חיפוש

הונאה בכרטיסי אשראי

הונאת כרטיסי אשראי הפכה להיות בשנים האחרונות אחת מעבירות הרכוש השכיחות ביותר. מצד אחד התופעה גורמת לאי נעימות ולנזק כספי רב לאדם שהכרטיס שייך לו, אך מצד שני התופעה גורמת לפגיעה קשה בעסקים ובחברות האשראי השונות אשר מנסות להתמודד מול התופעה. הונאה בכרטיסי אשראי יכולה להיגרם ממגוון רחב של סיבות, ולכן צריך לאתר את ההונאה בצורה מהירה ולטפל בה ביעילות על מנת למנוע את הנזק. ככל שתטפלו בבעיה בצורה מהירה ואסרטיבית יותר, כך הנזק הצפוי יהיה נמוך יותר.

 

הונאה בכרטיסי אשראי – פנייה לעורך דין פלילי

מיד עם ההיתקלות הראשונה שלכם במקרה של הונאה בכרטיסי אשראי, מה שעליכם לעשות זה לפנות לעורך דין פלילי. איש מקצוע בדמות עורך דין פלילי ידע בדיוק מה צריך לעשות ולאילו גופים לפנות על מנת להחזיר את הכסף ולאתר את האדם שביצע את העבירה. למרות שמדובר בבעיה נפוצה מאוד, אחד מהדברים המסובכים והקשים ביותר זה לאתר את האדם שביצע את העבירה.

לכן באמצעות עורך דין מרמה והונאה תוכלו להגיע למצב שבו אתם פותרים את הבעיה במהירות, ומפעילים בו זמנית את כל הגופים אשר יכולים לסייע לכם על מנת לפתור את הבעיה. כיום ישנם עורכי דין פליליים רבים אשר מכירים את התחום של הונאה בכרטיס אשראי, וכל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לפנות אליהם והם כבר ידעו מה לעשות בנידון.

 

מהם סוגי העבירות הקשורות לתחום של הונאה בכרטיסי אשראי?

חוק כרטיסי האשראי שחוקק בשנת 1986 קובע כי יש שלוש עבירות משמעותיות הקשורות לתחום של כרטיסי האשראי. כמובן שלכל אחת מהעבירות הללו יש עונש שונה, ולכן חשוב מאוד לעשות את ההפרדה בין כל אחת מהעבירות הללו. ברוב המקרים העונש ההתחלתי על הונאה בכרטיסי אשראי מגיע ל-3 שנות מאסר, כאשר אם מדובר בעבירה בנסיבות מחמירות העונש יכול להגיע גם ל-5 שנות מאסר. אלו הן שלושת העבירות הנפוצות ביותר הקשורות לכרטיסי האשראי:

 

העבירה הראשונה הינה גניבת כרטיס אשראי

סעיף 16 לחוק. החוק קובע כי כל אדם אשר מחזיק ברשותו כרטיס אשראי של אדם אחר ללא ידיעתו או בניגוד לרצונו ומעוניין להשתמש בו – יכול להיות מואשם בעבירה של גניבת כרטיס אשראי. העונש על פי החוק הינו 3 שנות מאסר בפועל. חשוב לציין כי על בעל הכרטיס להוכיח כי האדם אשר החזיק בכרטיס האשראי שלו רצה לעשות בו שימוש או עשה בו שימוש בפועל בניגוד לרצונו. במידה ולא הוכח הדבר, המחוקק אינו יוכל להאשים את האדם שהשתמש בכרטיס בעבירה של גניבת כרטיס אשראי.

 

העבירה השנייה הינה שימוש בכרטיס חיוב

סעיף 17 לחוק. החוק קובע כי כל אדם אשר משתמש בכרטיס אשראי או באחד ממרכיביו על מנת להונות אדם או חברה מואשם בעבירה זו. העונש כאמור יכול להגיע לעד 3 שנות מאסר, כאשר אם העבירה בוצעה בנסיבות מחמירות העונש יכול לזנק עד ל-5 שנות מאסר.

 

העבירה השלישית הינה החזקת ציוד לזיוף כרטיס חיוב

סעיף 18 לחוק. החוק קובע כי כל אדם אשר מחזיק במכשיר או בחומר המיועד להעתיק את פרטי הכרטיס של אדם אחר ללא הסכמתו יכול להיות מואשם בעבירה זו. גם במקרה הזה העונש המקסימאלי יכול להגיע עד ל-3 שנות מאסר בפועל. אך גם במקרה הזה על מחזיק הכרטיס להוכיח כי פרטי הכרטיס הועתקו על מנת לעשות בהם שימוש או להונות אותו.

בכל אחד מסוגי העבירות הללו ישנה ענישה משמעותית מאוד עבור מבצע העבירה. אך מחזיק הכרטיס חייב להוכיח כי מבצע העבירה אכן תכנן להשתמש בכרטיס הגנוב. לכן חשוב מאוד לפנות אל עורך דין פלילי על מנת שייצג אתכם בצורה נאמנה ויעזור לכם לאסוף את כל הראיות הדרושות בכדי לקדם את הליך התביעה. באופן עצמאי יהיה לכם קשה מאוד להתמודד עם מצב שבו תצטרכו לאסוף את הראיות ולהביא את כל ההסברים בפני בית המשפט. הונאה בכרטיסי אשראי היא מכת מדינה, אך חשוב לדעת כיצד להתמודד עם הסיטואציה על מנת להביא לפתרון הטוב והאידיאלי עבור כל מי שמעורב בסיפור.

כיצד ניתן לבצע הונאה בכרטיסי אשראי?

בזכות התקדמות הטכנולוגיה, קיימות לא מעט שיטות אשר יכולות לסייע בעבירות הקשורות להונאה בכרטיסי אשראי. כאמור ישנן שלוש שיטות ראשיות אשר הפכו להיות מהשיטות השימושיות ביותר כיום שאמצעותן ניתן לבצע הונאה בכרטיסי אשראי.

 

השיטה הראשונה

השיטה מדברת על גניבת הכרטיס באופן פיזי ושימוש בו ללא ידיעתו של בעל הכרטיס. עם היוודע דבר הגניבה לבעל הכרטיס, הוא ככל הנראה יפנה אל חברת האשראי על מנת לחסום את הכרטיס. מדובר באחת משיטות הגניבה המוכרות ביותר, כאשר ברוב המקרים הגנב משיג את כרטיס האשראי ביחד עם כל תכולת הארנק או אפילו ביחד עם הטלפון הנייד בכדי שיסייע להשיג את הקוד האישי של בעל הכרטיס.

 

השיטה השנייה

השיטה מדברת על שכפול הכרטיס על ידי העתקת הפס המגנטי שלו. התופעה הפכה להיות נפוצה יותר בשנים האחרונות כאשר הטכנולוגיה בעולם כולו התקדמה בצורה ניכרת. כיום כל בעל עסק יכול להוריד תוכנה למחשב שבו הוא מחייב את הכרטיס שלכם, ובאמצעות התוכנה הוא יכול להעתיק את נתוני הפס המגנטי אשר בכרטיס שלכם.

 

השיטה השלישית

השיטה מדברת על גניבת פרטי הכרטיס באופן מלא או חלקי. בעת רכישה טלפונית או כאשר אנו מציגים את הכרטיס במקומות שונים, יכול אדם מסוים להעתיק את פרטיו וכך להשתמש בהם עד אשר הדבר יתגלה. נכון להיום מדובר בשיטה הקלה והנוחה ביותר לביצוע של הונאה בכרטיס אשראי.

כרטיס אשראי