הדחת קטין לשימוש בסמים

הדחת קטין לסמים היא סוגיה מורכבת שעיקרה עבירה פלילית מהחמורות ביותר, חומרתה של עבירה פלילית זו באה לידי ביטוי בכך שעונשה עלול להגיע לכדי עשרים וחמש שנות מאסר. להרבה מן העבירות הפליליות יש עונשים קשים, אך אם לעבירה כלשהי כמו הדחת קטין לעבירות סמים יש פוטנציאל להגיע לעונש של עשרים וחמש שנות מאסר, עבירה זו נחשבת בין הקשות.

מה זה הדחת קטין לסמים

כמו שהזכרנו הדחת קטין לסמים היא עבירה פלילית חמורה והיא אחת מתוך עבירות הסמים הקיימות. כאשר מפורטות בחוק עבירות הסמים כתובה המילה "הדחה" וכוונתה באופן כללי היא מצב בו אדם שעבר את גיל שמונה עשרה הנקרא בגיר מספק לקטין סמים כלשהם.

חשוב מאוד לדעת שישנם מקרים נוספים הקבועים בחוק בהם בגיר נחשב כאדם שעבר עבירה פלילית של "הדחת קטין לסמים", למשל מקרה בו אדם בגיר שאחראי על קטין מסוים הפקיר את הקטין בזמן אחריותו וכך נגרם מצב בו הוא הניח לקטין להשתמש בסמים או להשיג אותם.

מצב נוסף שאדם עובר עבירה פלילית של הדחת קטין לשימוש בסמים הוא מצב בו בגיר קבע עם קטין מפגש במקום מסוים לצורך עסקת סמים או שגרם לו לרכוש סמים, גם מצבים בהם בגיר מעביר לקטין סמים או אביזרים לצריכת סמים על ידי העברה דרך אנשים אחרים או הענקה לקטין באופן אישי.

 

מי נקרא קטין?

כאשר אנחנו מדברים על קטין, הכוונה היא לנער או נערה שעדיין לא מלאו להם שמונה עשרה שנים, זאת אומרת נערים או נערות בגיל ההתבגרות, בדיוק השנים בהם הסקרנות גוברת והם רוצים לטרוף את העולם תוך כדי ניסיונות דברים חדשים ומעניינים.

בשנים האחרונות אנו עדים להתרחבות התופעה של צריכת סמים על ידי בני נוער ולעיתים אף קטנים מכך, ככל שעוברות השנים גילאי החשיפה לסמים ולאלכוהול של בני נוער יורד ואתו כמות המתמכרים בכל שנה עולה באופן משמעותית.

אם נחשוב לעומק על התופעה וודאי נבחין בכך שרבים הילדים הנחשפים לסמים דרך אנשים מבוגרים או בני נוער הגדולים מהם במספר שנים, מה שאומר שבמקרים רבים אדם מבוגר חשף נער או נערה לסמים ועניין אותם בכך, מכאן אנחנו יכולים להבין את חומרת המעשה בפן הפלילי, כאשר אדם בגיר גרם לכך שנער או נערה מתחת לגיל שמונה עשרה יכנסו לעסקי הסמים שהם אינם חוקיים המעשה שלו הוא קשה מאוד ועליו להיענש בחומרה רבה.

הדחת קטין לשימוש בסמים
הדחת קטין לשימוש בסמים

סיבה נוספת לחומרת המעשה של אדם שעשה את העבירה הפלילית של הדחת קטין לסמים היא בכך שבמקרים רבים עבירה זו מלווה בעבירות נוספות של בגיר כלפי קטינים ולכן כאשר אדם בגיר נמצא בקשר כלשהו עם קטין או קטינה בקשר לעסקאות או לצריכת סמים הדבר בעייתי ולא רק בעקבות כך שמדובר בסמים אלא גם בגלל העבירות שיכולות להיווסף.

כאשר נער או נערה מכירים לראשונה את העולם של הסמים השונים, הם מגלים עולם קסום לכאורה, גיל ההתבגרות הוא גיל קשה מאוד, מלא במשברים גדולים ובקשיים הגוף משתנה, הכול סביב מתערער ובני הנוער מרגישים לעיתים חלשים וזקוקים לעזרה, לעיתים בדיוק ברגעי המשבר האלה פוגשים בני הנוער אנשים שהיו בקשיים דומים ויצאו מהם בעקבות סמים, אז מתחילים בני נוער רבים בתהליך שהורס את חייהם.

חומרת המעשה של אדם הגורר נערים למצב הקשה של התמכרות לסמים ואפילו רק צריכת סמים לעיתים רחוקות היא גדולה כיוון שחייהם של בני הנוער לא ישובו לעולם למסלולם והחזרה לתלם תהיה קשה ולעיתים כמעט בלתי אפשרית.

לכן כאשר מגיע מצב בו אדם נתפס בגין הדחת קטין לסמים העונש שלו בדרך כלל יהיה מאסר, כיוון שאדם שגרם לבני נוער לרדת מהמסלול הישר בו הם היו, הוא ממש סכנה לציבור ואינו יכול להסתובב חופשי, חשבו על כך שאם אדם שמואשם בעבירה זו ימשיך להסתובב חופשי ולעשות את מעשיו הוא ימשיך להזיק לנערים ונערות רבים ולחשוף אותם לסמים ודומיהם.

אם קרה מצב ואתם או אדם שקרוב אליכם נעצר באשמת הדחת קטין לסמים, עליכם לדעת שלא כל אדם שעשה את המעשה הזה וגרם לקטין לצרוך סמים או להיכנס לעסקי הסמים יואשם ויקבל את אותו העונש, הדבר תלוי בדברים רבים, לכן מיד עם היוודע לכם האשמה המוטלת עליכם או על קרוב שלכם עליכם לפנות אל עורך דין פלילי המתעסק בענייני פלילים.

 

מדוע חשוב מאוד לפנות לעורך דין פלילי במקרה הזה?

כאשר מדובר על עבירה פלילית שהעונש עליה יכול להיות קשה מאוד, חשוב מאוד שכבר משלביה הראשונים של החקירה יהיה מעורב עורך דין פלילי מיומן בכדי שיוכל להביא למצב שהעונש יהיה מזערי ככל האפשר.

במקרה של עבירה של הדחת קטין לשימוש בסמים, העונש תלוי בגיל של הקטין ובמקרה שאירע, אילו סמים נכחו באירוע ומה היו פרטי המקרה, עורך הדין לענייני פלילים ילמד היטב את פרטי האישום ויוכל לעזור לנאשם להיענש בעונש המזערי ביותר.

הדחת קטין לשימוש בסמים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הדחת קטין לשימוש בסמים

מידע נוסף סביב הנושא

עבירות ייצור סמים

פקודת הסמים המסוכנים, מגדירה אילו פעולות מהוות עבירות סמים, פעולות כגון: ייצור, הכנה, הפקה, החזקה, סחר, ייבוא וייצוא של סמים. הפקודה מפרטת גם מהם החומרים

סמים לצריכה עצמית

על פי פקודת הסמים בישראל, חל איסור על אספקת סמים לצריכה עצמית, ללא אישור מתאים (קרי: אישור לאחזקת קנאביס רפואי, למשל). אדם הנתפס עם סמים,

אי הפללה בקנאביס

משמעותה של אי הפללה היא התייחסות מקלה לעבירה מסוימת, ובהקשר של אי הפללה בקנאביס – הכוונה הינה למקרה של צריכה עצמית של קנאביס. הצעת החוק

תפיסת סמים שיובאו מחו"ל

בעיית הסמים היא בעיה מוכרת ביותר, ולצערנו היא רווחת במיוחד במדינת ישראל. משטרת ישראל פועלת רבות על מנת למגר את תופעת ייבוא הסמים והסחר בסמים,

חילוט רכוש בעבירות סמים

אחד האמצעים המשמעותיים ביותר שבית המשפט עשוי לעשות בו שימוש נגד מי שביצע עבירות סמים, הוא לחלט רכוש השייך לו לטובת אוצר המדינה. יש מקרים

עבירת תיווך בעסקת סמים

פקודת הסמים המסוכנים התשל"ג 1973 עוסקת בכלל ההיבטים של העיסוק בסמים. הפקודה מגדירה במפורש את הענישה אשר מי שעוסק בתיווך בעסקת סמים עלול לספוג. מדובר