זמני שהות לסב ולסבתא

אף שנהוג להתייחס לנושא הגירושין בתור נושא שנוגע אך ורק לשני בני הזוג המתגרשים ולילדים המשותפים להם, אם נתבונן בראיה רחבה יותר על הסיטואציה המורכבת הזו, נגלה שאנשים נוספים בחיי של הזוג המתגרש עלולים להיות מושפעים מהעניין הזה.

כשמדברים על הסב והסבתא של הילדים, מדברים בהחלט על צד שעלול להיפגע מהליך הגירושין. הפגיעה הזו רלוונטית גם, ואולי במיוחד, במקרים שבהם הליך הגירושין מתבצע בצורה מכוערת, שאינה שומרת על החוקים הלא כתובים בכל הנוגע למפגשים של הילד עם קרובי משפחתו, מכל צדדיה. מהסיבה הזו בדיוק, הגדרת זמני שהות לסב ולסבתא היא בהחלט אפשרות שיש לתת עליה את הדעת.

במדריך הבא נבדוק במה היא כרוכה ולאילו תוצאות היא יכולה להוביל.

האם זמני שהות לסב ולסבתא הם דבר המעוגן בחוק?

אז נתחיל מלענות על השאלה הזו בצורה חד משמעית – בהחלט כן. היות וידוע שחלק לא קטן מהליכי הגירושין נעשים בצורה לא ממש יפה, חלקים מהמשפחה עלולים להישאר מקופחים, ולסבול ממפגשים מועטים עם הנכדים, ובמקרים מסוימים אף מחוסר מפגשים כללי. ההבנה שחלקים נוספים מהתא המשפחתי קשורים להליך הגירושין ועלולים להיות מושפעים ממנו – זמן שהות לסב ולסבתא נותן להם הזדמנות לעגן באופן חוקי את האפשרות שלהם למפגשים עם הנכדים.

 

זמני שהות לסב ולסבתא – כדי לא למנוע מאף אחד להיפגש ולהנות

יחסים בין סב וסבתא לבין הנכדים הם יחסים מאוד מיוחדים. מצד אחד מדובר כאן על דמות בוגרת וחינוכית, אך מצד שני היא דמות שחשוב לה יותר לייצר רגעי הנאה וצחוק, מאשר להוות דמות מחנכת, סמכותית וקשוחה. לאורך השנים, הנכדים מתרגלים לקבל את הסוכריה שהם אוהבים אצל סבא וסבתא, להתפנק איתם בחיבוקים, וכמובן לאכול את האוכל הטעים שהם מכינים.

זמני שהות לסב ולסבתא יכולים לשמור על כל אלו במסגרת שמעוגנת באופן חוקי מול בית המשפט, במידה והמפגשים אינם מתקיימים בצורה טבעית, בשל התערבות לא ראויה של בן הזוג השני, שהוא אינו בנם או בתם של הסב והסבתא המדוברים.

למה לא כדאי לוותר על זמני שהות לסב ולסבתא?

הסבא והסבתא של הנכדים הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. הם אחראים על מגוון פעילויות שונות כמו בייביסיטר, הוצאה מהגן, אירוח בשישי ועוד, ולכן תלישה שלהם מהשגרה של הנכדים עלולה לפגוע בשני הצדדים באופן אנוש מבחינה רגשית.

אמנם הליכי הגירושין בין ההורים של הילדים לא אמורים לפגוע בסבא ובסבתא שלהם, אבל תתפלאו לדעת שלא מעט אנשים ממש לא מתחשבים ברגשות של הצדדים, ומנצלים את הגירושין על מנת למנוע מהמפגשים האלו להתקיים. במקום לקבל את רוע הבשורה, זמני שהות לסב ולסבתא יכולים לתת מענה יעיל שיגרום למפגשים להמשיך ולהתקיים כרגיל.

הסדרי ראייה לסב ולסבתא
זמני שהות לסב ולסבתא

זמני שהות לסב ולסבתא יכולים גם לסייע להורה במקרים מיוחדים

קיימים לא מעט מקרים שבהם האב הגרוש אינו משלם את המזונות שאותם הוא צריך לשלם לאם, לא בזמן ולא בכלל. ברגע הזה, יכולה האם לפנות אל הסבא והסבתא על מנת לדרוש מהם לממש את זכותה לקבלת מזונות, ובדיוק כפי שהם קשורים למילוי הזכויות שלה, כך הם, בהתאמה, צריכים גם ליהנות מהזכויות שלהם למפגש עם הנכדים.

 

חשוב לכבד זמני שהות לסב ולסבתא מתוך מחשבה על העתיד

זמני שהות לסב ולסבתא עוסקים מטבעם באנשים בני הגיל השלישי. באופן טבעי, ככל שהסבא והסבתא מתבגרים יותר, כך הולך וקרב היום שבו אם ילכו לעולמם, בתקווה בנסיבות של שיבה טובה. זמני שהות לסב ולסבתא, בעיקר בגילאים המתקדמים יותר, הם דבר שאותו כדאי לכבד.

ברגע שהסב או הסבתא ילכו לעולמם, בתקווה שבשלב כמה שיותר מאוחר כמובן, אי כיבוד זמני שהות עמם עלול להוביל אתכם לרגשות אשמה קשים, ולייצר אצל הילדים תחושות פספוס גדולות, שבהחלט עלולות לפגוש אתכם גם כשהם יגדלו.

 

שברון לב בעקבות מחסור במפגשים עם הנכדים עלול להוביל למצבים נוראיים

במקרים מסוימים, המניעה מהסב והסבתא לראות את נכדיהם עלולה להוביל אותם, לאור גילם המבוגר, להתמודדות עם דכאונות קשים, שברון לב עמוק ואפילו למוות, במקרים קיצוניים. בגיל המתקדם שלהם, הם אמורים לחיות חיי שלווה ונועם, שבמסגרתם הם נהנים ממפגשים תכופים עם הילדים, משחק משותף איתם ושיחות שמשאירות אותם צעירים בנפשם. במידה ומתרחשת מניעת מפגשים שכזו, זמני שהות לסב ולסבתא הם הפתרון הטוב ביותר.

 

זמני שהות לסב ולסבתא במקרים שבהם ההורה שהוא בנם או בתם נפטר

זמני שהות לסב ולסבתא הם דבר שכדאי לדאוג לו לא רק במקרים של הליכי גירושין מכוערים, אלא גם במקרים שבהם אחד ההורים נפטר, ואילו ההורה השני מונע מהסב והסבתא מצד ההורה שנפטר מפגשים עם נכדיהם. מדובר על סיטואציות שאולי לא נתפשות בקלות על ידי ההיגיון האנושי, אבל הן בהחלט סיטואציות קיימות, למרבה הצער.

 

זמני שהות לסב ולסבתא לא צצים משום מקום – הם מצריכים עבודה מקדימה

במידה ואתם מגיעים למצב שבו אתם רוצים לעגן בחוק זמני שהות לסב ולסבתא, ממש לא כדאי לצאת לדרך הזו באופן עצמאי. כדאי תמיד להיעזר באנשי מקצוע שמבינים יותר מכם בנושאים האלו, ועורך דין גירושין הוא בהחלט אחד מהם. עורך דין גירושין מקצועי ידע להדריך אתכם בדרך, ולבנות ביחד איתכם אסטרטגיה שתוכל להוביל לקבלת התוצאות שלהן אתם מייחלים.

 

עורך דין גירושין רלוונטי הן לזמני שהות לסב ולסבתא והן להליך הגירושין כולו

עורך דין גירושין אשר התמקצע באופן ספציפי בהליכי הגירושין השונים, יודע לתת מענה טוב לכל סיטואציה שקשורה אליהם. בין אם מדובר בזמני שהות לסב ולסבתא ובין אם בשלבים אחרים בהליך הגירושין, עורך דין גירושין ידע לתת מענה ראוי לכל מצב ומצב.

לא פחות חשוב מזה, חשוב להבין שההסתייעות בעורך דין גירושין הופכת את כל ההליך המשפטי למסודר ומאורגן, והוא יכול לסייע לכם גם באיסוף ראיות, מסמכים ועדויות שיוכלו לשמש אתכם במהלך התביעה.

 

להרים ידיים זאת לא אפשרות – הילחמו על המפגשים שחשובים לכם ולנכדיכם

בסופו של דבר, מדובר כאן על שני צדדים שעלולים להיפגע בצורה ברורה ממניעת המפגשים בין הסב והסבתא לבין נכדיהם. אם ננתק לרגע את הליך הגירושין מהשיקול החשוב של טובת הילדים, נגלה שהדבר הכי טוב עבורם הוא לשמור, עד כמה שניתן כמובן, על השגרה שאליה הם רגילים, כאשר חלק נכבד ממנה הוא המפגשים התדירים עם הסב והסבתא.

אמנם קל להרים ידיים אל מול הורה שמונע מהסב והסבתא לפגוש את נכדיהם, אך אין שום סיבה לעשות זאת. פנו לעורך דין גירושין מוסמך ומקצועי, בעל ניסיון עשיר והצלחות רבות, ותוכלו להבטיח שהמפגשים עם הנכדים שלכם לא יתקיימו במסגרת אקראית, אלא במסגרת מסודרת ומעוגנת בחוק.

 

התוכן באתר זה אינו מהווה מידע משפטי מחייב, ומומלץ שלא להסתמך עליו בשום אופן.

המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידע כללי בלבד ואינו מהווה בשום צורה תחליף לקבלת סיוע משפטי אישי מטעם עורך דין המתמחה בדיני משפחה. במידה ונדרש ייעוץ משפטי בנושא גירושין או סכסוכים משפחתיים, יש לפנות בהקדם האפשרי לליווי וייצוג של עורך דין בעל התמחות בדיני משפחה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את