תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי

כמו שאנחנו מוציאים כסף על בגדים, אוכל ומותרות, גם הבריאות שלנו והליכים רפואיים עולים לנו הרבה כסף. אמנם כולנו מבוטחים בביטוח לאומי אשר מעניק לנו בהתאם כיסויים רבים, אך הוא לא מכסה הכול.

את מה שלא מכוסה בביטוח הלאומי, ניתן לכסות בביטוחים פרטיים, כך שתהיו לדוגמא זכאים להגיש תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי ולקבל סיוע במימון הניתוח שנדרשתם אליו.

ניתוח בבית חולים ציבורי, יכול לעלות לכם הרבה כסף ובהתאם גם הפיצוי שתקבלו לאחר שתגישו תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי יכול להיות מאוד גבוה.

ההחזר הכספי שהביטוח ייתן לכם יכול להיות החזר מלא או חלקי, כך שהוא יכול להגיע גם לכמה אלפי שקלים ואפילו יותר. כל שעליכם לעשות הוא להגיש תביעה מסודרת וכדי לייעל אותה, כדאי מאוד שתפנו לאיש מקצוע.

באם אתם עתידים לעבור ניתוח בבית חולים ציבורי או שכבר עברתם ושילמתם עליו, מגיע לכם החזר מחברת הביטוח שלכם בהתאם לכיסויים הקיימים בפוליסה שלכם. אתם לא חייבים להיות לבד בתהליך כל שעליכם לעשות הוא לפנות אלינו ולקבל סיוע של עורך דין מקצועי ומנוסה.

תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי

בארץ ישנם בתי חולים ציבוריים ובתי חולים פרטיים אשר מעצם היותם פרטיים ההליכים בהם לרוב יעלו גם יותר כסף למטופל. למרות שבית חולים ציבורי זול יותר, הוא עדיין עולה כסף וגם יכול להיות יקר מאוד.

לאלו המכוסים בפוליסה מתאימה ישנה אפשרות להגיש תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי אשר קבלתה יכולה לספק סיוע במימון.

תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי
תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי
כמה מקבלים? בגלל שתביעה דורשת הרבה בירוקרטיה ולעיתים אפילו כאבי ראש, סביר שתבדקו כמה בכלל תוכלו לקבל והאם זה שווה לכם. חשוב להדגיש כי הפיצוי משתנה ותלוי בכל מיני גורמים כך שלא ניתן לקבוע מחיר גורף. כן ניתן לקבוע כי הסתייעות בעורך דין המתמחה בתחום, יכולה גם לחסוך לכם את הבירוקרטיה וכאבי הראש וגם להשיג לכם החזר כספי מבלי הרבה מאמץ. הנה כמה גורמים המשפיעים על גובה ההחזר שתקבלו.

  1. מחירו של הניתוח ששולם או לפי המדד של משרד הבריאות
  2. תנאי הפוליסה של המבוטח
  3. סוג הניתוח שביצע המטופל
איך מקבלים? על מנת לקבל את ההחזר הכספי יש להגיש תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי. את התביעה (לרוב, מגישים באתר של חברת הביטוח בטופס אינטרנטי אשר דורש פרטים אישיים, פרטים על הניתוח, קבלות או תיעודי תשלום וגם חוות דעת של רופא מומחה אשר מטפל בלקוח. את ההחזר מקבלים לחשבון של הלקוח לפי מה שמעודכן בחברת הביטוח או באם עודכן בטופס.
מה צריך להגיש? מילוי הטופס על ידי הלקוח לא מספיק והוא נדרש להגיש דברים נוספים אשר משתנים בין חברת ביטוח אחת לאחרת, בין פוליסות ואפילו בין מבוטחים. חשוב להבין (סיוע של עורך דין יקל עליכם מאוד) מה אתם נדרשים להגיש כדי שלא יתארך לכם התהליך, שלא תדרשו להביא מסמכים בהמשך ותגמרו עם הכל בהגשה אחת. כמובן שאיכות התביעה שתגישו משפיעה גם על התשובה שתקבלו.

 

שמרו את כל המסמכים

בגלל שעליכם להגיש המון טפסים אשר לא בהכרח נתתם עליהם את הדעת, שמרו כל מסמך, סיכום רפואי או חוות דעת שתקבלו בהקשר התהליך הרפואי שאתם עוברים. חברת הביטוח תדרוש מכם פרוטוקול של כל ההליך על מנת להבין האם הניתוח היה נדרש, כמה שילמתם וגם מה דעתו של הרופא בנושא. גם אם אין בכוונתכם להגיש תביעה כעת, תעדו הכל.

 

השתתפות או החזר

הכיסוי הביטוחי של הוצאות על ניתוח בבית חולים ציבורי יכול לבוא לידי ביטוי עוד טרם הניתוח או כבר לאחר שבוצע ושולם. כמובן שזאת תלוי בהליך שביצע המבוטח, באם פנה מראש או לא, וגם באופן הפעולה של חברת הביטוח בהקשר בית החולים הזה והניתוח שמבוצע.

  1. השתתפות מראש – סיוע במימון הניתוח הציבורי על ידי חברת הביטוח, מה שלא מצריך מהמבוטח להוציא סכום כסף גדול ממה שהוא צריך.
  2. החזר כספי – לאחר שכבר שילם המטופל על הניתוח מחיר מלא, הוא זכאי להגיש תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי ולקבל חלק מהכסף ששילם בחזרה לחשבון הבנק שלו. כמובן שזאת דורש תשלום מראש והימצאות מספיק כסף כדי לשלם על כך, אך לעיתים זאת הדרך היחידה.

 

תקופת התיישנות

חשוב שתדעו כי גם אם הניתוח בוצע לפני כמה שנים עדיין ביכולתכם להגיש תביעת החזר כספי בגין ניתוח בבית חולים ציבורי ולקבל כסף בחזרה.

על זכאות זו חלה תקופת התיישנות של כ-3 שנים, כך שגם אם עברו שנתיים מהביטוח עדיין תוכלו לדרוש את כספכם בחזרה. במקביל לכך, שימו לב לא להתמהמה עם התביעה בגלל שכביכול יש לכם כמה שנים, מכיוון שההליך יכול לקחת זמן ולא תרצו לפספס את ההזדמנות שמגיעה לכם.

ניתוח בבית חולים ציבורי עולה כסף למטופלים אשר עוברים אותו אך אם הם מבוטחים בפוליסה המכסה הוצאה זאת, מגיע להם החזר כספי שיסייע להם לממן את הניתוח.

באם אתם לא בטוחים אם הביטוח שלכם באמת מכסה את הניתוח שאתם עתידים לעבור בבית החולים הספציפי הזה, זה הזמן לברר ואם כן, לתבוע את החברה ולקבל את הכסף שלכם בחזרה.

אל תמתינו עוד רגע והתקשרו לייעוץ מותאם למצב ולפוליסה שלכם. אל תגיעו לשלם מחיר מלא על ניתוח בגלל שחוסר בקיאות בתחום הביטוח או חוסר פנאי להתעסק בכך, בשביל זה יש אותנו! מחכים לשמוע מכם!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?