רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

מה קורה כשטיפול גורם לנזק?

בהמון מקרים בהם נפגמת וניזוקה בריאותו ושלמות גופו של אדם הוא נתון לחסדיו של צוותים רפואיים אשר למדו שנים רבות ועברו הכשרות על מנת להבין מה הדבר הנכון לעשות כדי לטפל בו. עקב כך, אנשים נוטים לסמוך ולתת אמון ברופאים שלהם מתוך הבנה כי הם מקצועיים ורק רוצים לעשות להם טוב ולקדם אותם. למרות כל זה, לעיתים דווקא נגרם נזק כתוצאה מטיפול ולמקרה זה כמובן גם יש השלכות.

רשלנות רפואית בטיפול

יכולים להיגרם כל מיני נזקים כתוצאה מטיפול רפואי שניתן למטופל ואלו גם כמובן יכולים להיגרם מכל מיני סיבות ואירועים. רשלנות רפואית היא אכן מקרה שבו נגרם נזק למטופל אך חשובה מאוד כאן הסיבה שגרמה לנזק. המקרה חייב להיות כתוצאה מכך שהצוות הרפואי לא נקט זהירות מספקת במהלך מתן הטיפול ושאם היה נוקט אותה, או משקיע יותר תשומת לב ומחשבה, הנזק היה נמנע.

 

רשלנות רפואית באבחון

כאשר מדובר במתן טיפול די ברור מה יכולה להיות רשלנות רפואית כי הרופא מבצע פעולה אקטיבית למטופל אשר יכולה לשפר את מצבו או לגרום לו נזק. אך כאשר מדובר באבחון לעיתים ניתן לאמוד את הרשלנות רק מאוחר יותר, כאשר יתגלה כי האבחון לא היה משלים, מספק או בכלל נכון.

רשלנות רפואית באבחון יכולה לגרום לטיפול שגוי שגורם לנזק או להתדרדרות במצב ויכולות להיות לפעולה זאת השכלות מרחיקות לכת על מצבו של המטופל.

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן
רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

עד כה עסקנו ברשלנות רפואית באופן כללי, אך כאשר מדובר ברשלנות רפואית ספציפית עבור אבחון שלפוחית השתן הכוונה למצב בו במהלך הבדיקה שבוצעה במטופל לצורך האבחון, או האבחנה עצמה כתוצאה מקריאת נתוני הבדיקה, העלו תוצאות שאינן נכונות וגרמו לנזק כלשהוא. אבחון סרטן שלפוחית השתן מתחיל לרוב בהופעת כאבים ובבדיקת שתן ומשם יתבקש המטופל לעבור בדיקות נוספות על מנת להבין ולאמוד את המצב.

 

ציסטוסקופיה

אחת מהבדיקות הנפוצות לאבחון סרטן שלפוחית השתן אשר יגיעו לאחר בדיקות סטנדרטיות ופשוטות יותר כמו בדיקות דם ובדיקות שתן היא בדיקת ציסטוסקופיה. מדובר בבדיקה פולשנית המבוססת על צינורית המוחדרת אל תוך שלפוחית השתן על מנת לקבל תמונה טובה יותר על מה שקורה בתוכה.

התקדמות מכאן תהיה לבדיקה מורכבת יותר וכנראה שגם ביופסיה אשר כוללות גם הרדמה. רשלנות במהלך בדיקות אלו אשר תגרום לנזק תהיה עילה לתביעה.

 

סריקות והדמיות

אמנם בדיקות שתן, דם וגם ביופסיה יכולות להצביע על קיום סרטן בשלפוחית השתן אך זאת לא תמיד מספיק על מנת לאבחן בדיוק מה החומרה והדרגה של הסרטן וחשוב לא פחות מכך, האם הסרטן גם התפשט למקומות ואזורים אחרים בגוף וכעת מסכן הרבה יותר את המטופל. הסריקה הפנימית יכולה להתבצע על ידי כמה מכונות שלכל אחת יתרונות וחסרונות אחרים ובחירה ביניהן תהיה באחריות הרופא בהתאם למצב.

  1. MRI
  2. אולטרה סאונד
  3. סריקת CT

 

מה עושים אם חושדים ברשלנות רפואית?

כמובן שלא כל נזק הנגרם כתוצאה מאבחון סרטן שלפוחית השתן וטיפול בו הוא בהכרח רשלנות רפואית, אך כדאי לחשוד בכל נזק כזה באם הוא אכן רשלנות רפואית ובאם היה ניתן למנוע אותו. באם אכן יש מקרה שחשוד כמקרה של רשלנות רפואית כדאי לפנות לאיש מקצוע אשר ייבחן אתה מקרה וימליץ כיצד להתקדם. בתחום הזה ניתן למצוא עורכי דין אשר מתמחים בתיקי ובמשפטי רשלנות רפואית וידעו לבחון את המקרה לעומק.

 

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

באם עורך הדין אכן המליץ לגשת לתביעה ונראה כי יש לכם פנאי מספק ורצון לעשות זאת, ניתן להגיש את התביעה לבית משפט השלום, או בית המשפט המחוזי כתלות בגובה הפיצויים שדורשים התובעים. בגלל שיש לצוות הרפואי אחריות רפואית במקרה רשאי התובע לתבוע לקבלת פיצויים מצד הנתבע והגובה שיבקש תלוי בחומרת הנזק שנגרם ובחומרת הרשלנות שנקט הצוות הרפואי במקרה.

 

קבלת חוות דעת נוספת

באופן כללי מומלץ לקבל חוות דעת נוספת מאיש מקצוע עוד טרם ביצוע של אבחון או טיפול מסוים אשר עשוי להיות מורכב, בשונה מבדיקת שם לדוגמא שלא אמורה לסכן את המטופל. זאת חובה גם במרה שבו מחליטים לתבוע בגין רשלנות רפואית, איש מקצוע אשר מתמחה בתחום שיבחן את פרטי המקרה ויקבע באם אכן הייתה רשלנות רפואית במהלך האבחון או הטיפול, ללא חוות דעת זאת לא ניתן לתבוע.

 

עורך דין רשלנות רפואית

כמו בכל תביעה או ניהול תיק משפטי יש צורך בליווי של עורך דין אשר מתמחה בתחום ויהיה מוסמך לנהל את התביעה ואת התיק המשפטי. כאשר מדובר בתביעה של רשלנות רפואית גם כן, יש צורך בליווי של עורך דין מוסמך אשר מתמחה בדיני נזיקין וספציפית במקרים של רשלנות רפואית.

כמובן שכדאי לבחור מישהו אשר בעל ניסיון בתחום בתיקים דומים קודמים וניתנו עליו המלצות. כדאי לפנות כבר בשלב ההתייעצות על מנת להבין אם יש עילה לתביעה והאם כדאי לעשות זאת. כמובן ששילוב עורך דין יקל משמעותית את התהליך, אך עדיין צפויה התעסקות כלשהיא בהליך.

 

לא כל נזק שנגרם למטופל במהלך אבחון סרטן שלפוחית השתן הוא רשלנות רפואית אך באם הוא אכן כזה, כדאי לתבוע לקבלת פיצוי מתאים מצד הצוות הרפואי אשר טיפל במקרה וגרם לנזק. זאת עושים על ידי הגשת תביעה בסיוע של עורך דין רשלנות רפואית לבית משפט. מהתביעה, במידה ויזכה, יקבל התובע פיצוי כספי מצד הצוות הרפואי אשר יסייע לו להתמודד עם מצבו הרפואי ועם ההשלכות של הרשלנות הרפואית שנתקל בה.

תהליך האבחון של מחלת הסרטן, ובפרט סרטן שלפוחית השתן, הוא אחד השלבים החשובים ביותר בטיפול הכולל במחלה. מקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן זה, הוא למעשה מקרה בו תהליך האבחון בוצע באופן רשלני ולא מקצועי כגון פענוח שגוי של בדיקות, חוסר התייחסות לתלונות של המטופל ועוד.
כל מקרה לגופו. על מנת להיות בטוחים אם מומלץ להגיש תביעה שכזו או לא, כדאי להיוועץ תחילה עם עורך דין מומחה בתחום, אשר ייחשב זאת בהתאם למצבכם, לרשלנות שנגרמה ולסיכויי ההצלחה והפיצויים בתביעה שלכם.
במקרה של חשד כזה או אחר במהלך תהליך האבחון של מחלת סרטן שלפוחית השתן, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי, בין אם אצל עורך דין ובין אם אצל רופא מומחה אחר, ולשאול אותו האם אכן מדובר ברשלנות רפואית, ומה כדאי לעשות מכאן והלאה.
במידה והחלטתם שברצונכם להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן, מומלץ מאוד לעשות זאת בעזרתו של עורך דין מקצועי בתחום. זאת, על מנת לנצל כמה שיותר את הבמה המשפטית, ולהוציא מכך את המירב.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שטרות וסטטוסקופ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של