רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

כבר לפני שאנו באים לעולם גורמי הרפואה שעימם הורינו ואנו באים במגע, אחראים במידה רבה על גורל בריאותנו. במהלך ההריון נהוג לבצע בדיקות אולטרסאונד במטרה לשלול ליקויים שונים בהתפתחותו של העובר, ולהבטיח כי הוא מתפתח כהלכה ושמצבו הרפואי תקין.בדיקות הסקר המתבצעות בזמן ההריון מסייעות באיתור פוטנציאל למומים ובעיות שונות בעובר ולספק לו טיפול מתאים על מנת למנוע נזקים מרחיקי לכת או לכל הפחות לצמצם אותם.

אחד הליקויים שניתן וחשוב לאתר באמצעות בדיקת אולסטראסאונד נקרא כליה בודדת אגנית. ישנה ציפייה כי הגורמים הרפואיים האמונים על הפניית היולדת לבדיקות שונות וביצוען, יצליחו לאבחן סוגים שונים של בעיות  כבר במהלך ההריון. לכן במקרים בהם לא התגלו בעיות בעובר שאותן ניתן היה לאתר בבדיקות בהריון – כדוגמת כליה בודדת אגנית, יש מקום לבחון האם המחדל אירע כתוצאה מרשלנות רפואית.

 

מה נחשב כרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית משמעה מתן שירות רפואי / טיפול רפואי, תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, באופן שגורם למטופל נזק. בהינתן והנזק המדווח לא היה נגרם למטופל אילולא הסטייה מרמת הזהירות הנדרשת, סביר שמדובר על רשלנות רפואית שניתן להגיש בגינה תביעת נזיקין ולקבל פיצוי כספי מכובד.

 

מה מייחד מקרי רשלנות רפואית בהריון?

רשלנות רפואית בהריון באה לידי ביטוי כרשלנות בביצוע בדיקות מעקב שונות בזמן ההיריון. במסגרת ההריון, נדרשת האם לעתיד לעבור מגוון בדיקות סקר וסריקות כדי להבטיח את בריאותה ובריאות העובר והתפתחותו התקינה. כאשר במסגרת הבדיקות הללו מתבצע ניתוח שגוי או אבחון לא תקין יש מצבה הבריאותי של האם ההרה ו / או של תינוקה, הדבר מציב את שניהם בסיכון לנזקים בריאותיים מרחיקי לכת ואף בסכנת חיים ממשית.

רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון
רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

ללא הקפדה על מעקב רציף ותיעוד רפואי מפורט של מצב האישה ההרה, היכולת לטפל בליקויים בהתפתחות העובר ולהבטיח לידה תקינה של תינוק בריא, הינה מוגבלת מאוד. כאשר מחדלים הנוגעים לבדיקות ההריון נובעים מחוסר תשומת לב מצד גורמי הרפואה המעורבים או אי הקפדה על עבודה לפי נהלי הטיפול והבדיקה המקובלים, יש מקום להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון.

ייחודם של מקרי רשלנות רפואית בהריון הוא בכך מחדלים רפואיים בהריון פוגעים לא רק במטופלת עצמה, אלא נושאים בהשלכות שיחולו על שני אנשים – גם על האם וגם על תינוקה. לכן בפן המשפטי, קיימת האפשרות להגשת תביעות רשלנות רפואית בהריון גם מטעם הילד עצמו, כפי שיפורט בפסק הדין שנסקור בהמשך.

מהי כליה בודדת אגנית?

כליה בודדת אגנית הינה כליה הממוקמת באיזור האגן של העובר, במיקום נמוך מן המיקום המקורי בו אמורות שתי הכליות להתפתח. מיקומן התקין של הכליות הינו באיזור הבטן. מדובר על ליקוי בהתפתחות העובר שאינו שכיח במיוחד, ומתרחש בשכיחות של אחד למאות הריונות תקינים.

האבחון של כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון אינו פשוט במיוחד מאחר ומיקומה הנמוך של הכליה עלול להקשות על הצגתה בבדיקת האולטרסאונד. סיבה נוספת לקושי באיתור כליה בודדת אגנית, טמונה בדמיון הקיים בין איבריו הפנימיים של עובר בשבועות הראשונים להתפתחותו.

יחד עם זאת, בהחלט ניתן לצפות מאנשי מקצוע בתחום הרפואה שיהיו מסוגלים לאתר את הכליה הבודדת האגנית כבר משלבי בדיקות האולטרסאונד הראשונות.

 

החשיבות של אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

האבחון של כליה אגנית בודדת בהריון הוא קריטי ביותר, מאחר וזוהי בעיה בהתפתחות העובר שמחייבת מעקב וטיפול מול גורמים רפואיים המתמחים בנושא, כדוגמת נפרולוג. ההתייחסות לבעיה במועד היא הכרחית למניעת התדרדרות במצבו של העובר.

 

פסיקה תקדימית בנושא רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

לפני למעלה מעשור, הוגשה כנגד אחד מבתי החולים בישראל, תביעה בגין רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון. התביעה הוגשה מטעמו של קטין, באמצעות ההורים שלו. בתביעה נטעו כי למרות העובדה שאמו של הקטין עברה במסגרת ההריון 4 בדיקות של סקירת מערכות, באף אחת מהן לא אובחן המיקום החריג של אחת מכליותיו של העובר, שנמצאה באיזור האגן.

אי לכך, האם לא הופנתה לטיפולים מתאימים. לטענת התביעה העובדה שהכליה האגנית לא אובחנה במועד הובילה לכך שהיילוד לקה באוטם מוחי. עוד טענו התובעים שבמידה והיה ידוע על הכליה האגנית כבר בשלבי ההריון, והאם הייתה מופנית לרופא נפרולוג להמשך טיפול, היתה מאובחנת גם היצרות העורק הכלייתי של התינוק, מה שיכל למנוע בסבירות גבוהה את האירוע המוחי שהילד לקה בו.

בתביעה זו נפסקו פיצויים גבוהים לטובת התובע ובית החולים נאשם ברשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון.

 

על חשיבות הסיוע המשפטי בהגשת תביעת רשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון

נזקים שנגרמו לאם ולילוד עקב רשלנות רפואית בהיריון עשויים להותיר את חותמם בנפגעי הרשלנות הרפואית לאורך שנים ואף למשך שארית חייהם, כאשר הטיפול בפגיעות הגופניות עלול להיות כרוך אף בהוצאות כבדות מאוד. לכן ישנה חשיבות רבה ביותר להגשת תביעת רלשנות רפואית בהריון בעזרתו של עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין מסוג זה.

 

בשורה התחתונה

אם נפגעתם מרשלנות רפואית באי אבחון כליה בודדת אגנית במהלך ההיריון, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית בהריון. ייעוץ עם עורך דין בעל מומחיות בתחום זה, יבטיח כי תגיעו אל ההליך המשפטי כשאתם מודעים היטב לכל המכשולים שעשויים להקרות בדרככם, ותוכלו לפעול מראש לשיפור סיכויי התביעה להתקבל.

עורך דין רשלנות רפואית בהריון יסוכל לסייע לכם לבדוק מבעוד מועד אם אכן קיימת עילה מובהקת להגשת תביעת רשלנות רפואית בנסיבות המקרה שלכם, ולהעריך מהם סיכויי ההצלחה של התביעה.

כליה בודדת אגנית זהו מצב שבו אחת הכליות של העובר ממוקמת במקום נמוך יותר ממה שהיא אמורה להיות באופן תקין. זהו ליקוי בהתפתחות העובר, שקורה אחד למאות הריונות תקינים, וחשוב לאבחן אותו בשלב מוקדם כדי לטפל בליקוי בהקדם, ולהשיב את המצב לקדמותו.
אי האבחון של הליקוי בהתפתחותו של העובר, ובהתאם לכך אי הטיפול המוקדם והמהיר על מנת לשפר את המצב, יכולה להיחשב לרשלנות רפואית של הגורם המטפל. אי האבחון יכול להיגרם בכך שהרופא לא הפנה את האם לבדיקות וטיפולים מתאימים, או לא איתר את הליקוי בבדיקות.
במידה ונמצאה אצל העובר כליה בודדת אגנית, והגורם המטפל התרשל בתפקידו ולא אבחן את המצב, או אבחן אך בשלב מאוחר מדי כאשר כבר נגרם נזק להתפתחותו של העובר, ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית כנגד הגורם המטפל וכך לקבל פיצוי הולם למצב.
עורך דין לרשלנות רפואית עוסק בתחום זה באופן יום יומי, ומכיר את המערכת הרפואית ואת המערכת המשפטית על בוריין. עורך הדין יידע לתת לכם את הייעוץ המשפטי הטוב והמקיף ביותר, ויסייע לכם לזכות בסכום פיצויים גבוה והולם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כליות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של