אילו ביטוחים חשוב לעובד לעשות?

עובדים רבים בישראל – שכירים ועצמאיים כאחד, תוהים אילו סוגים של פוליסות ביטוח חשוב לעשות ואילו רלוונטיות פחות. לאור עומס האינפורמציה בנושא, קבלת החלטה מושכלת בנוגע לרכישת כיסויים ביטוחיים היא אתגר לא פשוט עבור האדם מן היישוב.

על מנת לסייע לכם להפריד את המוץ מן התבן, נכתב מדריך זה המכסה את פרטי הכיסויים הביטוחיים שהם בגדר חובה לכל אדם שמעוניין להגן על עצמו ועל בני משפחתו מפני התרחישים הפחות צפויים והפחות רצויים בחיים.

מה לי ולביטוח בכלל?

הדור של היום, כך אומרים, חי בעיקר את הרגע ונוטה לחשוב פחות על המחר. אם פעם נהוג היה לעבוד באותו מקום עבודה מגיל צעיר ועד הפנסיה, הרי שכיום, הנטיה של רובנו היא לעבור בין מעסיקים אחת לכמה שנים. קו החשיבה שמנחה צעירים רבים כיום, הוא שיפור מיידי בתנאי ההעסקה או סביבת העבודה, ולאו דווקא יציבות ארוכת שנים.

בעודנו עסוקים בעיקר בהישרדות יומיומית ובהשגת מטרות קצרות טווח, מעטים מאיתנו לוקחים בחשבון את האפשרות הפחות נעימה, של פגיעה ממחלות קשות או מתאונה שיפגעו בכושר ההשתכרות שלנו וביכולתנו לכלכל את עצמנו ואת בני משפחתנו.

למרבה הצער, כאשר מתרחש אירוע בלתי צפוי שכזה, אותם אנשים שחיו את חייהם עד אותו הרגע בחשיבה על ההווה בלבד, מוצאים עצמם חסרי אונים לנוכח הקשיים הצפויים להם וליקיריהם בעתיד, שאליהם לא דאגו להיערך מבעוד מועד.

 

על חשיבותם של ביטוחים בעיתות משבר

ישנם תרחישים רבים בהם אדם עשוי להפגע בגופו או בנפשו באופן ששולל ממנו בצורה חלקית או מלאה, את יכולתו לעבוד ולהתפרנס כראוי. בהינתן אירועים כגון תאונות דרכים, תאונות אישיות, מחלות קשות או כל תרחיש בלתי צפוי אחר, העובד עשוי למצוא את עצמו מחוסר פרנסה.

 

ומה אם בני הזוג עובדים? עדיין צריך ביטוח?

גם במצב בו לשני בני הזוג יש עבודה, הפגיעה ביכולת ההשתכרות של אחד מהם, לצד ההוצאות הבלתי צפויות הנןגעות לטיפול הרפואי בנפגע, עשויות להוביל לקריסה כלכלית של משק הבית כולו. עבור מקרים כאלו בדיוק נועדו ביטוחים לעובדים.

אילו ביטוחים חשוב לעובד לעשות
אילו ביטוחים חשוב לעובד לעשות

מהו ביטוח מחלות קשות ומי זקוק לו?

ביטוח מחלות קשות הוא פוליסת ביטוח פרטית, שנועדה לספק למבוטח כיסוי משלים בנוסף לכיסוי הרפואי שמספקות קופות החולים. ביטוח מחלות כוסות נועד לכסות עלויות של הוצאות רפואיות הנלוות לטיפול במחלות קשות בהתאם לרשימת המחלות המוגדרת בתנאי הפוליסה. זאת כאשר ביטוח הבריאות של קופת החולים אינו מכסה זאת.

מהו ביטוח תאונות אישיות ואילו כיסויים הוא מספק?

ביטוח תאונות אישיות זה ביטוח בריאות שמטרתו לכסות את המבוטח במצב של פגיעה בריאותית פתאומית שאינה נופלת תחת הקטגוריה של תאונת עבודה או תאונת דרכים. למשל, תאונות לסוגיהן שמתרחשות בביתו של אדם או בשעות הפנאי שלו.

ביטוח תאונות אישיות משפה את המבוטח וקרוביו במצבים של תאונות המובילות לצורך באשפוזים, החל מתאונה אישית שגרמה לשבר או כוויה, ועד תאונה שהסתיימה בנכות של ממש, מצב סיעודי קבוע, אובדן כושר עבודה ואף מוות.

חשוב לדעת שבניגוד לביטוח בריאות סטנדרטי, פוליסת ביטוח תאונות אישיות לא מכסה את ההוצאות בגין טיפולים רפואיים אלא משלמת למבוטח תשלום בשיעור שנקבע מבעוד מועד למקרה שאחד מן התרחישים שלעיל קורה.

 

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה בא לספק לעובדים כיסוי ביטוחי למקרה של פגיעה בריאותית עקב מחלה או תאונה, שהובילה לאובדן יכולתו של העובד לעסוק במשלח ידו לפרנסתו – בין אם באופן חלקי או מלא. ביטוחי אובדן כושר עבודה ניתנים לרכישה מחברות ביטוח באופן עצמאי, דרך המעביד א באמצעות קופת החולים שלכם.

מטרתו של ביטוח אכ"ע הינה לשמש כרשת ביטחון לעובד במצבים בהם לא יוכל לעבוד למחייתו. הבטחת ההכנסה שפוליסות אובדן כושר מציעות, מגיע עד תקרת פיצוי של 75 אחוזים מהשכר הממוצע של העובד טרום האירוע הביטוחי שפגע בכושר השתכרותו של העובד.

 

אז אילו ביטוחים כדאי לי לעשות?

שלושת סוגי הביטוחים שמנינו לעיל, נועדו לספק לעובדים שכירים ועצמאיים כיסוי לכל אירוע ביטוחי אפשרי. אולם קיימים הבדלים בהיקף הכיסויים, הפרמיות והפיצוי שהפוליסות השונות מקנות למבוטח בקרות אירוע ביטוחי. לכן לפני שרוכשים ביטוח פרטי מכל סוג שהוא, חובה לבצע סקר שוק ממצה ולבחון בעיון את תנאי ההצטרפות לפוליסה.

 

מי יכול לסייע לעובד בבחירת הביטוחים הרלוונטיים עבורו?

אם ברצונך לרכוש עבור עצמך ועבור בני משפחתך כיסוי ביטוחי שיקנה לכם שקט נפשי, הדבר הטוב ביותר שתוכל לעשות הוא לשקול את האפשרות להצטרף לפוליסות הביטוח שהוזכרו לעיל, בשלב מוקדם בחיים.

גם אם אתה בריא כעת ואינך עוסק במשלח יד שמציב אותך בסכנת חיים יומיומית, עדיף להיערך מבעוד מועד לכל אירוע בלתי צפוי שעלול להתרחש, כדי לא להיקלע למצב ביש ללא פתרונות זמינים. בהקשר זה מן הראוי לציין, כי דווקא כשאדם צעיר ובריא, עלות הביטוח היא נמוכה יותר מאשר בגיל מבוגר או במקרה שלעובד יש מחלות רקע.

בכל מקרה, על מנת שתוכל לבחור את פוליסות הביטוח המקיפות, המשתלמות ביותר והמתאימות ביותר לצרכיך וצורכי משפחתך, מומלץ לפנות להתייעצות מול עורך דין המתמחה בתחום הביטוחים ודיני עבודה, לפני שמתקדמים לשלב רכישת הפוליסה. בהצלחה!

התכנים המובאים להלן אינם בגדר חלופה לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין מוסמך, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום צורה. במקרים בהם נדרש ליווי משפטי בנושא תאונות עבודה או בכל נושא אחר, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מקצועית מול עורך דין תאונות עבודה.