמות ביניהם באשר לשינויים שיתרחשו במסגרת זמני שהות – הסכמות שעדיף שיתקבלו בסיוע עורך דין גירושין.

 

מחלה או זיוף של מחלה? זמני שהות עם אב חולה במקרים שמוטל בהם ספק

לצד המחלות שעליהן פירטנו, קיימים גם מצבים שבהם האב טוען למחלה, ואילו האם טוענת שהמחלה היא תוצר של התנהלות לא ראויה מצד האב. למשל, מחלות שמתפתחות בעקבות קיום יחסי מין לא מוגנים עם פרטנרים רבים, מחלות שמתפתחות בעקבות שימוש בסמים או באלכוהול באופן תדיר ועוד.

במקרים שכאלו, הצד השני עלול לקחת את ההחלטה לידיו, ולמנוע מהצד השני לקחת צד בהחלטה. במקרים אלו, כאשר עולה מחלוקת ברורה בין שני הצדדים, שבמסגרתה צד אחד דורש לפגוש את ילדיו ואילו הצד השני מונע זאת ממנו, בעקבות המחלה ובעקבות הנסיבות שגרמו להתפתחותה – עולה הצורך בהתערבות משפטית.

 

כיצד עורך דין גירושין יכול לסייע בגיבוש זמני שהות עם אב חולה?

במקרים בהם שני בני הזוג מתנגחים האחד בשניה ואינם מסוגלים להגיע לכדי החלטה משותפת, עורך דין גירושין הופך להיות אופציה רלוונטית ביותר, עורך דין גירושין יודע כיצד להתנהל, אל אילו גורמים לפנות, וכיצד להוביל לכדי התוצאה המבוקשת על ידי בן הזוג הנעזר בשירותיו. שני הצדדים, כמובן, יכולים להיעזר בעורך דין גירושין לטובת העניין, אז בואו נראה כיצד הדבר בא לידי ביטוי.

 

שימוש בעורך דין גירושין לשם הפסקת זמני שהות עם אב חולה

במידה והאם משוכנעת שמחלתו של האב היא מחלה מדבקת, מחלה שעלולה להשפיע בדרך זו או אחרת על הילדים או עליה, מחלה שנובעת מתוך התנהלות לא ראויה של האב ועוד, היא יכולה לפנות לעורך דין גירושין לשם הפסקת זמני שהות עם אב חולה. כמובן שאין מן הדבר להכריע שרצונה אכן יתממש, והדבר יוכרע על ידי בית המשפט בלבד, אולם עורך דין גירושין יוכל לסייע לה לאסוף את הראיות שמוכיחות את העובדה שהצדק נמצא עמה.

 

האם עורך דין גירושין יכול לסייע באכיפת זמני שהות עם אב חולה כפי שנקבעו מראש?

גם האב החולה יכול לפנות אל עורך דין גירושין, במטרה להוכיח את הפרת זמני השהות על ידי האם, ועל מנת להחזיר אותם למקומם. גם כאן, יצטרך האב החולה להוכיח שהאם מונעת ממנו לראות את ילדיו בשל מחלתו, ובהתאם לאישורים המתאימים – יוכיח שמחלתו אכן מאפשרת זמני שהות תקינים איתו, שלא מעמידים אף צד שמעורב בעניין בסיכון מסוג כזה או אחר.

 

היכן ניתן לקבל סיוע משפטי מקצוע בעניין זמני שהות עם אב חולה?

חלק מהאנשים מאמינים שהם יכולים להתמודד עם כל מה שיקרה בדרכם באופן עצמאי, אולם בפועל הם מגלים שהעניין הוא הרבה יותר מורכב מכפי שהם חשבו בתחילה. המשפט הידוע "אתה יודע עם מי אתה מתחתן, אבל אתה לא יודע ממי אתה מתגרש" הוא משפט שמתברר פעמים רבות כרלוונטי ביותר בעניין של זמני משמורת ושהות, שכן גם לאורך הליך הגירושין וגם בסיומו, כל אחד מבני הזוג עלול להיתקל בצד אחר מזה שהכירו בני זוגם בימים טובים יותר.

הצד הזה עלול להיות הרסני למדי, ולהוביל לכדי ריבים רבים, מחלוקות קשות, ופגיעה בזכויות ההורה השני. מהסיבה הזו בדיוק – עורך דין גירושין הוא הדרך לוודא שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם במסגרת הליך הנישואין ולאחריו, ובפרט כשמדובר על זכויותיכם הנוגעות לילדיכם.

 

סיוע מעורך דין גירושין לגיבוש זמני שהות עם אב חולה – כי אין סיבה להתמודד עם זה לבד

עורך דין גירושין לשם הסדרת הנושא של זמני שהות עם אב חולה יכול להיות קריטי בחלק מהמצבים. היות ועורך דין גירושין מכיר את הנושא מקרוב, הוא זה שיוכל לדעת על אילו סעיפים בחוק להסתמך, על אילו נקודות ללחוץ, כיצד להשיג את הראיות הרלוונטיות ובאיזו דרך ללכת לשם השגת המטרה שלכם. לא משנה באיזה צד של המתרס אתם נמצאים – עורך דין גירושין יוכל לסייע לכם באמצעות ידע מוקדם, ניסיון עשיר, מקצועיות אין סופית וגישה נכונה.

 

זמני שהות עם אב חולה – הכי חשוב לא להרים ידיים

ברגע שנפגעים זמני שהות עם אב חולה בעקבות מחלתו, לא מומלץ בשום אופן להרים ידיים. אולי הדרך תהיה מאתגרת ולא פשוטה, אבל בסופו של דבר – זכרו שהמטרה היא לשמור על הילדים שלכם בריאים, וזהו הלך המחשבה שצריך להוביל אתכם בעניין. בהצלחה ורפואה שלמה!

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן. המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא