איך לבחור עורך דין דיני עבודה

בישראל ישנם חוקים רבים שמטרתם הינה להסדיר את היחסים בין עובדים לבין מעסיקיהם. השם שניתן למקבץ חוקים זה, הינו "דיני עבודה". כשמתגלעות מחלוקות בין עובד למעסיק, איש המקצוע שראוי להסתייע בשירותיו, הינו עורך דין דיני עבודה – היינו, עורך דין שתחום התמחותו הוא עולם דיני העבודה בישראל. רק עורך דין מנוסה אשר "חי ונושם את התחום", יכול לספק ללקוחותיו מענה הולם ולעזור להם להכיר חובותיהם וזכויותיהם. במדריך זה נסקור את התחומים המשפטיים בהם עורך דין דיני עבודה מציע סיוע, נדון בחשיבות הייצוג המשפטי בתחומים אלו, ונסביר איך לבחור עורך דין דיני עבודה מומלץ.

מדוע חשוב לבחור עורך דין דיני עבודה ש"שוחה" בחומר

היות ותחום דיני העבודה הינו תחום כה סבוך ומורכב, מעורבותו של עורך דין דיני עבודה רב ניסיון, היא לא פחות מהכרחית בכל הקשור ביישוב קונפליקטים ובתביעות שבין עובדים למעסיקיהם או בין עובדים למוסדות המדינה. בכוחן של תביעות אלו להשפיע במידה רבה על מצבו הכלכלי של כל אחד מן הצדדים המעורבים, ולכן יש לפעול בזהירות רבה ומתוך בקיאות רבה ברזי החקיקה, והיכרות מעמיקה עם גורמי החוק, המשפט והממשל הרלוונטיים.

 

נושאים שעורך דין דיני עבודה מצופה להכיר

בבואכם לבחור עורך דין דיני עבודה שייצג אתכם, חשוב לברר באילו סוגי תביעות הוא טיפל עד היום. קיים מגוון נרחב של סוגיות הנוגעות ליחסי עובד-מעביד, המגיעות לפתחם של בתי הדין לענייני עבודה במדינת ישראל מדי יום ביומו. עם הסוגיות האלו ניתן למנות:

איך לבחור עורך דין דיני עבודה
איך לבחור עורך דין דיני עבודה

רשימה זו מהווה רק מדגם מייצג של הנושאים בהם עורך דין דיני עבודה נדרש להעניק סיוע וייעוץ ללקוחותיו, אך היא ממחישה את הצורך בשירותיו של גורם מקצועי זה.

 

איך לבחור עורך דין דיני עבודה? על סמך ניסיון וותק

למרות שבאופן עקרוני, כל אזרחי בישראל רשאי לייצג את עצמו עצמאית מול מוסדות השלטון (לרבות שלטונות המס והמוסד לביטוח לאומי) והגורמים המשפטיים במדינת ישראל, כאשר הוא סבור כי נעשה לו עוול כעובד או כמעביד, חשוב להיות מודעים לכך שדיני העבודה בארץ נתונים לשינויים תכופים. במקרים רבים, ההלכה הפסוקה בתביעות בנושא זכויות עובדים או מעסיקים, מובילה ליצירת תקדימים משפטיים, אשר עלולים לשנות את הפסיקה שתתקבל בבתי הדין לעבודה לגבי תביעות דומות בהמשך הדרך.

פירוש הדבר עבור האדם מן היישוב, הינו כי נדרש מעקב תמידי אחר השינויים בחקיקה ובפסיקה – מה שעלול להתברר כמחויבות כבדה ותובענית ביותר. לעומת זאת, עורך דין דיני עבודה שצבר ניסיון וותק בבתי הדין לעבודה בישראל, לרוב יהיה מעודכן בכל ההתפתחויות בתחום, מה שיאפשר לו לספק ללקוחותיו הכוונה התואמת את המצב ב"שטח" ולשפר את סיכויי ההצלחה של התביעה.

האם נכון לבחור עורך דין דיני עבודה על סמך שכר הטרחה?

אם קראתם עד פה, אתם ודאי מבינים שדיני העבודה בארץ, הם תחום מורכב שנתון להתפתחות תמידית. בהתאם לכך, כשנוצרת מחלוקת הנוגעת לזכויות עובדים ומעבידים, ישנה תועלת רבה  בפניה לליווי משפטי מקצועי של עורך דין דיני עבודה מנוסה, המצוי הן ברזי החקיקה והן בהלכה הפסוקה העכשווית. חשוב לדעת שמחלוקות רבות בין עובדים למעסיקיהם ניתנות לפתרון בהליך מזורז באמצעות פשרה, ואינן מחייבות בהכרח פניה להליכים משפטיים יקרים, ממושכים ומתישים.

כלומר, עורך דין דיני עבודה מוכשר, בהחלט יכול לחסוך לכם הוצאות רבות ומיותרות סביב ההליך המשפטי. זוהי נקודה שחשוב לקחת בחשבון כאשר שוקלים לבחור עורך דין דיני עבודה בהתאם למחיר שהוא גובה. במקרים רבים, עורך דין מנוסה וותיק יגבה שכר טרחה גבוה יותר מעורך דין הנמצא בתחילת דרכו המקצועית, אך מבחינת תועלת ללקוח – יצדיק את העלות "עם עודף", כמו שאומרים.

 

מדוע חשוב לבחור עורך דין דיני עבודה בהתבסס על המלצות?

כדי שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים בכך שהתיק שלכם יטופל לשביעות רצונכם המרבית, במקסימום מקצוענות ובמינימום זמן ועלויות, כדאי לפנות מבעוד מועד להתייעצות מול עורך דין דיני עבודה, המתדהר בניסיון עשיר והצלחות רבות בתביעות הדומות לזו שברצונכם להגיש.

הדרך הטובה ביותר למצוא עורך דין כזה, הוא לבקש מקרובי משפחה, חברים ומכרים המלצות על סמך ניסיון אישי ו / או לחפש באינטרנט חוות דעת והמלצות של לקוחות קודמים. בנוסף, לגיטימי בהחלט לבקש מעורך דין דיני עבודה שאת שירותיו אתם שוקלים לשכור, להפנות אתכם לממליצים ששכרו את שירותיו בעבר והביעו שביעות רצון משירותיו.

 

בשורה התחתונה: בחירת עורך דין דיני עבודה חייבת להיות בחירה מושכלת

לסיכומו של עניין, בתחום המשפטי בדומה לתחומים רבים בחיים, אין כמו מראה עיניים ומשמע אוזניים. כלומר, הדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין דיני עבודה, היא על סמך התרשמות אישית, ולצורך זה בדיוק נועדו פגישות ייעוץ.

לכן לפני שאתם פונים להליכים משפטיים, בקשו לערוך פגישת ייעוץ ראשונית מול כמה עורכי דין מתחום דיני העבודה, כדי שתוכלו להתרשם מכישוריהם, ניסיונם ורמת המחויבות שהם מפגינים כלפי לקוחותיהם, ממקור ראשון. מטרתה של פגישת הייעוץ היא בין היתר, לקבל גם הערכה ראשונית לגבי סיכויי ההצלחה של ההליך המשפטי הצפוי לכם, ההוצאות הנלוות אליו, משך ההליך המשוער ואפיקי הפעולה השונים שניתן לנקוט בהם.

לשם כך דרושה מומחיות שרק עורך דין דיני עבודה מקצועי באמת ידע להציע למיוצגיו. מרמת מומחיותו של כל עורך דין תוכלו כאמור להתרשם בפגישת ייעוץ המתנהלת פנים אל פנים.

 

כל התכנים המובאים להלן אינם משמשים בתור חלופה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין המתמחה בדיני עבודה, והם מתפרסמים לידיעה כללית בלבד. המידע בעמוד זה אינו על תקן מידע משפטי מחייב, ואין להישען עליו בשום אופן. במקרים בהם דרוש ליווי משפטי בנושא יחסי עבודה, יש לפנות באופן ישיר להתייעצות משפטית מול עורך דין מומחה לדיני עבודה.