ביטול רישיון נשק

לא מעט אנשים בארץ מחזיקים ברישיון נשק. רישיון נשק מיועד גם לאנשים שהם חלק ממערכת הביטחון, אך גם לאנשים פרטיים שמעוניינים לספק לעצמם הגנה. להבדיל ממדינות כמו ארצות הברית, במדינת ישראל לא כל אדם רשאי לקבל רישיון נשק, וגם מי שמחזיק ברישיון נשק – עלול במצבים מסוימים לעמוד במצב של ביטול רישיון נשק ששייך לו. היות וביטול רישיון נשק הוא הליך שבדרך כלל מערב גורמים משטרתיים ומשפטיים, עורך דין פלילי הוא הסמכות שתוכל לסייע לכם בהגשת הערעור על ביטול רישיון נשק.

ביטול רישיון נשק – זה לא נופל עליכם משום מקום

חשוב להבין שביטול רישיון נשק הוא לא משהו שקורה ביום בהיר אחד, ובלי כל סיבה שעומדת מאחוריו. ביטול רישיון נשק יבוא בדרך כלל בעקבות משהו שהשתנה או משהו שקרה, שמצריך את ביטול רישיון נשק למען השמירה עליכם ועל הסביבה שלכם. ביטול רישיון נשק הוא לא בשורה שצריך לקבל מבלי לנסות ולערער עליה, ועורך דין פלילי הוא מי שיוכל לעמוד לצידכם בדרך לנסות ולבטל אותה.

 

אילו מצבים יכולים להוביל לכדי ביטול רישיון נשק?

מצב של ביטול רישיון נשק יכול להגיע בעקבות כמה וכמה מצבים:

  1. מצב שבו המחזיק ברישיון הנשק חשוד בביצוע עבירה כלשהי, בין אם היא קשורה ובין אם היא אינה קשורה בשימוש בנשק בפועל.
  2. מצב שבו המחזיק ברישיון הנשק סובל מהידרדרות במצבו הרפואי, שעלולה להוביל אותו לכדי שימוש לא ראוי בנשק לשם פגיעה בעצמו או במי מהסובבים אותו.
  3. סיבות מנהליות שונות.

 

מרגע שנכנס לתוקף ביטול רישיון נשק – הוא מתחיל לפעול מיידית

ברגע שקיבלתם את ההודעה שמבשרת לכם על ביטול רישיון נשק, תצטרכו להפקיד את כלי הנשק שלכם בתחנת המשטרה. מי שלא יכבד ביטול רישיון נשק וימשיך לשאת אותו עמו, עלול להיגרר לתוך הליכים משפטיים בעבור ביצוע העבירה, ואף להתמודד עם עונשים כבדים של תשלום קנסות ואף מאסר בפועל.

ביטול רישיון נשק
ביטול רישיון נשק

האם ניתן להגיש ערעור על ביטול רישיון נשק?

במקרים מסוימים, ההודעה על ביטול רישיון נשק היא הודעה שלא ממש מקובלת על מי שאליו היא מיועדת. בין אם הוא סמוך ובטוח שביטול רישיון נשק הוא אינו מוצדק ואינו מהסיבות הנכונות, ובין אם הוא מעוניין לערער על ההחלטה על אף מעורבותו של האדם באחד מהמצבים שתיארנו קודם לכן יש כמה וכמה שלבים שכדאי לבצע.

השלב הראשון הוא כמובן קבלת ליווי והדרכה מעורך דין פלילי, שיוכל להכווין אותו בדרך אל הערעור ובשאיפה שגם אל הצלחתו.

 

שלב אחר שלב בדרך לערעור על ביטול רישיון נשק

כדי להגיש ערעור על ביטול רישיון נשק, תצטרכו להגיש את הערעור בתוך 45 ימים מהרגע שבו קיבלתם את ההודעה על ביטול רישיון נשק. את הערעור תצטרכו להגיש למשרד לביטחון הפנים – ועדת הערר, ולהמתין לתשובות.

התשובות עבור הערעור יכולות להיות חיוביות, ובעקבותיהן תבוטל ההוראה לביטול רישיון נשק שלכם, אך הן בהחלט יכולות להיות גם שליליות, ולהוביל לכדי ביטול רישיון נשק שייכנס לתוקף על אף הערעור שהגשתם.

 

ערעור על ביטול רישיון נשק – היתרון של עורך דין פלילי שילווה אתכם בהליך

אין לנו ספק שההליך של ערעור על ביטול רישיון נשק הוא הליך שזר לכם, ושאתם נפגשים איתו לראשונה מאז שקיבלתם את הרישיון לנשק. בין אם התבשרתם על ביטול רישיון נשק מסיבה כזו ובין אם מסיבה אחרת, עורך דין פלילי הוא זה שכדאי שיעמוד לצידכם בדרך המורכבת הזו.

לעורך דין פלילי יש את הניסיון שלכם בוודאי אין, וסביר להניח שהוא כבר התמודד בעבר עם הגשה של ערעור על ביטול רישיון נשק. הניסיון של עורך דין פלילי הוא גם היתרון המרכזי שלו, אך הוא בהחלט לא היתרון היחיד.

 

מדוע ערר על ביטול רישיון נשק חשוב להגיש באמצעות עורך דין פלילי בלבד?

עורך דין פלילי הוא איש מקצוע שמערכת המשפט כלל לא זרה לו, להיפך – הוא מכיר אותה מקרוב. אפשר רק לשער שכמות הפעמים שעורך דין פלילי כבר ביקר בבתי המשפט והתמודד אל מול השופטים השונים עומדת על עשרות, אם לא מאות, פעמים, ולכן הוא יודע בדיוק כיצד הדברים מתנהלים.

ההיכרות של עורך דין פלילי עם מערכת המשפט תוכל לשמש אתכם לכדי הגשת ערעור מקצועי, מוקפד ומנומק, כך שהסיכוי שהערעור שלכם יתקבל גדל פי כמה וכמה לעומת מצב שבו הייתם מגישים אותו באופן עצמאי.

 

שירותיו של עורך דין פלילי נחוצים בהקשרים נוספים מלבד ביטול רישיון נשק

עורך דין פלילי הוא אמנם מומלץ ביותר לשם הגשת ערעור על ביטול רישיון נשק, אך זוהי בהחלט לא הסיטואציה היחידה שבה הוא יכול לעזור לכם בהצלחה. עורך דין פלילי הוא אדם שכדאי להיעזר בו לאורך כל ההליך המשפטי שמולו אתם עומדים, בין אם בזמן הדיון בעניינכם, בין אם בזמן בניית ההגנה שלכם במשפט, ובין אם לייעוץ משפטי אחר.

 

ביטול רישיון נשק – הקשר עם עורך דין פלילי הוא המפתח להצלחה

זה הזמן שלכם לבחור בעורך דין פלילי שמבין אתכם לעומק, מכוון לאותה מטרה כמו שאתם, ושיוצר יחסי אמון עמוקים ביניכם. קשר טוב עם עורך דין פלילי הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלכם בערעור על ביטול רישיון נשק, ובהליך המשפטי כולו.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

על החזקת אקדח שלא כדין ונשיאת נשק

כלי נשק הוא אמצעי שהסיכון הכרוך בעצם ההחזקה שלו הוא עצום. במדינת ישראל, העונשים הקבועים בחוק בגין החזקה ונשיאה של נשק הם חמורים מאד. הרבה

החזקת נשק שלא כדין

החזקת נשק שלא כדין נחשבת לעבירה חמורה ביותר. העונש הניתן בגינה הוא מאסר בפועל, ועד שבע שנות מאסר, גם אם זו נחשבת העבירה הראשונה של

חומרת עבירות נשק במשפט הפלילי

תחום המשפט הפלילי הוא אחד התחומים הענפים ביותר בעולם המשפטים, ואינספור תיקים נפתחים בגין עבירות פליליות מדי שנה בישראל ובעולם. תחת תחום המשפט הפלילי ניתן

החזקת נשק חם – רישוי לנשק

קיימות מדינות מסוימות בעולם שבהן כל אדם שחש צורך ורצון להחזיק באמתחתו נשק – יכול לעשות כן. אך במדינת ישראל, החזקת נשק חם כחוק מצריכה

עבירות בנשק קר – עונש

עבירות בנשק קר הן עבירות פליליות שכיחות יחסית במדינת ישראל. גורמי החוק והאכיפה בארץ נתקלים על בסיס קבוע במקרים בהם שימוש בכלי נשק קרים מתבצע

עורך דין סחר בנשק

בחוק בישראל מוגדרות מגבלות ברורות למדי שנועדו להסדיר את השימוש בכלי נשק בארץ. סחר בנשק הוא עסקה שבמסגרתה מבוצעת קניה ומכירה של כלי נשק חמים