איך לבחור עורך דין פלילי

זקוקים לשירותיו של עורך דין פלילי? חשוב לדעת שישנם מספר פרמטרים אשר הופכים את הבחירה בעורך דין פלילי לבחירה נבונה ומועילה שמשרתת את צרכיו של הלקוח. בסקירה שלפניכם, אם כן, ננסה לענות על השאלה: איך לבחור עורך דין פלילי בחכמה ונדון בפרמטרים הללו בהרחבה.

עורך דין פלילי בוחרים קודם כל על סמך הרמה המקצועית

לא נפריז אם נאמר שאיכותו של עורך דין פלילי נמדדת לפני הכל ברמת הבקיאות שלו בתחום עיסוקו. אין מדובר בעניין של מה בכך, היות ותחום המשפט הפלילי הוא תחום דינמי מאין כמוהו,

הנתון לשינוי מתמיד. עורך דין פלילי טוב, אם כך, הוא כזה שמקפיד להגיע לכל תיק ותיק בו הוא מטפל, ברמת מוכנות מקסימלית, לאחר שבחן את פרטי המקרה של הלקוח הספציפי שמולו, בדק מהי ההלכה הפסוקה בתיקים דומים, ותר אחר תקדימים משפטיים רלוונטיים, העשויים לשמש לקידום האינטרס של הלקוח.

בסיכומו של דבר, לא טעה מי שטען שידע הוא כוח, וכשמדובר על עורך דין פלילי – יכולתו להשיג ללקוחותיו את התוצאות הרצויות להם במסגרת ההליכים הפליליים, הדבר נכון במיוחד.

 

חשוב לבחור עורך דין פלילי שלא נח על זרי הדפנה

בהמשך לנאמר מעלה, חשוב להבין אם עורך הדין שמולכם הוא כזה שדואג להתפתח מבחינה מקצועית ולהתמקצע בתחום התמחותו, או שמדובר באיש מקצוע שנשען אך ורק על ההשכלה הבסיסית שלו.

היום יותר מתמיד, היכרות עם פסקי הדין התקדימיים שנתקבלו בבתי המשפט הפליליים בארץ, היא בגדר חובה, היות וזה מה שמאפשר לעורך דין פלילי לזהות מגמות עדכניות בבתי המשפט, ולהתאים את אסטרטגיית ההגנה שלו על מרשו, למציאות הנוכחית.

לכן ניתן לומר כי עורך דין פלילי מומלץ הוא מי שדואג להתעדכן בשוטף בפסקי הדין התקדימיים בתחומו ונערך לתיק תוך התחשבות מרבית בהם. איך תדעו אם עורך הדין הפלילי שמולו אתם יושבים הוא איש מקצוע כזה, שמשקיע בידע המקצועי שלו ונמצא תמיד עם האצבע על הדופק? חפשו חוות דעת והמלצות של לקוחות קודמים כדי להבין לכמה הצלחות הוא זכה בתיקים דומים לשלכם.

איך לבחור עורך דין פלילי
איך לבחור עורך דין פלילי

בבחירת עורך דין פלילי זמינות היא שם המשחק

גם אם שמעתם על עורך דין פלילי מסוים המלצות מפה ועד הודעה חדשה, ולעורך הדין הזה יש מוניטין מקצועי יוצא דופן ושמו הולך לפניו, אם אינו זמין לטפל באופן אישי וקשוב בלקוחות חדשים, היכולות המקצועיות שלו לא יספקו לכם את המענה לו אתם זקוקים.

זמינותו של עורך דין פלילי היא בין הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת עורך דין שייצג אתכם בהליכים הפליליים. לכן בבואכם לבחור עורך דין פלילי, חשוב לברר מבעוד מועד האם מי שיטפל בתיק שלכם הלכה למעשה, ילווה וייצג אתכם לאורך כל ההליכים, הוא עורך הדין עצמו או שמא מתמחים שעובדים איתו או עורך דין אחר מטעמו.

להליך הפלילי עשויה להיות השפעה מכרעת וארוכת טווח על חייכם ולכן חשוב להבטיח עד כמה שניתן שעורך הדין הפלילי שבו תבחרו, יהיה זמין ומחוייב במאת האחוזים להצלחת התיק שלכם.

 

גם כימיה אישית היא פרמטר חשוב בבחירת עורך דין פלילי

פרמטר נוסף המאפשר לזהות כי עורך דין פלילי מסוים הוא זה שאת שירותיו כדאי לכם לשכור, הוא אופן התנהלותו של עורך הדין בנוכחותכם. שאלו את עצמכם: האם אתם מרגישים בנוח עם בשיחה עם עורך הדין הזה? האם אתם מרגישים שאתם בידיים טובות ויכולים לסמוך עליו בעיניים עצומות? בבחירת עורך דין פלילי, תקשורת טובה היא הבסיס להצלחת התיק שלכם.

לכם אתם חייבים להרגיש מספיק בנוח עם עורך הדין שבחרתם על מנת לשתף אותו במידע אישי ורגיש שעשוי לשרת את האינטרסים שלכם בהליכים הפליליים בהם אתם מעורבים.

 

בבחירת עורך דין פלילי חשוב לסמוך גם על תחושת הבטן שלכם

בבואכם לבחור עורך דין פלילי, ישנה משמעות רבה להתרשמות ממקור ראשון מאיש המקצוע שאמור לייצג אתכם באחד ההליכים היותר משמעותיים, כנראה, שתהיו מעורבים בו בחייכם. לכן לא די בקריאת חוות דעת על עורך הדין באינטרנט או קבלת המלצה ממכר. חשוב גם שתפגשו עם מספר עורכי דין פליליים במסגרת פגישת ייעוץ ראשונית ותשמעו במו אוזניכם מה יש להם להציע לכם.

 

בחירת עורך דין פלילי תלויה גם בתקציב העומד לרשותכם

במידה ואתם מוצאים עצמכם במצב שמחייב אתכם לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי, חשוב להביא בחשבון גם את נושא התקציב כשיקול בבחירת עורך הדין. הליכים פליליים, מטבעם, עלולים לארוך זמן רב, ובהתחשב בכך – לא תרצו לגלות שאזל לכם הכסף במהלכם.

בהתאם לכך, כדאי לערוך סקר שוק ולברר עלויות של עורכי דין פליליים שונים לפני שמגיעים להחלטה. ישנם מחירונים של שירותים שונים המוצעים בידי עורכי דין פליליים, המתפרסמים באתרי השוואת מחירים שונים אונליין. עם זאת, חשוב לסייג ולומר כי בבחירת עורך דין פלילי, יש לבחון את נושא העלות ביחס לתועלת שניתן להפיק מן השירות, ולזכור שהזול עלול לעלות ביוקר.

במקרים מסוימים, משתלם לבדוק פתרונות מימון כדי שתוכלו לאפשר לעצמכם לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי איכותי ומומלץ יותר, ולא להתפשר על עורך דין שאינכם שלמים עם הבחירה בו, רק משיקולי עלות. מומלץ גם לברר במסגרת פגישת הייעוץ עם עורך הדין, האם קיימת אפשרות ללכת לקראתכם במחיר או להציע לכם הסדרי תשלום אלטרנטיביים.

 

איך לא לבחור עורך דין פלילי

ככלל, עורך דין פלילי טוב, ידאג לשקף ללקוח את סיכויי ההצלחה בתיק שלהם באופן אמין וריאלי אך לעולם לא יוכל להתחייב לתוצאות ספציפיות מראש, היות ואופן ההתנהלות של ההליך הפלילי תלויה בגורמים רבים שאינם בשליטתו. לכן, אם הגעתם לפגישת ייעוץ ועורך הדין הפלילי מולו אתם נמצאים מבטיח לכם הרים וגבעות, עדיף שתודו לו על הקפה והשיחה, ותמשיכו לחפש עורך דין פלילי אמין שלא מוכר ללקוחותיו אשליות.

 

התוכן המוצג במאמר שלהלן מובא לידע כללי בלבד, אינו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום צורה שהיא. במידה ועולה הצורך בהכוונה משפטית, ליווי משפטי או ייצוג משפטי הנועד לסייע במקרה ספציפי, יש לפנות ישירות לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין פלילי בעל רישיון.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

עורך דין מעצרים

מעצר משטרתי הינו חוויה לא נעימה ידועה לכל. כאשר נעצר אדם ישנם חוקים ברורים על התנהלות המעצר ואורכו. על מנת לוודא את שזכויותיו של הנעצר

עורך דין פלילי בתל אביב

לחוק העונשין במדינת ישראל ישנו תפקיד חשוב מאוד והוא שמירה על הזכויות והבטחון של כל אדם ואדם. כחלק מכך חוק העונשין מציג בתוכו עבירות של

עורך דין פלילי בבני ברק

במידה וראיתם את הסדרה המדריך לרוצח אתם יכולים להבין שכל אדם, אפילו המשכיל והנורמטיבי ביותר עשוי להיות מעורב בעבירה פלילית. כמובן שמדובר על סדרה המגזימה

עורך דין פלילי ברמת גן

עורך דין פלילי הינה אחת ההתמחויות המרתוק ביותר הקיימות בתחום המשפט ועריכת הדין. מדובר במקבץ חוקים רחב, הכולל בתוכו דקויות של נסיבות, מקרים וסיפורים אנושיים.

עורך דין פלילי בראשון לציון

הדין הפלילי הינה אחת ההתמחויות המרתקות ביותר הקיימות בעולם עריכת הדין. מדובר בתחום רחב מאוד הכולל בתוכו מספר רב של סעיפי חוק, מקרים מעניינים ואירועים