גירושין ללא ילדים

המציאות של מוסד הנישואים בישראל כיום הוא שונה מבעבר. אם בעבר גירושין היו נדירים יחסית, כיום כ – 30 אחוזים מהאנשים שמתחתנים גם מסיימים את היחסים הזוגיים שלהם ברבנות. מעבר לכך, לא רק זוגות ותיקים עם ילדים מתגרשים, אלא גם זוגות צעירים, ללא ילדים, ואף זמן מועט לאחר החתונה.

אפשר להתווכח על החשיבות של המוסד ועל המצב החדש, אך זהו נושא מאוד מורכב. בתוך כך, גם הנושא של גירושין ללא ילדים עלה על המפה בשנים האחרונות, לאור העובדה שהמון זוגות צעירים מחליטים להתגרש לפני שעשו ילדים, כפי שנסביר במאמר זה.

גירושין ללא ילדים אמורים להיות הליך פשוט יותר מגירושין עם ילדים

בני זוג המתגרשים ללא ילדים מורידים לעצמם הרבה מאוד מתח ולחץ. הם לא צריכים לדאוג למזונות ולנושא המשמורת, אך גירושין ללא ילדים מגיעים גם הם עם הרבה מאוד אלמנטים שיש לתת עליהם את הדעת.

היתרון הגדול הוא שבני הזוג יכולים להתמקד בצרכים שלהם ולא בצרכי הילדים, ויש את האפשרות פשוט לנתק את הקשר לחלוטין, מאשר להיות בקשר מאולץ שסובב סביב הילדים והפעילויות השונות שלהם.

 

הסוגיות המרכזיות בהליכי גירושין ללא ילדים

במהלך הליך גירושין ללא ילדים יש שלוש סוגיות חשובות. ישנו עניין סידור הגט, נושא מזונות האישה ונושא חלוקת הרכוש. הליך סידור הגט הוא הליך פשוט מאוד, אלא במקרה בו אחד הצדדים לא מעוניין בגט, דבר שיגרור דיונים רבים בבית המשפט וחילוקי דעות משמעותיים מאוד.

מזונות האישה זוהי סוגיה שבאה לידי ביטוי בימים עברו, בהם נתפס כי בעל אחראי לפרנסת האישה לאחר הנישואין. כיום, מרבית הזוגות עובדים והנשים מפתחות קריירה, כך שנושא המזונות יכול להיות רלוונטי רק בחלק מהמקרים, וגם כאן יש מחלוקות לגבי זכאות האישה וגובה התשלום, שמשתנה לפי הסיטואציה.

 

על אופן חלוקת הרכוש בהליך גירושין ללא ילדים

נושא חלוקת הרכוש הוא סלע המחלוקת בהרבה מאוד מקרים של גירושין ללא ילדים וגם אם הגירושין נעשו ברוח טובה. אף אחד לא מוכן לוותר על זכאותו ואנשים רוצים לצאת לדרך החדשה בחייהם בצורה טובה מבחינה כלכלית.

זוהי סוגיה שנוטה להתפתח לכיוונים מאוד מכוערים אם אין עליה הסכמה מיידית, ובתוך כך, ישנם נושאים של הסכמי ממון שלעיתים נחתמים לפני הנישואים, נכסים שהתקבלו במתנה, נכסים חבויים, חשבונות בנק וכיוצא באלו.

גירושין ללא ילדים
גירושין ללא ילדים

מה מעמד הנכסים בהליכי גירושין ללא ילדים?

באופן עקרוני, כל רכוש שנצבר במהלך שנות הזוגיות של בני הזוג הוא רכוש משותף, אלא אם יקבע אחרת על ידי בית המשפט. חשוב לציין כי גם החובות הם משותפים, אלא אם כן מדובר בעבירות וקנסות שהתקבלו על אחד הצדדים, ולבטח כאשר היה זה באי ידיעת הצד השני.

בנוסף, יש לציין כי גם אם נכס רשום רק על אחד מהצדדים, זה לא אומר כלום לגבי החלוקה הסופית, שכן מדובר בנכס שנצבר בזמן התקופה הזוגית. בכל אופן, יש בנושא של גירושין ללא ילדים יש כמובן יוצאי דופן וחריגים בנושאי הנכסים השונים עליהם אפשר לדון בבית המשפט.

 

על חשיבותו של הסכם גירושין מסודר גם בהליכי גירושין ללא ילדים

בתור זוג ללא ילדים, הדבר הטוב והנכון ביותר שאפשר לעשות הוא לייצר הסכם גירושין מסודר ולפרק את החבילה במהירות וביעילות. ברוב המקרים של גירושין ללא ילדים הזוגות לא יחזיקו בנכסים משמעותיים או יוצאי דופן, ולא ירצו או יוכלו להוציא כספים רבים על ייעוץ משפטי והליכים משפטיים בבית המשפט. חשוב מאוד לסיים את היחסים על הצד הטוב ביותר, גם למען ההרגשה הטובה וגם למען האפשרות להתחיל את החיים החדשים בגיל צעיר יחסית, וללא משקעי עבר.

 

גם גירושין ללא ילדים הם לא משחק ילדים

הנושא של הסכם גירושין הוא נהוג בהרבה מקרים של גירושין ללא ילדים כי הוא פשוט יחסית ואינו כולל את המורכבות של ילדים. עם זאת, חשוב מאוד להבהיר את כל הנושאים הרלוונטיים, לחלק את הנכסים, אם יש, בצורה נכונה והוגנת, ולבצע ויתורים עד כמה שאפשר כדי שיהיה אפשר ולהתניע מחדש חיי זוגיות עם אנשים אחרים. כאשר הפן המחבר בדמות ילדים אינו נמצא, קל הרבה יותר להגיע לנחלה ולהסכם טוב לשני הצדדים.

 

גירושין ללא ילדים – פחות יצריים

ניתן לצפות כי גירושין ללא ילדים יהיו פחות יצריים ומשמעותיים עבור בני הזוג. לרוב מדובר על זוגות צעירים שפשוט הבינו שהם אינם מתאימים, ראו כי החתונה הייתה טעות, ופשוט רוצים להמשיך הלאה בחייהם.

עם זאת, בהרבה מקרים נכנסים אלמנטים כמו אגו, כבוד, או רצון להרוויח, וכאן מתחילות הבעיות האמיתיות. קשה מאוד לייצר הסכם גירושין נקי במקרה שאחד הצדדים מתייחס לפרידה בצורה רעה, ולא רוצה לשחרר את בן או בת זוגו.

 

גירושין ללא ילדים – כי חשוב לדעת ממי להתגרש ומתי

האמרה הוותיקה אומרת כי חשוב לדעת עם מי להתחתן, אך לא פחות חשוב – צריך לדעת גם ממי להתגרש. חיי נישואין יכול להיות סוערים ואינטנסיביים מאוד, לטוב ולרע, וכאשר בוחרים בן זוג, צריך לנסות ולחשוב גם על התסריט הגרוע ביותר.

האם זה הבנאדם שיאפשר לכם להמשיך ולעבור הלאה ללא בעיה? האם יהיה ניתן לסמוך עליו בעת חלוקת הרכוש, ומה יהיה על הילדים? אמנם החלק האחרון לא רלוונטי עבור זוגות הנכנסים לתהליך גירושין ללא ילדים אך הוא רלוונטי בעת הכניסה למערכת היחסים.

 

הליך גירושין ללא ילדים אמור להיות יעיל וקצר יותר

החתירה להליך גירושין מהיר ונוח צריכה להיות משותפת לשני הצדדים. כאשר מדובר בשני אנשים בוגרים שצריכים להתקדם בחייהם, וללא ילדים, האינטרס והרצון צריכים להיות משותפים. עם זאת, בהרבה מקרים יש פשוט הרבה מאוד דם רע.

אנשים רוצים להתנקם אחד בשני ולהרע אחד בשני, על תקריות שקרו בעת הנישואים, ולבטח אם הסיפור כולל בגידה או גניבה. לכן, אנו רואים הרבה מקרים שמגיעים לבית המשפט, גם אם מדובר על הליך גירושין ללא ילדים ולעיתים גם ללא נכסים.

 

ייעוץ משפטי בנושא גירושין ללא ילדים

גירושין ללא ילדים נראים על פניו כלא מורכבים, אך בהרבה מקרים דורשים גם הם ייעוץ משפטי בכל הנוגע לחלוקת נכסים ומזונות אישה. לא הכל הוא ברור ויש הרבה תחומים אפורים, ולבטח כאשר אחד הצדדים רוצה לפגוע בצד השני.

יש הרבה מקרים של גירושין ללא ילדים שמגיעים לדיון בבית המשפט, ולכן יש גם הרבה עורכי דין המתמחים בתחום ויודעים לתת ייעוץ נכון ופרקטי. זה לא מחליף גירושין בתנאים טובים, אך לעיתים אין ברירה וצריכים למצוא את הפתרון הטוב ביותר באמצעות מערכת החוק והמשפט בישראל.

 

בשורה התחתונה

גירושין הם אף פעם לא האידיאל ולכן, אנשים הולכים לייעוץ משפחתי ומנסים כל מיני שיטות לפני שמפרקים את החבילה. עם זאת, מהצד השני, יש מקרים שאין ברירה, והגירושין הם מתבקשים. מבין כל האלטרנטיבות, אין ספק כי גירושין ללא ילדים מהווים נקודת פתיחה טובה להליך נקי ומהיר.

עם זאת, לעולם אין לדעת והנושאים של רכוש ומזונות אישה עלולים לצוץ. בתוך כך, כל עוד אין אין המטען הרגשי והדאגה לילדים, רוב הסיכויים שהתהליך יהיה מהיר, יסתיים בצורה טובה ויאפשר לאנשים להתחיל את חייהם מחדש בהרגשה טובה וללא הפסדים כלכליים משמעותיים שיפגעו בהם בעתיד.

כשמדובר במקרים שבהם בני הזוג מתגרשים ואין להם ילדים, המצב מאפשר להם להיות פחות לחוצים ומתוחים. המזונות והמשמורת המשותפת לא נמצאים על הפרק, כך שיש פחות קשיים. אך חשוב לציין כי גירושין ללא ילדים הם לא עניין פשוט.
להלן הסוגיות החשובות שעומדות על הפרק במצב שכזה:
  • סידור הגט. מדובר בהליך פשוט יחסית במקרים שבהם שני בני הזוג מעוניינים בגט. במידה ואחד מבני הזוג אינו מעוניין בגט, הדבר עשוי לגרום דיונים ממושכים בבית המשפט.
  • המזונות
  • חלוקת רכוש בין בני הזוג
חלוקת הרכוש בעת גירושין ללא ילדים עשויה להוות מחלוקת עבור שני בני הזוג, גם במצבים שבהם הגירושין נעשו באווירה טובה. במקרים מסוימים, שני בני הזוג אינם מעוניינים לוותר על הזכאות שלהם לקבל רכוש מסוים, דבר שעלול להביא לקשיים בחלוקת הרכוש בין השניים.
במידה ובני הזוג לא חתמו על הסכם ממון קודם לכן, הרכוש שהם צברו במהלך שנות הזוגיות המשותפת, נחשב לרכוש משותף (אלא אם בית המשפט ייקבע אחרת בנידון). יש לציין כי גם חובות עשויים להיות משתפים, אלא אם מדובר בקנס כלשהו שהתקבל רק עבור אחד משני הצדדים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא